در خطبه های نماز جمعه؛

واکنش امام جمعه آستارا به سفر خانواده قالیباف به ترکیه؛ خلاف سیره امیرالمؤمنین (ع) است

امام جمعه آستارا با توجه به حاشیه های پیش آمده در خصوص سفر خارجی خانواده یکی از مسئولان در ماه مبارک رمضان گفت: به مسئولان توصیه می کنم بر اساس دستورات دینی خود و خانواده شان را از موضع تهمت حفظ کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان در مکان مصلی برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) به بیان فضائل و ویژگی های آن حضرت پرداخت و عمل به سیره و روش ایشان را بهترین راه محبت عملی به ساحت ولایت و امامت دانست.

وی محبان امیرالمؤمنین را افراد با ایمان دانست و تصریح کرد: علی (ع) و قرآن همراه یکدیگر هستند و با شناخت یکی، دیگری را خواهی شناخت و محبت حیدر کرار از نشانه های انتخاب مسیر درست برای زندگی است.

امام جمعه آستارا امیرالمؤمنین علیه السلام را معیار حق و باطل دانست و بیان کرد: اسدالله الغالب از مسیر حق و عدالت خارج نمی شود و عبادت، اطاعت، ایمان، عدالت، جهاد و شجاعت ایشان، الگوی زندگی برای تمام انسان های حق طلب و حق جوی جهان است.

باقری ارومی با بیان اینکه سیره امیرالمؤمنین(ع) در دوران مسئولیت و حکومت، ساده زیستی و همراهی با پایین ترین اقشار جامعه بود، بیان کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) باید الگوی رفتاری مسئولان ما باشد، حضرت از بسیاری از مباحات پرهیز می کرد و حتی کیسه آرد خود را مهر و موم می کرد تا مبادا کسی روغن به آرد اضافه کند و آن را تبدیل به حلوا کند.

خطیب جمعه آستارا با توجه به حاشیه های پیش آمده در خصوص سفر خارجی خانواده یکی از مسئولان در ماه مبارک رمضان گفت: به مسئولان توصیه می کنم بر اساس دستورات دینی خود و خانواده شان را از موضع تهمت حفظ کنند و اجازه ندهند چنین مسائلی موجب بدبینی مردم به آن ها شود.

وی تصریح کرد: یقینا در این شرایط اقتصادی و کرونایی که بسیاری از خانواده ها به خاطر مشکلات معیشتی دو سال است که رنگ سفر را ندیده اند، سفر خانواده یک مقام مسئول ارشد نظام به خارج از کشور، آن هم در ماه مبارک رمضان به هیچ وجه پذیرفته نیست و خلاف سیره امیرالمؤمنین (ع) می باشد.

وی ادامه داد: چرا باید یک مسئول با اشتباهات خود، آب در آسیاب دشمن بریزد؟ بنا به دستور قرآن، باید خانواده خود را از گزند تهمت و آسیب حفظ کرد، این حرکات با سیره امیرالمؤمنین هم خوانی ندارد و این گونه اشتباهات از سوی مردم پذیرفتنی نیست.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با محکومیت اقدام گروهی راست گرای افراطی ضد دین در سوئد و آتش زدن قرآن کریم در ماه مبارک رمضان گفت: اهانت به قرآن کریم به بهانه آزادی بیان، قلب دو میلیارد مسلمان سراسر جهان را به درد آورده است و غربی ها از رشد اسلام در قلب اروپا نگران هستند، اما باید بدانند این اقدام باعث گسترش بیشتر اسلام در جهان خواهد شد.

باقری ارومی با اشاره به آزادی بیان ادیان و مذاهب در کشورمان بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران مردم دیگر ادیان و مذاهب به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند و مشاهده می کنیم که در کشورهای مدعی آزادی بیان به اعتقادات میلیاردها مسلمان اهانت می شود.

وی ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و همچنین سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و سپاه را دو بازوی توانمند انقلاب و رهبری خواند و گفت: دلاور مردان سپاه و ارتش هم در حفظ امنیت مرزها و هم در ارائه خدمات مختلف در روزهای سخت یار و یاور مردم عزیز ایران بوده اند و مردم قدرشناس ما هم همیشه قدردان زحمات ارتش غیور و سپاه عزیز هستند.

 باقری ارومی با توجه به در پیش بودن روز جهانی قدس از همه مردم و مسئولان خواست تا با حضور یکپارچه خود حماسه با شکوهی را رقم بزنند.

وی شرکت در راهپیمایی قدس امسال را از چند جهت حائز اهمیت دانست و بیان کرد: اول اینکه بعد از دو سال تعطیلی کرونایی مجددا راهپیمایی طبق سالهای گذشته برپا خواهد شد و مسأله دوم تحولات این روزهای فلسطین و بیداری جوانان غیور فلسطینی در راه اندازی جریان مقاومت و مقابله با صهیونیست هایی است که به شدت از درون سست و ضعیف شده اند و چیزی تا نابودی فاصله ندارند.

Share