عباس صابر در گفتگو با دیارمیرزا؛

اراده دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام | ساماندهی پسماند اولویت گیلان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: برای پسماند استان ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری اختصاص پیدا کرده که ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهم مشارکت شهرداری ها است

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس صابر معاون عمرانی استانداری گیلان در حاشیه سفر به لنگرود به دیارمیرزا گفت: با توجه به تقارن فصل کشاورزی یکی از موضوعات مهم تامین آب کشاورزی برای استان است.

وی افزود: استاندار گیلان در راستای پیگیری موضوعات مرتبط با حوزه های کشاورزی، صنعتی و عمرانی صورت امروز در لنگرود و کومله حضور پیدا کردند.

عباس صابر اظهار کرد: بحث دیگری که از اولویت های دولت و برنامه های ما بوده، ساماندهی پسماند است که این روزها با توجه به شرایط اقلیمی استان، بحث پسماند یکی از موضوعات مهم است که لازم است حتما اقداماتی صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا یکسری کارهای نرم افزاری مانند برگزاری جلسات ساماندهی و نامه نگاری صورت گرفته و در سفر رئیس جمهور به استان نیز بحث پیگیری اعتبارات را دنبال کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: برای پسماند استان ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری اختصاص پیدا کرده که ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهم مشارکت شهرداری ها است زیرا شهرداری ها به عنوان مجریان پسماند شهرهای خودشان باید در پروژه شرکت داشته باشند.

صابر در ادامه یادآور شد: مردم هم در مدیریت پسماند، تولید زباله کمتر، تفکیک از مبدا نقش اساسی دارند.

معاون عمرانی استانداری گیلان در ادامه افزود: قطعا در آینده نه چندان دور به تفکیک برای تمام شهرستان های استان، جلسات مدیریت پسماند خواهیم داشت و برنامه ریزی برای ساماندهی حوزه پسماند شهرستان ها در دستور کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان لنگرود هم تا الان اقدامات خوبی برای اتمام محل دفن و ایجاد کارخانه کمپوست در حوزه زباله و مدیریت شیرابه صورت گرفته است.

 صابر در خصوص انتخاب شهرداران نیز به دیارمیرزا گفت: نود درصد شهرداران شهرهای استان انتخاب شدند اما چند شهر مانند آستارا، لنگرود و اطاقور باقی مانده است که بنا به دلایلی، با یکسری چالش ها روبرو است و هنوز شهردار ندارند که حتما تا هفته های آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار در انتها خاطرنشان شد: در سالهای آینده در حوزه عمرانی خبرهای خوبی برای استان خواهیم داشت.

وی یادآور شد: چیزی بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتباراتی است که از سفر اعم از اعتبارات تسهیلات بانکی و پروژه های عمرانی برای استان گیلان در نظر گرفته شده است و تا عید ۱۰۰۰ میلیارد تومان نقدا به دستگاه های اجرایی برای پروژه ها ابلاغ شد. بنابراین اراده دولت بر این است که پروژه های نیمه تمام، تکمیل شود.

Share