نخستین جشنواره بین‌المللی شاهنامه خوانی

شاهنامه خوانان برتر کشوری در رشت معرفی شدند | درخشش گیلانی ها

نخستین جشنواره بین المللی شاهنامه خوانی در رشت برگزار و شاهنامه خوانان و نقالان برتر کشور مشخص شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نخستین جشنواره بین‌المللی شاهنامه خوانی و نقالی «خردسرای فردوسی گیلان» با برگزاری اختتامیه و اعلام اسامی برندگان به کار خود پایان داد.

در این جشنواره که به همت دکتر زهرا روحی فر مسئول خردسرای فردوسی گیلان و دکتر محمود رنجبر رئیس پژوهشکده گیلانشناسی دانشگاه گیلان برگزار گردید، ۷۰۰شرکت کننده از ایران، آلمان و هلند، دهلی، اوکراین و فرانکفورت حضور داشتند که بعد از داوری بخش مجازی، شاهنامه خوانان و نقالان به بخش حضوری و پایانی راه یافتند که کودکان و نوجوانان در ۲۶ اردیبهشت و بانوان در ۲۷ اردیبهشت در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان به رقابت حضوری پرداختند و در ۲۸ اردیبهشت و در روز بزرگداشت خیام اختتامیه این جشنواره برگزار و نتایج اعلام و بخش مجازی جشنواره نیز طی روزهای آتی به داوری گذاشته می شود.

در این جشنواره و در بخش بانوا، رتبه اول سمیه رضازاده (مشهد) _ رتبه دوم حبیبه آزادی (مرودشت) رتبه سوم نیلوفر متجدد (بندر انزلی) و در بخش نقالی حضوری نوجوانان سوگند آزادی (مرودشت) و طناز رئوفی ( قزوین ) مشترکا در جایگاه نخست ، غزل محتشم سیفی (رامسر) در جایگاه دوم و مریم عباسی (اصفهان) جایگاه سوم را کسب کردند.
در ادامه جشنواره، شاهنامه خوانان برتر معرفی که وصال امیربنده و فاطمه زهرا سحرخیز ( رودسر) مشترکا در جایگاه نخست و آیسا گرفمی در جایگاه دوم و کیان تقوایی (لنگرود) در جایگاه سوم قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش و در بخش نقالی کودکان نیز، امیر سالار طادی از استان چهار محال و بختیاری در جایگاه نخست، سارگل آزادی (مرودشت) در جایگاه دوم و مهدیسا بهبودی (رودبار) و زهرا اسدی (بندر انزلی ) عنوان سومی مشترک را کسب کردند.

Share