معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت میراث فرهنگی؛

جشنواره بهار نارنج ثبت ملی می شود | اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان به شهر کومله

واحدی در رابطه با جشنواره بهار نارنج کومله گفت: این جشنواره می تواند سبب افزایش جذب گردشگر شود و ما هم کمک می کنیم که این جشنواره به ثبت ملی برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جواد واحدی در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به بازدید خود از لاهیجان و سیاهکل با همراهی نماینده این دو شهرستان در مجلس اظهار کرد: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان گیلان وجود دارد و شاهد حضور مسافرین بسیار زیادی در گیلان و خصوصا لاهیجان بودم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به زیرساختهای گیلان در حوزه گردشگری و اقامتی گفت: پروژه هایی در شهرستان در حال احداث و افتتاح است و امروز از هتل ناسیونال این شهرستان که توسط بخش خصوصی در حال ساخت است و از معماری خوبی برخوردار است بازدید کردم که از سرمایه گذار این پروژه آقای ملک زاده قدردانی میکنم.

واحدی با بیان اینکه لاهیجان ظرفیت پذیرش مسافران بیشتری را نیز دارد، تصریح کرد: به ایشان پیشنهاد شد که هتل دیگری را نیز احداث کنند و از محل تبصره ۱۸ و صندوق توسعه آماده کمک به سرمایه گذاران هستیم تا زیرساخت‌های پذیرایی از مسافران را فراهم کنند.

وی در رابطه با جشنواره بهار نارنج کومله نیز به دیدار خود با شهردار کومله اشاره کرد و گفت: این جشنواره می تواند سبب افزایش جذب گردشگر شود و ما هم کمک می کنیم که این جشنواره به ثبت ملی برسد.

واحدی گفت: با ثبت این جشنواره صنایع دستی، فرهنگ و قابلیتهای شهر کومله و شهرستان لنگرود بیشتر نمایش داده میشود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این وعده را داد که روند ثبت جشنواره بهار نارنج تسریع شود و افزود: ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه زیرساختی به کومله پس از تفاهمنامه شهرداری کومله و اداره کل میراث فرهنگی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این شهر اختصاص پیدا می‌کند. تا در راستای جذب مسافر گام بردارند.

واحدی در پایان در رابطه با جذب سرمایه‌گذاران خارجی افزود: آقای ضرغامی یک چهره شناخته شده هستند و فضای سرمایه گذاری نیز در ایران فراهم است که انشاالله جزییات آن توسط شخص وزیر اعلام می‌شود.

Share