مدیرکل ICT استان خبر داد:

۱۱ سایت ارتباطی جدید در لاهیجان نصب می شود | لزوم رفع موانع واگذاری و تملک عرصه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اعلام این خبر که ۱۱ سایت ارتباطی جدید در ماه‌های آینده در شهر لاهیجان نصب و راه اندازی خواهد شد، افزود: توسعه ارتباطات سیار توسط هر سه اپراتور در شهر لاهیجان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرزاد توکلی با تاکید بر رفع موانع توسعه ارتباطات سیار در شهر لاهیجان از نصب ۱۱ سایت ارتباطی جدید در ماه‌های آینده خبر داد.

 این جلسه با حضور فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، رضا زنده دل شهردار لاهیجان و نمایندگان شرکت ارتباطات ایرانسل با هدف بررسی و رفع موانع توسعه ارتباطات سیار لاهیجان در محل این شهرداری برگزار شد.

فرزاد توکلی در این جلسه با اشاره به درخواست شهروندان لاهیجان در خصوص پوشش نامناسب ارتباطی و پایداری در شبکه تلفن همراه افزود: توسعه ارتباطات با نصب سایت‌های جدید، ارتقاء کمی و کیفی شبکه ارتباطی به تکنولوژی بالاتر در راستای مطالبات شهروندان به ویژه در مناطق گردشگری از سالیان گذشته در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و البته این موضوع با شیوع بیماری کرونا و الکترونیکی شدن سامانه‌ها اهمیت بیشتری به خود گرفته است و این اداره کل تمام تلاش خود را برای ایجاد ظرفیت و توسعه بستر مخابراتی مطلوب در استان به ویژه در لاهیجان به کار خواهد گرفت.

وی با اشاره به آیین نامه ساماندهی دکل‌های استان، ابلاغی استانداری گیلان به کلیه شهرداران و دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد؛ موضوعاتی از قبیل تجمیع و ساماندهی دکل‌ها بین اپراتورها به منظور استفاده حداکثری از منابع و عدم برهم ریختگی مبلمان شهری و همچنین متناسب‌سازی شکل سازه‌های دکل‌های ارتباطی با بافت منطقه‌ای پرداخته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اعلام این خبر که ۱۱ سایت ارتباطی جدید در ماه‌های آینده در شهر لاهیجان نصب و راه اندازی خواهد شد، افزود: توسعه ارتباطات سیار توسط هر سه اپراتور در شهر لاهیجان در حال اجرا بوده و در صورت رفع موانع واگذاری و تملک عرصه مورد نیاز برای احداث سایت‌ها ارتباطی در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد.

توکلی ضمن تاکید بر این که زیرساخت‌ها و اجرای سایت‌های ارتباطی جزیی از المان‌های شهری محسوب شده و در عصر حاضر از نیازهای اساسی جوامع به شمار می‌رود، بیان داشت: با توجه به تامین حداکثری منابع درآمدی اپراتورها به منظور اجرا و نصب سایت‌های جدید و همچنین توسعه سایت‌های در اختیار به تکنولوژی بالاتر تاکید کرد: به همین منظور امیدواریم در راستای رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاری اپراتورها در روند توسعه ارتباطات، همکاری و هماهنگی لازم برای تخصیص فضای کافی و تسریع در فرآیند انعقاد قرارداد و صدور مجوزهای لازم از سوی ادارات شهر لاهیجان به خصوص شهرداری و شورای شهر بعمل آورند.

Share