آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

مردم مسلمان ترکیه به زودی و در وقت مناسب سیلی خود را به اردوغان خواهند زد

نماینده ولی فقیه در گیلان به نامگذاری روز سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مصادف با نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: بخشی از آرامش و امنیت جامعه مرهون تلاش سربازان گمنام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان و همچنین تبریک ولادت با سعادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اظهار کرد: امسال دو نیمه شعبان داشتیم و اعتقاد داریم روزی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می آید و دنیا را پر از عدل می کند.

وی، انتظار ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بالاترین اعمال عنوان کرد و افزود: امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف با ظهور خود زندگی سعادتمندانه را به بشر نشان می دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان با امید ظهور منجی بشریت با ظلم مبارزه می کند، تصریح کرد: از معارف دین ما است که روزی بشر با ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از ظلمت وارد روشنایی می شود.

آرامش و امنیت جامعه مرهون تلاش سربازان گمنام است

آیت الله فلاحتی به نامگذاری روز سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مصادف با نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: از تلاش تمام نیروهای مسلح در ایجاد امنیت در جامعه قدردانی می کنیم ضمن اینکه بخشی از آرامش و امنیت جامعه مرهون تلاش سربازان گمنام است.

وی با اشاره به آخرین خطبه نمازجمعه در سال ۱۴۰۰ خورشیدی، بیان کرد: سالی که گذشت مملو از تلخی ها و شادی ها بود و از جمله شادی مردم منطقه، اخراج آمریکایی ها از افغانستان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به انهدام مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق اشاره کرد و یادآور شد: از بین بردن مقر رژیم جعلی صهیونیستی مایه مباهات اهالی مقاومت شده است.

جنگ اوکراین نشان داد نباید به آمریکا اعتماد کرد

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه جنگ اوکراین نشان داد نباید به آمریکا اعتماد کرد، افزود: در جنگ اوکراین به این باور رسیدیم که نمی توان به آمریکا دل خوش کرد.

وی با انتقاد از سفر رئیس رژیم جعلی صهیونیستی به ترکیه، اظهار کرد: مردم مسلمان ترکیه به زودی و در وقت مناسب سیلی خود را به اردوغان خواهند زد.

امام جمعه رشت پیرامون حقوق فرزندان بر پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: یکی از حقوق فرزندان بر پدر و مادر قبل از تولد است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه بخشی از حقوق فرزند در دوره جنینی مربوط به معنویات می شود، تصریح کرد: بخشی دیگر مربوط به امور مادی و جسمی فرزند است و از آن جمله باید مادر و پدر به طفل غذای حلال بدهند.

وی، عبادت را بر ۷۰ قسم دانست و خاطرنشان کرد: کسب روزی حلال بالاترین مرتبه عبادت است.

Share