امام جمعه رشت؛

مردم متدین از بی حجابی خسته شده اند | کارکنان خانم ادارات نباید آرایش داشته باشند

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه آینده جهان شاهد جنگ آب خواهد بود گفت: جهاد کشاورزی شیوه‌های جدید کشاورزی را به کشاورزان بیاموزد و بر بازار هم توجه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرز به نقل از شبستان، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز (جمعه، ۲۷ خرداد) در مصلی امام خمینی (رحمه الله) رشت با اشاره به برگزاری جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی گیلان، گفت: شورای فرهنگ عمومی، بزرگترین کار و مجموعه فرهنگی در استان است که بسیاری از مدیران ارشد در این شورا حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: می‌دانم مردم متدین از بی‌حجابی خسته شده اند.

وی افزود: دختران و زنان بدحجاب که تعدادشان در مقایسه با متدینین محدود است عروسک خیمه شب بازی و دشمن مردم متدین هستند.

امام جمعه رشت گفت: آستین مانتو برخی زنان سانت به سانت کوتاه شده و به آرنج رسیده و روسری‌ها یک تکه بالای کلیپس است که باعث رنجش مردم متدین است و همین باعث شده زنان محجبه در هیچ یک از مراکز و تجمعات مانند پارک‌ها جرات حضور ندارند.

فلاحتی گفت: در بسیاری از ادارت هم زنان حجاب را به درستی رعایت نمی‌کنند که برای ما و نظام اسلامیمان زشت است.

وی با بیان اینکه ادارات نباید هیچ کارمند بی‌حجابی داشته باشد، خاطرنشان کرد: کارکنان خانم ادارات باید آرایش نداشته باشند.

امام جمعه رشت تاکید کرد: مدیر اداره موظف است تذکرات لازم را به کارکنان بدهد تا زمینه‌ای ایجاد شود در ادارات زن بی‌حجاب و بدحجاب حضور پیدا نکند.

وی در ادامه با اشاره به تحرکات اخیر رژیم اشغالگر قدس گفت: این رژیم هر از گاهی شیوه برخورد با جمهوری اسلامی را عوض می‌کنند و این به دلیل سردرگمی آن‌هاست.

فلاحتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در شرایطی قرار دارد که زمین مبارزه را از استکبار گرفته است.

وی افزود: نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم نامشروع صهیونسیتی، دو راه مبارزه نظامی با جمهوری اسلامی و تغییر میدان مبارزه با جریان مقاومت از سوریه و لبنان و عراق به ایران را مطرح کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان کرد: مقابله نظامی با جمهوری اسلامی، افول اسراییل را سریعتر نزدیک می‌کند.

وی یادآور شد: طرح دوم که به هزاران ضربه چاقو معروف است به تحریک مردم و اصناف پرداخته تا برای جمهوری اسلامی هزینه ایجاد کند.

امام جمعه رشت اعلام کرد: شایعه افزایش قیمت بنزین و نان که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود هدفی جز تحریک مردم و هزینه تراشی برای نظام ندارد.

وی گفت: امروز هر حرکت صنفی که خواسته و مطالبات صهیونیست را تامین کند و نظام اسلامی را به چالش بکشد، منفور و مذموم است.

فلاحتی با گرامیداشت آغاز هفته قوه قضاییه با بیان اینکه از تلاش‌های قوه قضائیه راضی هستیم اما قانع نیستم ادامه داد: قوه قضائیه باید در تراز تمدن اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز تاسیس جهاد سازندگی گفت: جهاد کشاورزی باید چند کار را انجام دهد که مدیریت آب از مهمترین آن‌هاست.

وی با بیان اینکه جنگ آینده، جنگ آب است، اظهار داشت: جهاد کشاورزی، کشاورزی نوین را به کشاورزان یاد بدهد تا زمینه تامین امنیت غذایی و بهره وری کشاورزی فراهم شود.

امام جمعه رشت، بازرسی و نظارت بر اقلام و اجناس در بازار را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی دانست و گفت: جهاد کشاورزی باید از کشاورز به ویژه در دوره عرضه محصول به بازار حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست، تربیت را از حقوق فرزندان بر پدران و مادران دانست و گفت: نیازسنجی از بایسته‌های پدر و مادر است تا در تربیت، دچار افراط و تفریط در ارضای نیازهای کودک و نوجوان نشود.

وی اذعان کرد: پدر و مادر باید از نظر زیست جسم و روح و سلامت تن و روان نیازهای کودک و نوجوان نیازسنجی و اقدام درست داشته باشند.

فلاحتی گفت: نیاز عاطفی از مهمترین نیازهای کودک و نوجوان است که باید برای پاسخ به آن توجه ویژه شود.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: برای اشباع خواسته‌های کودکان نباید هر کاری کرد چون این نگاه تربیتی نمی‌تواند فرد سالمی به جامعه تحویل دهد.

Share