مدیر عامل برق منطقه‌ای گیلان:

۸ پروژه اضطراری و مهم برق گیلان در سال جاری به بهره برداری می رسد

اولین جلسه کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیر عامل استان گیلان در سال جاری با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان و دیگر اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات پیامبر اعظم شرکت برق منطقه ای گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در این کارگروه گفت: نام گذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری، چراغ راهی برای مسئولان اجرایی کشور است تا با احصا موضوعات حوزه دانش بنیان، اقدامی اساسی و گامی بزرگ در زمینه تولید و اشتغال بردارند و امیدوارم این کارگروه بتواند در این زمینه بیش از پیش موفق و موثر باشد.
وی افزود: امیدواریم با تغییراتی که در کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری به وجود آمده، شاهد عملکرد مثبت و اثرگذار بیشتری باشیم و انتظار می رود که نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو این کارگروه ثابت باشند و بطور منظم در جلسات حضور داشته باشند تا بتوانیم مصوبات کارگروه را پیگیری نماییم و به نتیجه برسانیم.
داراب زاده گفت: جدول زمانی تشکیل جلسات کارگروه تنظیم و به اعضای کارگروه اطلاع رسانی شود تا اعضا با آگاهی از این موضوع، با آمادگی کامل در جلسات حضور داشته باشند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: با نزدیک شدن به ایام گرم سال و با توجه به ناترازی تولید با مصرف، انتظار می رود با توجه به انعقاد تفاهم نامه همکاری با مشترکان صنعتی، صنایع همکاری لازم را در استفاده بهینه از انرژی برق داشته باشند و با انجام تعمیرات تابستانی، شرکت برق گیلان را در تامین برق مطمئن و پایدار به مردم عزیز و فهیم استان گیلان یاری نمایند.
وی افزود: از اعضای دستگاه های اجرایی عضو کارگروه انتظار می رود تا مباحث مدیریت مصرف انرژی برق را در دستگاه خود پیاده سازی نمایند و با اجرای راهکارهای بسیار ساده در استفاده بهینه از انرژی برق کوشا باشند.
داراب زاده گفت: در سطح شهر رشت نیاز به احداث سه دستگاه پست ۶۳ کیلوولت وجود دارد. به منظور تامین برق مطمئن و پایدار، در حال اجرای ۸ پروژه اضطراری و مهم می باشیم که دو مورد از این پروژه ها به اتمام رسیده و انتظار می رود قبل از تابستان جاری، سایر پروژه ها نیز به بهره برداری برسند.
وی افزود: پست سیار مستقر در منطقه جانبازان شهر رشت دیگر جوابگوی منطقه نیست و بار این پست بیش از حد بوده و شاهد افت ولتاژ هستیم و باید با استقرار یک دستگاه ترانس ۵۰ مگاولت آمپر این مشکل را برطرف کرده و با انتقال پست سیار منطقه جانبازان به شهر سنگر، مشکل ضعف برق شهر سنگر را نیز حل نماییم.
« ویشکایی » مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: با تغییراتی که در کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری به وجود آمده، امیدواریم کارگروه، آغازگر تحولات جدی در حوزه عملکردی خود باشد. جلسات باید شکل کاربردی و اجرایی داشته باشد تا بتوانیم شاهد اجرای پروژه ها باشیم.
وی افزود: انتظار می رود اعضای کارگروه روحیه مطالبه گری داشته باشند تا این کارگروه بتواند اثرگذار و کارآمد باشد. پروژه هایی که مربوط به کارگروه است باید در این کارگروه مطرح و کارشناسی شوند. این کارگروه از پتانسیل بسیار بالایی در اجرایی کردن پروژه ها دارد و فرصت بسیار ارزشمندی برای انجام کار است و باید از این فرصت ویژه نهایت بهره را ببریم.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: باید پروژه ها را در سطح ملی برجسته کنیم و با ایجاد حساسیت در سطح ملی در این خصوص، قدرت و توانمندی گروه را در اجرای طرح ها بالا ببریم. باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم عزیز و شریف، آنها را یار و یاور خود داشته باشیم و ازآنها در اجرای پروژه ها یاری بطلبیم.
ویشکایی گفت: با رایزنی و هماهنگی های انجام شده، تایید شد که در جلسات کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری، نماینده تام الاختیار ریاست محترم دادگستری گیلان حضور داشته باشند تا با اشراف کاملی که در موضوعات مختلف حاصل خواهد شد، مصوبات کارگروه بدون مشکل و با سرعت بیشتری پیگیری و اجرایی شوند.
« علیپور» مدیر عامل شرکت آبفای گیلان گفت: از جمله موضوعاتی که در ارتباط با محیط زیست وجود دارد، ورود فاضلاب اکثر شهرستان های استان گیلان به رودخانه هاست و فقط در شهرستان های رشت، انزلی، منجیل و لاهیجان تصفیه خانه وجود دارد.
وی افزود: ورود فاضلاب به رودخانه ها مشکلات زیادی را برای شرکت آبفای گیلان به وجود آورده و با توجه به نبود اعتبارات لازم برای احداث تصفیه خانه در تمامی شهرستان ها برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه ها، باید دستگاه های ذیربط تعامل بیشتری با هم داشته باشند تا در کارها با مشکلی مواجه نشویم.
«جعفریان» نماینده شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه گیلان گفت: درخصوص انتقال ۳۰ میلیون لیتر سوخت مازوت موجود در انبار نیروگاه شهید بهشتی لوشان، رایزنی ها، مراحل پیمان سپاری، بحث های فنی انتقال و HSE انجام شده و به زودی فرایند انتقال سوخت به نیروگاه شهید رجایی قزوین اجرا خواهد شد.
گفتنی است که در اولین جلسه کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیر عامل استان گیلان، شرکت دانش بنیان کامپوزیت صنعت قائم به معرفی شرکت، محصولات و توانمندی های خود پرداخت.

Share