الشمری سخنگوی جنبش «النجباء»

عوامل خائن در سازمان اطلاعات عراق در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس دست داشتند

سخنگوی جنبش «النجباء» عراق ضمن تکذیب ادعای نفوذ آمریکا در میان افراد نزدیک به شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، تصریح کرد عوامل خائن در سازمان اطلاعات عراق در این ترور دست داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» در عراق در گفت‌وگو با شبکه «الاتجاه» ادعاهای مطرح شده درباره نفوذ آمریکایی‌ها در میان افراد نزدیک به شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با هدف اجرای عملیات ترور را «دروغی مبالغه‌آمیز» خواند و در عین حال، خواستار محاکمه عناصر خائن در سازمان اطلاعات عراق شد که با آمریکایی‌ها در عملیات ترور فرماندهان نصر همکاری کردند.

بنابر مصاحبه‌ای که شامگاه سه‌شنبه در در وب‌سایت رسمی جنبش النجباء منتشر شده، سخنگوی این جنبش در مصاحبه یادشده به اظهارات اخیر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه سعودی «العربیه» واکنش نشان داد و گفت: «پیش از هر چیز باید تأکید کرد که سردار سلیمانی در سفری رسمی و اعلام‌شده وارد عراق شد؛ پس هر گونه ادعا درباره نفوذ آمریکا در میان افراد نزدیک به این دو فرمانده شهید با هدف انجام ترور و همچنین نفوذ به تلفن‌های همراه آن‌ها دروغی مبالغه‌آمیز است. روشن است که دولت عراق، فرودگاه بغداد و دفتر نخست‌وزیر در جریان سفر حاج قاسم بوده‌اند و این اطلاعات از طریق این مجاری درز کرده است.»

نصر الشمری در ادامه از نقض حاکمیت عراق در جریان عملیات ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس ابراز تأسف کرد و افزود که این مسئله جدیدی نیست. همانطور که ملاحظه می‌شود یک کشور بیگانه (اشاره به ترکیه) بخشی از خاک عراق را اشغال کرده و خاک آن را بمباران می‌کند؛ اما دولت عراق تنها نظاره‌گر این کارشکنی‌هاست.

الشمری با اشاره به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه سابق آمریکا بیان کرد که این جزئیات تنها بخشی از گزارش مفصلی است که برخی از رسانه‌های آمریکایی پیشتر آن را منتشر کرده بودند؛ گزارشی که در آن‌ها آمده بود یگانی از نیروهای آمریکا از سفارت آمریکا حرکت کرد و با کمک عناصری در سازمان اطلاعات و شماری از عناصر امنیتی کُرد تحرکاتی را انجام داد.

او ادامه داد حتی پس از هدف قرار دادن خودروی حامل شهیدان حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی با موشک اول، خودرو همچنان حرکت می‌کرد. یک گروه تک‌تیرانداز آن‌ را هدف قرار داد و پس از آنکه متوقف شد با موشک دوم به آن حمله کردند.

سخنگوی جنبش النجباء در بخشی دیگری از اظهاراتش از سرقت برخی مدارک و لوازم همراه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به‌دست عاملان ترور و مزدوران آن‌ها خبر داد و تأکید کرد: «نقض حاکمیت به جایی رسیده است که داخل فرودگاه که نشان حاکمیت ملی عراق است، یک کشور بیگانه ضمن ترور یک شخصیت رسمی عراقی، مهمان رسمی دولت ما را نیز به شهادت می‌رساند.»

الشمری در پایان تصریح کرد: «جنایت فرودگاه بغداد علنا و با کمک یک سرویس امنیتی عراقی اجرا شد؛ اما من نمی‌خواهم سازمان اطلاعات عراق را به کلی مسئول این امر بدانم. شکی نیست که افرادی در این سرویس وجود دارند که به علت مشارکتشان در این جنایت مرتکب خیانت بزرگ شدند و باید طبق قوانین عراق محاکمه شوند.»

مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا اخیرا در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه در خصوص ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق اشاره کرد که عناصری در سازمان اطلاعات عراق در این عملیات نقش داشته‌اند.

اظهارات پامپئو واکنش افراد و گروه‌های بسیاری را در عراق به دنبال داشت به‌نحوی که گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله عراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هر روز حقایق جدیدی از جنایت بزرگی که کشور شر- آمریکا- علیه فرماندهان نصر، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد مرتکب شد، فاش و حلقه‌های خیانت و توطئه عناصر کُرد و شخصیت‌های وابسته به دستگاه امنیتی عراق که در فرودگاه برای منافع آمریکا خدمت می‌کنند و چه بسا در جنایت‌هایی علیه ملت عراق دست داشته‌اند، افشا می‌شود.»

Share