در دیدار شهردار رشت با ایثارگران شهرداری مطرح شد؛

تمهید مقدمات برای جذب نیروهای ایثارگر شهرداری | پرداخت عادلانه حقوق و اضافه کار

سید امیر حسین علوی، شهردار رشت در دیدار با ایثارگران شهرداری رشت، ضمن دستور اکید به واحدهای زیرمجموعه شهرداری برای تمهید مقدمات جذب نیروهای ایثارگر گفت: سیاست شهرداری رشت این است تا ضمن جلوگیری از تضییع حقوق نیروها، پرداخت عادلانه حقوق و اضافه کار اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت ظهر امروز شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در دیدار با ایثارگران شهرداری رشت که با حضور نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری رشت تقریبا نخستین شهرداری در کشور است که حجم زیادی از پرونده نیروهای ایثارگر شرکتی خود را طبقه‌بندی و به استانداری گیلان ارجاع داده است تا فرآیند گزینش آن‌ها انجام شود.

شهردار رشت با بیان اینکه پس از اعلام نظر استانداری گیلان در مورد پرونده‌های ارسال شده، شهرداری اقدامات بعدی را در دستور کار قرار می‌دهد، تصریح کرد: از واحدهای ذی‌ربط شهرداری هم انتظار دارم، مکاتبات لازم را انجام و مقدمات ورود این نیروها را به شهرداری فراهم کنند تا پس از نهایی شدن گزینش نیروهای شرکتی مابقی الزامات برای فرآیند جذب آماده شده باشد.

علوی سیاست شهرداری رشت را برای جلوگیری از تضییع حقوق نیروها، پرداخت عادلانه حقوق و اضافه کار در بین نیروهای این نهاد ذکر کرد و یادآور شد: حراست، حوزه اداری، مالی، معاونت برنامه‌ریزی و سایر حوزه‌های شهرداری رشت باید موضوعات، مسائل و دغدغه‌های نیروها را پیگیری و حل و فصل نماید و در صورت ضایع شدن حقوق افراد خودم به عنوان شهردار شخصا به موضوع ورود خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه استعدادهای بسیار خوبی در بین نیروهای شاغل در شهرداری رشت وجود دارد، اذعان کرد: فضا و شرایط برای نیروهای ایثارگر و شاهد فراهم است و از نیروهای شاهد و ایثارگر شهرداری رشت انتظار دارم به گونه‌ای فعالیت کنند که از حیث عملکرد به عنوان بهترین استعدادها و نیروهای شاغل در شهرداری معرفی شوند.

شهردار رشت افزود: مشکلات زیادی از گذشته تاکنون در حوزه پسماند، خلاف‌سازی و اجرای پروژه‌های آسفالت به شهرداری رشت به ارث رسیده است و امروزه در تلاشیم تا به هر نحو ممکن نواقص را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: ۲۳ کارگروه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ایجاد شده که یکی از این کارگروه‌ها پیگیر مسائل ایثارگران است.

نادر حسینی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رشت برای پیگیری و مرتفع ساختن تمام موضوعات و مشکلات حول محور نیروهای ایثارگر شهرداری آمادگی دارد، تصریح کرد: هدف ما در یکسال اخیر این بوده که با اتخاذ تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های لازم، مجموعه شهرداری رشت ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: اسناد بالادستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران حق و حقوق نیروهای ایثارگر را مشخص کرده است و باید طبق همان اسناد حق و حقوق این نیروها پرداخت شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری در موضوع نیروهای شاغل ایثارگر و شاهد هر یک باید به تکلیف قانونی خود عمل کنند، اذعان کرد: از شهردار رشت درخواست میکنم تا مقدمات برگزاری اولین کنگره ایثارگران شهرداری با حضور وزیر کشور فراهم شود، زیرا ما به خانواده‌های شهدا و ایثارگر مدیونیم و باید دین خود را ادا کنیم.

گفتنی است، میثم حبیبی مسئول امور ایثارگران شهرداری رشت نیز در این جلسه به بیان نقطه نظراتی در راستای مشکلات و چالشهای موجود پرسنل ایثارگر شهرداری رشت پرداخت و از شهردار رشت خواست تا مانند همیشه حامی فرزندان ایثارگر باشد.

همچنین هر یک از ایثارگران شهرداری رشت نیز بطور صمیمانه و چهره به چهره مشکلات خود را با شهردار مطرح و راهکارهای لازم را دریافت کردند.

Share