ویروس خطرناکی که کبد را درگیر می‌کند چیست؟

هشدار سازمان جهانی بهداشت در خصوص یک ویروس خطرناک

سازمان جهانی بهداشت در خصوص یک ویروس خطرناک که کبد انسان را هدف قرار می‌دهد هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سازمان جهانی بهداشت در خصوص ویروس خطرناکی هشدار داد که می‌تواند کبد را هدف قرار دهد و تأثیری منفی بر آن بگذارد.

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری (ECDC) بیش از ده مورد از وجود این ویروس را در چهار کشور مختلف رصد کرده که افرادی که دچار آن شده بودند، از التهاب حاد کبد رنج می‌بردند؛ تا جایی که قادر به انجام وظایف ضروری خود نبودند.

ویروس خطرناکی که کبد را درگیر می‌کند چیست؟

«هپاتیت سی» از بیماری‌های خطرناک و پیچیده است. این بیماری در شماری از کشور‌ها مشاهده شده است. علی رغم مشاهده این ویروس، مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری که در زمینه مبارزه با بیماری‌های خطرناک تخصص دارد، نتوانسته است علل مستقیم پیدایش این ویروس خطرناک را که در زمانی ظهور یافته که همچنان کرونا در جهان به پایان نرسیده، مشخص کند.

این در حالی است که بسیاری از کشور‌ها اقدامات پیشگیرانه‌ای را در خصوص این بیماری و کنترل نمودن آن اتخاذ کرده اند؛ بیماری که که کودکان را نیز دچار طیفی از عوارضی می‌کند که برای درمان و رهایی از آن دوره‌ای طولانی نیاز است.

عوارض بیماری

عوارض فراوان و خطرناکی وجود دارد که کودک به هنگام ابتلا به این بیماری، دچار آن می‌شود. از این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسهال مزمنی که می‌تواند سه روز متوالی طول بکشد

صورت کاملا رنگ پریده همراه با زرد شدن پوست در قسمت‌های مختلف بدن

درد شدید در ناحیه شکم

افزایش قابل توجه دمای بدن

درد شدید در عضلات و مفاصل بدن

بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین

سن مبتلایان به این بیماری

سن کودکان مبتلا به «هپاتیت سی» یا در واقع، همین بیماری مرموزی که به تازگی در کشور‌های مختلف شیوع یافته، از یک ماهه، تا ۱۶ ساله متفاوت است. سازمان جهانی بهداشت تأکید کرده است بیشتر این کودکان نیازمند پیوند جدی کبد هستند؛ چیزی که این کودکان قادر به انجام آن نیستند.

از کشور‌هایی که این بیماری در آن‌ها به ثبت رسیده، انگلیس است؛ به طوری که شمار افراد مبتلا به ۹۰ کودک در این کشور رسیده است و به همین خاطر نیز انگلیس توجه ویژه‌ای را به این مسأله اختصاص داده است.

شایان ذکر است بسیاری از سازمان‌های پزشکی و بین المللی اعلام کرده اند تا به امروز، درمانی ریشه‌ای که بتواند «هپاتیت سی» را ریشه کن کند را نیافته اند.

Share