ورق استیل ۳۱۶ و معرفی کامل کاربردهای این ورق

ورق استیل ۳۱۶ که با نام گرید ۳۱۶ نیز شناخته می شود یکی از انواع استیل های نسوز و ضد زنگ است که می توانید به سادگی و به راحتی آن را در تمام بازارهای آهن آلات پیدا کنید. ممکن است این ورق استیل را به خوبی بشناسید.

ورق استیل ۳۱۶

ورق استیل ۳۱۶ که با نام گرید ۳۱۶ نیز شناخته می شود یکی از انواع استیل های نسوز و ضد زنگ است که می توانید به سادگی و به راحتی آن را در تمام بازارهای آهن آلات پیدا کنید. ممکن است این ورق استیل را به خوبی بشناسید و یا آن که صرفا نام آن را شنیده باشید و حالا قصد داشته باشید تا در مورد آن و همچنین قیمت ورق استیل ۳۱۶ بیشتر بدانید.

یکی از منابع و مراجعی که می توانید به آن رجوع کرده و ضمن کسب اطلاعات کامل در مورد این ورق ها، ورق های مناسب را نیز از آن ها خریداری کنید، شرکت فلز کالا است. آدرس اینترنتی این شرکت با نام felez.org شناخته می شود که می توانید به آن مراجعه کرده و با خیالی آسوده در خصوص تمامی جزئیات مربوط به این ورق ها از آن ها بپرسید.

کاربردهای ورق استیل ۳۱۶

کاربردهای مختلفی به واسطه ویژگی های گوناگون ورق استیل ۳۱۶ برای آن تعریف می شود. شناخت و اطلاع از کاربردهایی که این ورق استیل دارد می تواند به ما کمک کند تا هرچه بهتر بتوانیم ورق مناسب با کاری که می خواهیم را انتخاب کرده و خریداری نماییم. در ادامه به کاربردهای مختلف این ورق اشاره خواهیم کرد.

  • ساخت تجهیزات پزشکی

اولین موردی که می توانیم از آن نام ببریم، مربوط به ساختن تجهیزات پزشکی است. تجهیزات پزشکی در حقیقت شامل دستگاه ها و ابزارهای بسیاری می شوند که هر کدام از آن ها می توانند برای یک بخش از پزشکی به کار روند. به طور مثال می توان به تجهیزات دندان پزشکی، تجهیزات مربوط به اتاق عمل و جراحی، دستگاه های مربوط به آی سی یو و…اشاره کرد. در کل می توان گفت که ورق استیل ۳۱۶ گزینه بسیار مناسب و خوبی برای ساختن این ابزارها و دستگاه های تخصصی و پیشرفته به حساب می آید.

  • ساخت تجهیزات مرتبط با صنعت هوافضا

در صنعت هوافضا که یکی از پیچیده ترین و سخت ترین صنایع شناخته شده است، تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از این تجهیزات و موارد در جای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از دستگاه هایی که در داخل اداره و دپارتمان های فضایی است و همچنین بسیاری از دستگاه ها که مربوط به ساخت ماهواره های فضایی و شاتل ها می شود، از ورق استیل ۳۱۶ استفاده می کنند.

این ورق به دلیل ویژگی های بسیار مناسبی که دارد در حال حاضر یکی از مهم ترین مولفه های مورد استفاده در این صنعت است. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که اگر در این صنعت هرگونه خطا و مشکلی بروز پیدا کند، سبب می شود تا هزینه و زمان بسیار زیادی که صرف این موضوع شده است، به هدر رود. بنابراین کاملا طبیعی است که باید حتما از مواد اولیه کاملا مطمئنی استفاده شود.

  • نگهداری و حمل مواد غذایی

مورد بعدی در خصوص نگهداری کردن و همچنین حمل و نقل مواد غذایی است. مواد غذایی دارای متریال های خاصی هستند که به سرعت فاسد شده و امکان این موضوع وجود دارد که حتی خوردگی را در محفظه نگهدارنده خود به وجود بیاورند. به همین دلیل است که باید به طور حتم از متریال ها و فلزاتی برای ساخت این محفظه ها استفاده شود که نسبت به خوردگی و همچنین واکنش های شیمیایی بتوانند مقاوم باشند. ورق استیل ۳۱۶ یکی از بهترین انتخاب ها برای این مورد است.

  • حمل و ذخیره سازی مواد شیمیایی

مورد بعدی نیز در خصوص حمل و نقل و همچنین ذخیره سازی مواد شیمیایی است. ذخیره سازی مواد شیمیایی نیز همچون مواد غذایی اهمیت بالایی دارد. هر کدام از مواد شیمیایی می توانند با سرعت های متفاوتی واکنش داده و یا در محفظه ذخیره خود ایجاد خوردگی و پوسیدگی کنند. بهترین کار آن است که بی اثرترین آلیاژ ممکن برای این کار انتخاب شود و در خصوص آن حتما نسبت به موضوع ذکر شده دقت شود.

  • ساخت ماشین آلات نساجی و رنگرزی

مورد بعدی در خصوص ساخت ماشین آلاتی است که مربوط به نساجی و رنگرزی بوده و می توانند از ورق استیل ۳۱۶ برای آن ها استفاده کنند. این ماشین آلات باید بتوانند عمر طولانی داشته باشند و همچنین بتوانند در مقابل پوسیدگی و زنگ زدگی نیز مقاوم باشند.

  • تجهیزات تولید کاغذ

هر روز میلیون ها تن کاغذ در سرتاسر دنیا مصرف می شود. تجهیزاتی که در کارخانه های تولید کاغذ وجود دارند باید بتوانند با بالاترین سرعت و همچنین بیشترین کارایی خمیر کاغذ را درست کرده و به خوبی آن را به مرحله نهایی برسانند. بنابراین مستحکم بودن فلز مورد استفاده و همچنین مقاومت فلز استفاده شده در این تجهیزات در برابر اکسیداسیون، زنگ زدگی و رطوبت می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

  • تجهیزات تصفیه آب

مورد بعدی در خصوص استفاده از ورق استیل ۳۱۶ در سیستم های تصفیه آب است. سیستم های تصفیه آب باید بتوانند به خوبی آب را از ذرات ریز و درشتی که در آن قرار گفته اند، پاکسازی کرده و آن را برای استفاده آماده نمایند. کاملا موضوع قابل درکی است که فلز و آلیاژ استفاده شده در این حوزه ها باید در حدی مناسب و مرغوب باشند که به دلیل تماس دائمی با آب دچار زنگ زدگی و چوسیدگی نشود. گرید ۳۱۶ استیل چنین ویژگی و قابلیتی را دارد و می تواند گزینه بسیار مناسبی برای این دستگاه ها و تجهیزات باشد.

جمع بندی

در خصوص ورق استیل ۳۱۶ کاربردهایی را معرفی کردیم. این نوع از ورق های استیل می توانند قیمتی متناسب با عناصر به کار رفته در آن ها داشته باشند. یکی از موارد مهمی که لازم است در این خصوص به آن ها بپردازیم این است که قیمت ورق استیل ۳۱۶ می تواند در موارد مختلفی کاربرد داشته باشد، اما با این وجود باز هم بهتر است در مورد آن اطلاعات کامل تر و بیشتری را به دست آورید. برای کسب اطلاعات بهتر و بیشتر می توانید به شرکت فلز کالا با آدرس سایت اینترنتی www.delez.org مراجعه نمایید.

Share