قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در رشت:

کامنت‌گذاری مصداق امر به‌ معروف و نهی از منکر است | اسلام دین مجاهدان حق و عدالت است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشوربا بیان اینکه کامنت‌گذاری مصداق امر به‌ معروف و نهی از منکر است، گفت: سه حیطه مبانی اندیشه اسلامی ناب، مقابله با جنگ شناختی دشمن، ایستادگی در مقابل جریان تحریف و تاریخ‌نگاری سه حیطه مهم در جهاد تبیین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌ روح‌الله حریزاوی در اختتامیه دومین جشنواره استانی حبیب در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه جهاد تبیین مهم‌ترین مأموریت جوانان انقلاب است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در یک سال گذشته بیش از ۳۰ بار به لزوم انجام فرضیه جهاد تبیین تأکید داشتند که باید موردتوجه تمامی جوانان انقلابی و مؤمن قرار گیرد زیرا در غیر این صورت روایت استکبار از اتفاقات جمهوری اسلامی در جامعه قالب می‌شود.

وی جهاد تبیین را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های سپرده‌شده توسط مقام معظم رهبری به جوانان عنوان کرد و گفت: در مقابل جهاد تبیین دشمن قرار دارد که هدفش نابودی جمهوری اسلامی وارونه جلوه دادن اتفاقات و دستاوردهای جمهوری اسلامی است لذا جهاد تبیین که یک واجب وظیفه فوری و قطعی است باید مورد توجه تمامی نهادهای انقلابی و مسؤولان قرار گیرد.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، اسلام را دین مجاهدان حق و عدالت دانست و افزود: رسانه‌های بیگانه به‌طور شبانه‌روزی در حال تحریف و تقطیع تمامی بیانات مسؤولان جمهوری اسلامی هستند لذا در مقابل تحریف دشمن باید جهاد تبیین کرده و اعلام موضع کنند.

حریزاوی با بیان اینکه کامنت‌گذاری مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر است، گفت: سه حیطه مبانی اندیشه اسلامی ناب، مقابله با جنگ شناختی دشمن، ایستادگی در مقابل جریان تحریف و تاریخ‌نگاری سه حیطه مهم در جهاد تبیین است.

وی با تأکید بر لزوم توجه نهادهای انقلابی برای عبور از این گذار سخت در جمهوری اسلامی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی زیر هجوم سنگین تبلیغات رسانه‌ای دشمنان انقلاب قرار دارد لذا برای گذر از این گردنه سخت، همگی افراد حقیقی و حقوقی و سازمان‌های مرتبط بایستی آستین همت بالا بزنند و برای بی‌اثر کردن اثرات آن اهتمام بورزند.

به گفته قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور خط حرکت دشمن و مختصات نقشه‌اش شامل دو نکته است اولاً، طی سال‌های اخیر دشمن تمام فعالیت‌های خود را بر تاریخ‌سازی و تبیین اتفاقات چهل سال اخیر بر مبنای تحریف واقعیت‌ها و ارائه آمارهای غلط و مقایسه ناصحیح از وضعیت کشور به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است لذا باید با تاریخ‌نگاری، جهاد تبیین و برگزاری جشنواره‌هایی مثل حبیب از انجام این کار جلوگیری کرد.

جنگ امروز جنگ رسانه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه جنگ امروز استکبار علیه ملت ایران جنگ رسانه‌ای است، اظهار کرد: جنگ امروز جنگ رسانه بوده و باید آن را جدی گرفت زیرا در نبرد جبهه حق علیه باطل این رسانه است که پیروز را تعیین می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ سعید مهدوی جنگ نرم را یکی از ابزار دشمن برای نفوذ به جمهوری اسلامی دانست و گفت: نقش رسانه در مقابله با جنگ نرم و ایجاد ناامیدی در کشور بسیار مهم است زیرا اصحاب رسانه می‌توانند با جهاد تبیین و شفاف‌سازی بسیاری از شبهات را برطرف کنند.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره استانی حبیب در استان گیلان افزود: جشنواره حبیب جهت‌دهی تشکل‌های دینی در راستای تحقق جهاد تبیین است که باید به آن توجه شود.

مهدوی با تأکید بر لزوم توجه به اقدامات هیئت و تشکل‌های دینی در ایام کرونا افزود: در دوران کرونا هیئتی‌ها و تشکل‌های دینی با اقدامات خود منجر به تعجب رسانه‌های معاند شدند لذا باید تمامی این اقدامات در قالب جشنواره به نمایش گذاشته می‌شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره استانی حبیب منجر به ایجاد امیدواری در جامعه و در عرصه‌های مختلف می‌شود، گفت: جشنواره حبیب یک ابتکار ارزشمند در گیلان بوده و در آن هیئتی‌ها آثار خود را به نمایش گذاشته و باعث ایجاد امید در جامعه می‌شوند زیرا دشمن با غول رسانه‌ای خود همواره در تلاش برای کمرنگ جلوه دادن نقش هیئت در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با قدردانی از بصیرت و بینش قوی سیاسی مردم گیلان در برهه‌های مختلف از انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم گیلان در تبعیت از مقام معظم رهبری وفاداری به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی یک الگو هستند که نمونه بارز آن قیام هشت دی سال ۸۸ است.

مهدوی یکی از اهداف جشنواره حبیب را نشان دادن نقش محمدی هیئت‌ها در جامعه دانست و افزود: در جشنواره حبیب هدف نشان دادن نقش محوری هیئتی‌ها در جامعه است زیرا هیئتی‌ها و تشکل‌های دینی بعضاً مورد بی‌مهری عده‌ای واقع می‌شوند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش برای عوض کردن جای خادم و غیر خادم است، تصریح کرد: جنگ روایت‌ها اگر تحریف شود گره‌های بزرگ در جامعه شکل می‌گیرد لذا اگر در ایام کرونا باید مجاهدت‌های مکتبی و هیئتی‌ها در ایام کرونا به‌درستی روایت شود جامعه در این صورت به مسیر تعالی حرکت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با قدردانی از زحمات جوانان و هیئت‌های مذهبی استان در ایام کرونا بیان کرد: مساجد، هیئت‌های مذهبی و جوانان گیلانی در ایام کرونا و در ضدعفونی‌سازی معابر، کمک‌های مؤمنانه و رزمایش مواسات وظایف خود را به‌خوبی ایفا و به جهانیان نشان دادند که هیئت‌های همواره پای‌کار هستند.

مهدوی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های مسجد در جامعه تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس تمامی بلوک‌های غرب و شرق علیه جمهوری اسلامی بوده و این کشور هجوم آوردند ولی جوانان با استفاده از ظرفیت معنوی مساجد نیروهای مردمی را ساماندهی و در جنگ تحمیلی به موفقیت رسیدند.

Share