مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به دیارمیرزا خبر داد؛

مراحل نهایی ثبت جشنواره بهار نارنج | بازتاب بسیار مثبت جشنواره در سطح گیلان و ایران

ولی جهانی از ارسال پرونده ثبت ملی فرآوری بهار نارنج به تهران خبر داد و گفت: پس از دریافت لوح ثبتی به زودی مراسم رونمایی از آن برگزار میشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی جهانی در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه حدود ۷۰ برنامه با عناوین مختلف که شامل برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، تاریخی، طبیعی است در نقاط مختلف گیلان برگزار میشود، افزود: از جمله مهمترین آنها میتوان به جشنواره توت فرنگی در سی دشت رودبار و صوفیانده، جشنواره چای در تابستان نشین املش، جشنواره گلاب گیری در گیلده شفت اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان یادآور شد: اقامت‌گاه های سنتی گیلان با قدمت دوره قاجاریه و پهلوی اول که در سالیان قبل مرمت و بازسازی شده اند در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه افتتاح می شوند.

وی با اشاره به بهره برداری از تعداد ده بنای مرمت شده تاریخی در همین هفته اظهار کرد: موزه مردم شناسی موسویان شهرستان صومعه سرا نیژ توسط بخش خصوصی مجوز گرفت و احداث شده است.

جهانی از برگزاری نمایشگاه ها در اکثر موزه های گیلان خبر داد و گفت: از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد در موزه میراث روستایی آیین های متعدد بومی و محلی برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ساخت تندیس چهار تن از مشاهیر گیلان خبر داد و گفت: این تندیس ها در موزه مشاهیر نصب خواهد شد.

جهانی با بیان اینکه جشنواره بهار نارنج در کومله بازتاب بسیار خوبی در سطح گیلان و کشور داشته است، یادآور شد: کلیپ جشنواره بهار نارنج برای آقای ضرغامی ارسال شده که ایشان نیز از برگزاری آن ابراز خرسندی کرده اند

همچنین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کومله که به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا محیطی برگزار شد گفت: «در روزهای گذشته شاهد برگزاری هشتمین جشنواره بهارنارنج در شهر کومله شهرستان لنگرود بودیم و محصول بهارنارنج با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به عنوان یکی از برندهای شهرستان لنگرود و شهر کومله شناخته‌ شده است.»

جهانی با قدردانی از برگزاری رویداد تاریخی فرهنگی جشنواره بهار نارنج یادآور شد: هنرمندانی که در حاشیه این جشنواره حضور داشتند بسیار رضایتمند بودند و در وزارتخانه نیز بازتاب بسیار خوبی داشت.

وی از ارسال پرونده ثبت ملی فرآوری بهار نارنج به تهران خبر داد و گفت: پس از دریافت لوح ثبتی به زودی مراسم رونمایی از آن برگزار میشود.

Share