مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان؛

در نهضت پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس شاهد شورآفرینی دانش آموزان و فرهنگیان بودیم

حبیبی، با بیان اینکه هم در نهضت پیروزی انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس شاهد شورآفرینی دانش آموزان و فرهنگیان بودیم، خاطرنشان کرد: حجم بالایی از شهدای ما دانش آموز هستند و شاهد دلدادگی فرهنگیان به نظام اسلامی و نقش موثر آنان در دوران دفاع مقدس بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ حسن حبیبی در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، ضمن ابراز خرسندی از حضور فائزی در آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: ثبات شخصیتی و دغدغه مندی تربیتی از ویژگی‌های مثبت دکتر فائزی است.

وی آموزش و پرورش را یک نهاد بزرگ اجتماعی و تربیتی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم آینده روشن، و نسلی با هویت ایرانی-اسلامی، دارای اعتماد بنفس و کارآمد داشته باشیم، ابتدا باید آموزش و پرورش را ارتقا دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، فرهنگ شامل همه زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد: فرهنگ نیز مبتنی بر آموزش و پرورش است و اگر حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوب داشته باشیم، بسیاری از مشکلات فرهنگی ما حل می‌شود.

حبیبی، با بیان اینکه هم در نهضت پیروزی انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس شاهد شورآفرینی دانش آموزان و فرهنگیان بودیم، خاطرنشان کرد: حجم بالایی از شهدای ما دانش آموز هستند و شاهد دلدادگی فرهنگیان به نظام اسلامی و نقش موثر آنان در دوران دفاع مقدس بودیم.

وی نقش آفرینی دانش آموزان در دوران دفاع مقدس را مدیون همراهی معلمانی دانست که در آن برهه حساس به وظیفه تربیتی خود عمل کردند و ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را مورد خطاب قرار دارند و لذا نقش فرهنگیان در این برهه نیز برجسته و مهم است.

مدیرکل حفظ آثار گیلان، با تاکید بر لزوم پیگیری قانونی دغدغه‌های فرهنگیان، افزود: امروز باید شرافت و کرامت معلمات حفظ شود تا شاهد تربیت نسلی بالنده باشیم.

وی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح دانست و اضافه کرد: قاطبه مخاطبان ما برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت جوانان و نوجوانان هستند.

حبیبی، با بیان اینکه قبلا خانواده و آموزش و پرورش دو نهاد مهم تربیتی بودند، اظهار کرد: امروز فضای مجازی کار تربیت را سخت و پیچیده کرده است و لذا همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی باید در حوزه تربیت به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با تاکید بر لزوم فاصله گرفتن مراکز علمی از جریانات سیاسی، گفت: نهادهای علمی و تربیتی باید از سیاست زدگی خارج شوند.

مدیرکل حفظ آثار گیلان، جنگ را ذاتا نفرت برانگیز دانست و بیان کرد: بهترین سوژه‌های هنری ما از دل دفاع مقدس ظهور و بروز می‌کند و فیلمی مانند «موقعیت مهدی» بسیار پر مخاطب است لذا باید با زبان هنر برای انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جوان جاذبه ایجاد کنیم.

حبیبی، کودکان و نوجوانان را فطرتا پاک دانست و عنوان کرد: دانشنامه استانی دفاع مقدس گیلان تا سال ۱۴۰۳ در پنج جلد ۵۰۰ صفحه‌ای تدوین می‌شود و لذا سه گروه علمی «شهدا و شخصیت ها»، «جغرافیای نظامی» و «فرهنگی اجتماعی» را دنبال می‌کنیم.

وی از ثبت ملی یادمان‌های شهدای گمنام گیلان خبر داد و بیان کرد: یادمان‌ها و خانه پدری شهدا و محل اعزام رزمندگان از آثار میراث ناملموس ما هستند که باید معرفی شوند.

Share