یزدی خواه نماینده تهران؛

دولت قبلی که دولت نبود، تعطیل بود | محبوبیت رئیسی بعد از انتخابات بیشتر هم شد

یزدی خواه گفت: حضور آقای رئیسی و روی کارآمدن دولت انقلابی به مردم آرامش داد. وقتی دولت انقلابی و مردمی می‌آید مردم توقعاتشان را با سطح نیروهای انقلابی تنظیم می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکسال از برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات گذشت. در این مدت گروه‌ها و افراد سیاسی مخالف با هدف ایجاد شکاف بین مردم و دولت تلاش کردند تا چهره‌ای منفی از دولت نشان دهند و فعالیت این دولت را به حاشیه ببرند.

در همین رابطه سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نیوز، درباره کارنامه دولت سیزدهم، اظهار داشت: دولت سیزدهم در عرصه‌های بین‌المللی، تجارت خارجی، کرونا، تعامل با همسایگان توفیقات خوبی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به نگاه دولت به حوزه سیاست خارجی و تعامل با سایر کشورها، گفت: این دولت در آماده کردن زیر ساخت‌ها برای افزایش مبادلات تجاری کارنامه موفقی داشته است. در این مدت تعاملات با دنیا بهتر شده و صادرات کشور در عرصه مختلف اعم از نفتی و غیر نفتی بیشتر شده و ارز حاصل از صادرات هم بر می‌گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت باید با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارد، در جهت تعادل بخشی بازار قدم بردارد، خاطرنشان کرد: علیرغم همه کارهای خوب دولت در این مدت اما مردم جامعه به خصوص اقشار متوسط و ضعیف به سفره‌شان نگاه می‌کنند. متاسفانه قیمت‌های لجام گسیخته امان خیلی از مردم را بریده و دولت در این عرصه باید کار ویژه‌ای برای اقشار آسیب پذیر انجام دهد.

یزدی خواه درباره تخریب دولت آقای رئیسی توسط رسانه‌های جریان مخالف دولت، گفت: آنها برای رضای خدا این کار را انجام نمی‌دهد، از طرفی می‌گویند به چه دلیل اصلاحات اقتصادی انجام شده و از طرفی هم اعلام می‌کنند فشار به مردم وارد شده و هواداری مردم را می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم هنوز به این دولت امید دارند، خاطرنشان کرد: امید مردم همچنان باعث شده سیاست صبر و انتظار را پیشه کنند و دولت را در عرصه‌های اقتصادی مورد محک و آزمایش قرار دهند. اگر اکنون هم انتخابات برگزار شود مردم همان اقبالی راکه در انتخابات سال گذشته نشان دادند را خواهند داشت. اما این حمایت و همراهی خیلی نمی‌تواند دوام داشته باشد مگر اینکه در موضوع معیشت مردم تدابیر جدی‌تری از سوی دولتمردان اندیشیده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه حضور آقای رئیسی در بین اقشار مختلف مردم اقدامی ارزشمند است، بیان کرد: با توجه به سفرهای ایشان به استان‌های مختلف و حضور ایشان در بین مردم میزان اقبال به رئیس جمهور در کشور و محبوبیت آقای رئیسی در سطح قابل قبولی قرار دارد. نظرسنجی‌های پنج شش ماه گذشته محبوبیت ایشان را بالای ۷۰ درصد نشان می‌داد و از زمان انتخابات ریاست جمهوری در بین مردم مقبول‌تر بودند ولی مشکلات اقتصادی اخیر ممکن است قدری به محبوبیت دولت آسیب زند.

وی در پایان درباره تفاوت دولت سیزدهم با دولت گذشته، خاطرنشان کرد: دولت قبلی که دولت نبود، تعطیل بود و کاری انجام نمی‌داد. اما حضور آقای رئیسی و روی کار آمدن دولت انقلابی به مردم آرامش داد. وقتی دولت انقلابی و مردمی می‌آید مردم توقعاتشان را با سطح نیروهای انقلابی تنظیم می‌کنند. دولت توفیقات زیادی داشته و بخشی از کم توفیقی دولت در مهار قیمت‌ها را هم باید در بین مدیران میانی که در دستگاه‌های دولتی هستند جستجو کرد چراکه همکاری آنان با دولت انقلابی مطلوب نیست.

Share