یک مدیر بخش خصوصی؛

مناطق آزاد هاب ترانزیتی کشور

به گزارش دیارمیرزا، کسری احسانی گفت: افزایش سهم تجارت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گرو فراهم کردن زیر ساختهای مناسب بندری بخصوص در بنادر شمالی کشور است.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌عنوان هاب ترانزیتی کشور دروازه‌های تجارت با کشورهای اوراسیا از طریق تسهیل فرآیندهای تجاری نقش به سزایی در توسعه تجارت ایفا می‌کنند.
منطقه آزاد انزلی با موقعیت ویژه واقع‌شدن در کرانه دریای خزر و مسیر کریدور بین‌المللی شمال -جنوب، خیز بلندی برای توسعه تجارت با کشورهای حاشیه دریای خزر و افزایش ترانزیت برداشته است.
به گفته مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین در خصوص شروع فعالیت‌های جدید اقتصادی با حوزه اورآسیا علی الخصوص با کشور روسیه میگوید: افزایش سهم تجارت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و برای آنکه در بلند مدت جایگاه مناسب اقتصادی برای کالاهای صادراتی و وارداتی داشته باشد در گرو فراهم کردن زیر ساختهای مناسب بندری بخصوص در بنادر شمالی کشور است که گیلان وزن سنگینی در این زمینه دارد.
مهندس کسری احسانی در ادامه این یادداشت میگوید: در این بین بندرکاسپین بزرگترین بندرشمال کشور با همت بخش خصوصی در حال توسعه روزافزونی میباشد که میتوان به افزایش ۳۰هزارتن مخازن که در مجموع به ۹۵ هزار تن ظرفیت مخازن افزوده میشود و همچنین افزاش ۳ هکتاری پسکرانه جهت بارانداز کالاهای صادراتی و وارداتی را میتوان اشاره کرد که تاکنون به زیرساخت‌های بندرکاسپین اضافه گشته و همچنان طبق برنامه‌ای مدون در حال توسعه بیش از پیش میباشد.
این فعال اقتصادی در ادامه یادداشت خود گفت: علاوه بر فراهم نمودن زیرساخت‌های مناسب جهت فعالیت‌های اقتصادی، همزمان به دنبال ایجاد تعاملات بازرگانی جدیدی در حوزه واردات و صادرات در بخش خصوصی را پیش گرفتیم که در ایجاد روابط اقتصادی مستقیم با کشور روسیه در بلند مدت به جایگاه مناسب اقتصادی، برای کالاهای صادراتی و وارداتی را داشته باشیم. زیرا اعتقاد داریم فقط با ساخت زیرساخت و بندر و انبار نمیتوان دستاورد اقتصادی کسب کرد و میبایست همزمان در کنار ایجاد زیرساخت‌ها بستر این نوع فعالیت بازرگانی را مهیا کنیم.

Share