سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد:

اگر نتوانیم جمعیت گیلان را طی هفت سال احیا کنیم دچار سیاهچاله جمعیتی می شویم

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اهمیت تحقق جوانی جمعیت برای آینده ی کشور و به ویژه استان گفت: تحقق جوانی جمعیت یک وظیفه ی ملی و استانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل نورصالحی در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت که با حضور رییس دانشگاه و سایر معاونین برگزار شد با بیان اینکه کاهش نرخ باروری یک خطر برای هویت ایرانی و گیلانی است، اظهار کرد: تحقق جوانی جمعیت یک وظیفه ملی و استانی است.

وی افزود: اگر نتوانیم جمعیت استان را طی هفت سال احیا کنیم دچار سیاهچاله جمعیتی می شویم و ۱۵۰ سال زمان می برد که بتوانیم مجدد جمعیت استان را جوان کنیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به پایین بودن نرخ باروری در استان گیلان گفت: در صورت تداوم روال کنونی باروری و جمعیت، در ۳۰ سال آینده گیلان خالی از نسل جوان خواهد شد و این موضوع از لحاظ امنیتی و هویتی هم بسیار خطرناک است.

دکتر نورصالحی تصریح کرد: در صورت سالمند شدن جمعیت کشور و استان، علاوه بر به خطر افتادن هویت و امنیت، تولید و توسعه کشور و استان هم دچار چالش های جدی می شود و هزینه های بسیاری بر جامعه و خانواده ها تحمیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: تحقق جوانی جمعیت از وظایف همه دستگاه ها است و دانشگاه علوم پزشکی با جدیت این مهم را دنبال می کند.

Share