مدیرکل بنیاد مسکن گیلان؛

با اجرای طرح هادی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی فراهم شد|مقاوم‌سازی ۵۶درصد مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح بهسازی مسکن روستایی گفت در استان ۵۶درصد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان به همراه حجت الاسلام و المسلمین قربان‌پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، معاونین مسکن شهری و عمران روستایی با حضور در صدا و سیمای مرکز گیلان با باقرزاده مدیرکل دیدار و گفتگو نمود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در این دیدار ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با افتتاح حساب ۱۰۰ در بانک ملی به منظور تأمین مسکن محرومان تاسیس گردیده است.

دائمی افزود: روستاها نقش مهمی در توسعه کشور دارند، که با اجرای طرح هادی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی در سطح استان نیز فراهم شده است.

وی گفت: با رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستائیان و ایجاد اشتغال و بهره‌وری می‌توان به توسعه روستایی دست یافت که در این راستا بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی در این زمینه خدمات ارزشمندی به روستائیان ارائه کرده است.

دائمی با بیان اینکه اجرای طرح هادی یکی از رویکردهای مهم بنیاد مسکن در راستای توسعه و عمران روستاها است، افزود: تهیه طرحهای هادی روستایی، یکی از مسیرهای مهم تحقق توسعه مناطق مختلف استان است که قطعا رسانه استانی نقش بسزایی در نهادینه شدن مشارکت مردم و ظرفیت‌سازی بمنظور اجرای کامل آن دارد.

دائمی با تشکر از انعکاس اخبار این نهاد انقلابی در بخش‌های خبری گفت: ۹۸درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب می‌باشد. وی خواستار مشارکت بیش از پیش این دو نهاد برای افزایش اعتماد عمومی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد امید و روحیه نشاط در جامعه، شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح بهسازی مسکن روستایی گفت در استان ۵۶درصد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قربان پورضمن تبیین اهداف و فعالیتهای بنیاد مسکن رسیدگی به وضعییت معیشت و تأمین مسکن محرومین و لزوم خدمات‌رسانی از طرق مختلف برای مردم و علی الخصوص به قشر محروم جامعه و رفع مشکلات آن‌ها دربخشهای مختلف و بویژه در تأمین مسکن تأکید نمود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با توجه به اهمیت موضوع کمک به خانه دارشدن این قشر از جامعه اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به جامعه هدف جهت استفاده از تسهیلات در این حوزه از طریق صدا و سیما، بهره گیری از معتمدین و خیرین روستاها در جهت دریافت کمکهای مردمی و تسریع در روند ساخت و مشارکت با گسیل ساختن امکانات و تجهزات موجود و در دسترس ضروری و مهم بوده که در این بخش حمایت همه جانبه همه مسئولین ذیربط در استان و شهرستان جهت تحقق این امر ضروری می‌باشد.

وی رسیدگی به وضعیت محرومین را از اعمال بسیار ارزشمند و خدا پسندانه و از مهمترین و ضروری‌ترین امور دانست که همه باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیما در این دیدار با اشاره به خدمات بی‌نظیر نظام اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در چهار دهه خدمات بسیار ارزشمندی به مردم ایران ارایه کرده که در این میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهم بسزایی در خدمت‌رسانی به مردم به ویژه قشر محرم جامعه داشته است.

باقرزاده گفت بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ حضرت امام، یادگار ارزشمند امام راحل است. ایشان مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین نیازمندی‌های مسکن محرومان را مهمترین عملکرد این نهاد دانست و افزود: تهیه طرح مجتمع و واحدهای مسکونی ارزان قیمت و اجرای آن‌ها به طور مستقیم یا با مشارکت مردم و البته همکاری دستگاه‌های ذیربط و تهیه زمین مورد نیاز طرح‌ها توسط این نهاد انقلابی موجب دلگرمی و امید آفرینی شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با تقدیر از تلاشهای انجام شده توسط بنیاد مسکن استان، بر همراهی و حمایت رسانه استانی از این نهاد انقلابی تأکید کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان آمادگی دارد تا خدمات گسترده بنیاد مسکن در توسعه و آبادانی مناطق محروم را بمنظور حمایت از کارآفرینی، توسعه روحیه امید و نشاط در جامعه منعکس نماید. ​

Share