رییس کل دادگستری گیلان در نشست با مجمع نمایندگان استان مطرح کرد:

مسئولان نباید به نفع افراد صاحب قدرت و مکنت قانون را زیر پا بگذارند

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از توزیع ناعادلانه ثروت و قدرت است و مسئولان نباید به نفع افراد صاحب قدرت و مکنت قانون را زیر پا بگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هم‌اندیشی دستگاه قضایی با مجمع نمایندگان استان گیلان به ریاست حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با استفاده از کلام گهربار امیر مومنان حضرت علی علیه‌السلام خاطرنشان کرد: مردم حقوقی چون حق حیات، حق معیشت، حق بهداشت و… بر حاکمان دارند که باید توسط زمامداران تامین شود.

رییس شورای قضایی گیلان افزود: بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از توزیع ناعادلانه ثروت و قدرت است و مسئولان نباید به نفع افراد صاحب قدرت و مکنت قانون را زیر پا بگذارند.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان که در این نشست حضور داشت با اشاره به اینکه در این جلسه پیرامون چالش‌ها و مشکلات استان بحث و تبادل نظر شد، افزود: یکی از موارد مطرح شده معضل پسماند و زباله‌های استان گیلان است که به حمایت نمایندگان در خصوص جذب اعتبارات نیاز جدی دارد.

وی کم‌آبی مزارع کشاورزی در سال جاری، تخریب جنگل‌ها توسط سودجویان و مدیریت سواحل آزاد شده را از دیگر عناوین نشست عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتی که سواحل آزادسازی شده مدیریت نشود شاهد افزایش آمار غرق شدگان خواهیم بود.

آقایی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید برحسب قانون از حقوق شهروندان دفاع کنند، تصریح کرد: نمایندگان به دفاع از موکلین خود می‌توانند بر اساس قانون اساسی مطالبه‌گری نمایند.

وی انباشت زباله در استان را ماحصل‌ عدم آینده نگری مدیران گذشته و غفلت ورزی مدیران فعلی دانست که اکنون به یک بحران تبدیل شده است و گفت: دستگاه قضایی برای متخلفان و کسانی که در این زمینه ترک فعل داشتند پرونده قضایی تشکیل داده و با مقصرین و کوتاهی کنندگان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

Share