یک نماینده مجلس مطرح کرد:

خودروی ملی یعنی افتضاح ملی و باز نشدن ایربگ‌ها در ۹۳ درصد موارد

سعیدی گفت: خودروی ملی یعنی افتضاح ملی، یعنی باز نشدن ایربگ‌ها در ۹۳ درصد موارد، یعنی کشته شدن بیش از حدود ۲۰ هزار نفر در سوانح رانندگی، یعنی ارابه مرگ. هیچ خانواده‌ای نیست که داغدار از دست دادن عزیزی در تصادفات نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، معین‌الدین سعیدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فلسطین مساله اول جهان اسلام است و اتفاقات اخیر مسجدالاقصی پوشالی بودن رژیم صهیونیستی را بیش از پیش به اثبات رساند.

وی در رابطه با موضوع انتقادها به خودروسازان خطاب به نمایندگان عنوان کرد: خودروی ملی یعنی افتضاح ملی، یعنی باز نشدن ایربگ‌ها در ۹۳ درصد موارد، یعنی کشته شدن بیش از حدود ۲۰ هزار نفر در سوانح رانندگی، یعنی ارابه مرگ. هیچ خانواده‌ای نیست که داغدار از دست دادن عزیزی در تصادفات نباشد؛ آیا مخالفت با واردات خودرو سهیم شدن در این فاجعه انسانی نیست؟

نماینده مردم چابهار در مجلس سیستان و بلوچستان را سرزمین کلنگ زنی‌های بی‌فرجام، پروژه‌های نیمه تمام فراموش شده، کمترین سرانه فضای آموزشی، بهداشتی و ورزشی، صف‌های طولانی بنزین، گاز و روغن خواند و گفت: آیا کسی باور دارد در ۶ شهرستان حوزه انتخابیه حتی یک متر لوله کشی گاز وجود نداشته باشد؟ آیا پذیرفتنی است که شاخص دسترسی به آب شرب در بخش مرکزی چابهار صفر درصد باشد، یعنی ۱۰۰ درصد مردم به صورت سقایی آبرسانی شوند؟ آیا قابل قبول است که حدود ۶۰ درصد از روستاهای مرکزی نیکشهر فاقد اینترنت باشند؟ آیا رواست است که مردم برخی مناطق حوزه انتخابیه هفته‌ها و بلکه ماه‌ها بی‌آب باشند؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه خطاب به وزیر کشاورزی گفت: در ۲۸ بهمن ماه ۹۹ مسئولین وزارت جهاد از شخص وزیر تا مسئولین شیلات و مرکز تحقیقات ضمن تاکید بر اجحاف تاریخی به جامعه صیادان متعهد شدند طی فرایندی مجوز صید صادر کنند. به داد صیادان چابهاری و حوزه انتخابیه برسید.

نماینده چابهار خطاب به رئیس جمهور نیز بیان کرد: در سفر استانی به مردم قول دادید که برای ساماندهی حاشیه نشینی اقدام قاطع و انقلابی انجام دهید، به خدا قسم بی‌آبی و بی‌برقی امان مردم را بریده است.

وی با بیان اینکه مردم حقشان را می‌خواهند خطاب به مسئولین گفت: خداوند نگذرد از کسی که عنوان صبور و کم توقع را بر مردم سیستان و بلوچستان نهاد، دیگر صبر بیجا و نجابت نخواهیم داشت و قاطع و انقلابی حق خود را مطالبه خواهیم کرد. قدردان نظام جمهوری اسلامی و خدمات درخشان آن نیز هستیم اما حساب برخی کارگزاران دولتی را با نظام جدا می‌دانیم.

نماینده چابهار از وزیر راه خواست تا نقشه آزادراه‌های کشور را ببیند و سهم ناچیز ۲ درصدی استان سیستان و بلوچستان را در نظر داشته باشد.

سعیدی خطاب به وزیر کشور برای حل مساله فاقدین شناسنامه کسانی که اصالتا و نسل اندر نسل ایرانی هستند تذکر داد و گفت: این افراد به هر دلیل موفق به گرفتن شسناسنامه نشده‌اند که لازم است سریعا چاره‌ای در این رابطه اندیشیده شود.

Share