«بامو» از یک شاسی بلند جدید و قدرتمند رونمایی کرد+ تصاویر
پیشرانه ۸ سیلندر که قبلا اکس۷ را طی ۴.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرساند، اکنون تنها ۴ ثانیه برای ثبت این رکورد زمان نیاز دارد. بیشینه سرعت نیز بطور اتوماتیک روی ۲۹۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصر ایران، اکس۷ یکی از بزرگترین و شاخصترین محصولات کلاس شاسی بلند بام و در بازار جهانی است که ۵ سال از عمر آن سپری شده است. اکنون تصاویر مدل ۲۰۲۳ این خودرو در اختیار رسانهها قرار گرفته که بروزرسانیهایی در قسمت دماغه و همچنین سامانه هوشمند آی درایو۸ را همراه خود دارد.
زیبا با چشمانی تیزبین!
این شاسی بلند درشت اندام با توجه به تریم انتخابی توسط مشتریان از رینگهای آلومینیومی با طراحی اختصاصی در اندازههای ۲۱.۲۲ و ۲۳ اینچی استفاده میکند. وزن رینگها به میزان چشمگیری مهندسی شده و البته از منظر طراحی نیز همانطور که اشاره شد، باواریاییها جز پرچمداران صنعت خودرو در این بخش محسوب میشوند.
تریم ام۶۰آی
هیولای درون!
در بخش پیشرانه نیز نوع تریم انتخابی مشخص کننده شرایط است. مدل پایه از تپنده ۶ سیلندر ۳ لیتری استفاده میکند و تریم آپشن از ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توربودوقلو. اما اینجا یک تفاوت مهم با مدلهای قبلی اکس۷ ایجاد شده و آن به حضور سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولتی در هر دو مدل پیشرانه مربوط میشود.
استفاده از این هیبرید ملایم موجب افزایش خروجی پیشرانه پایه به میزان ۴۰ اسب بخار و همچنین بهبود ۵۲ پوندفوتی گشتاور شده است. با این تغییرات؛ پیشرانه ۶ سیلندر اکس۷ برابر با ۳۷۵ اسب بخار خروجی و ۳۸۳ پوندفوت گشتاور دارد.
اکس۷ با پیشرانه پایه طی ۵.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرسد.
اما در رابطه با تپنده ۸ سیلندر در مدل سال گذشته میزان خروجی برابر با ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۵۵۳ پوندفوت بود که با همکاری بخش هیبرید ملایم این آمار بهبود یافته و به ۶۳۰ اسب بخار و ۵۹۰ پوندفوت رسیده است.
بدین ترتیب پیشرانه ۸ سیلندر که قبلا اکس۷ را طی ۴.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرساند، اکنون تنها ۴ ثانیه برای ثبت این رکورد زمان نیاز دارد. بیشینه سرعت نیز بطور اتوماتیک روی ۲۹۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.
هر دو پیشرانه قابل سفارش، با جعبه دنده جدید ۸ سرعته اتوماتیک که مجهز به قابلیت لانچ کنترل یا همان سیستم کنترل شروع است هماهنگ شده اند.
آغاز آتشین!
گفتنی است: با حضور سامانه لانچ کنترل توان بهینه از موتور و گیربکس دریافت میشود و بالاترین نیروی ممکن طوری به چرخها میرسد که میزان هرزگردی به حداقل رسیده و خودرو در لحظه شروع حرکت با توان و چسبندگی بالا به طی مسیر بپردازد. به عبارت دیگر؛ لانچ کنترل طراحی شده تا نهایت توان و کشش موتور به صورت هوشمند و با نظارت سامانههای کامپیوتری، به چرخها انتقال یافته و شتاب خودرو در لحظات ابتدایی تا حد ممکن سریع شود.
سیستم تعلیق نیز کاملا بروزرسانی شده و با حضور فناوریهای هوشمند اختصاصی شاهد فرمانپذیری و پایداری بالای خودرو هستیم. همچنین در این قسمت، بام و امکان سفارش بسته آپشن داینامیک هندلینگ را برای مشتریان فراهم کرده که به مفهوم یه مرحله بالاتر از فرمانپذیری و پایداری برای این شاسی بلند بویژه در حرکات ناگهانی و سرعتهای بالا خواهد بود.
سوئیت ۵ ستاره!
در رابطه با فضای داخل کابین نیازی به توضیح خاصی نیست زیرا بام و در این قسمت نیز صاحب سبک و الهام بخش دیگر خودروسازان بوده است. همه چیز در بالاترین و عالیترین سطح ممکن قرار دارد و از فناورانهها نیز باید به نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر و ۱۴.۹ اینچی لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی اشاره کرد.
قیمت پایه اکس۷ مدل ۲۰۲۳ در بازار امریکا از حدود ۷۹ هزار دلار آغاز میشود. قیمت پایه قویترین تریم نیز برابر با ۱۰۴۰۹۵ دلار است.
تریم اکس درایو۴۰آی
دیدگاه