صعود به لیگ برتر با پیروزی بر حریفان؛

قهرمانی نماینده گیلان در لیگ دسته اول بدمینتون بانوان کشور+ تصاویر

بیست و هفتمین دوره مسابقات لیگ دسته اول بدمینتون بانوان کشور با قهرمانی تیم گیلان به پایان رسید و با قهرمانی و صعود تیم نماینده بدمینتون گیلان به لیگ برتر، استان گیلان در فصل آینده دو سهمیه در لیگ برتر خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دور برگشت بیست و هفتمین دوره مسابقات لیگ دسته اول بدمینتون بانوان کشور به میزبانی هیات بدمینتون استان گیلان در سالن تخصصی هیات بدمینتون استان گیلان واقع در مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت با حضور ۴ تیم نماینده گیلان، جوانان نویان تهران، آذرخش رباط کریم و امید پونا مشهد به مدت دو روز در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اسفند برگزار شد که تیم نماینده گیلان در این دور از مسابقات به قهرمانی رسید و توانست جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند. همچنین تیم‌های جوانان نویان تهران به مقام دوم، امید پونا مشهد مقام سوم و آذرخش رباط کریم مقام چهارم دست یافتند.

مسابقات لیگ دسته اول بدمینتون بانوان کشور در مرحله مقدماتی در دو گروه «الف» و «ب» برگزار شد که تیم گیلان در گروه «ب» توانست در دور رفت و برگشت در ۶ بازی حریفان خود را شکست دهد و با اقتدار به مرحله نهایی صعود کند. همچنین تیم آذرخش رباط کریم دیگر تیمی بود که توانست از گروه «ب» به عنوان تیم دوم صعود کند. تیم‌های جوانان نویان تهران و امید پونا مشهد نیز از گروه «الف» به دور نهایی صعود کردند.

در دور رفت مرحله نهایی لیگ دسته اول بدمینتون بانوان کشور که به میزبانی هیات بدمینتون استان تهران در تاریخ ۷ و ‍۸ بهمن برگزار شد تیم بدمینتون گیلان توانست با سه پیروزی برابر حریفان خود با ۹ امیتاز در صدر جدول دور رفت مرحله نهایی لیگ دسته اول بدمینتون قرار گیرد. تیم جوانان نویان تهران با ۷ امتیاز، امید پونا مشهد با ۵ و آذرخش رباط کریم با ۳ امتیاز به ترتیب در رده دوم، سوم و چهارم دور رفت مرحله نهایی قرار گرفتند.

در دور برگشت نیز که به میزبانی هیات بدمینتون استان گیلان در شهرستان رشت به مدت دو روز برگزار شد، در روز اول مسابقات تیم‌های نماینده گیلان و آذرخش رباط کریم، امید پونا مشهد و جوانان نویان تهران، آذرخش رباط کریم و جوانان نویان تهران و نماینده گیلان و امید پونا مشهد به مصاف هم رفتند که تیم گیلان توانست در دو دیدار مقابل رقیبان خود به پیروزی قاطع دست یابد. در این دیدارها نماینده گیلان توانست در دو دیدار خود با نتیجه ۵ بر ۰ از سد حریفان بگذرد و تیم جوانان نویان تهران در اولین دیدار خود توانست با نتیجه ۴ بر ۱ امید پونا مشهد را شکست دهد و در دیدار دوم خود نیز با نتیجه ۳ بر ۲ از سد آذرخش رباط کریم گذشت. در روز دوم این مسابقات که از صبح جمعه آغاز شده بود نیز تیم امید پونا مشهد با نتیجه ۳ بر ۲ آذرخش رباط کریم را شکست داد و تیم نماینده گیلان با نتیجه ۴ بر ۱ بازی را به جوانان نویان تهران واگذار کرد.

تیم نماینده گیلان و جوانان نویان تهران در این مسابقات توانستند ۱۶ امتیاز کسب کنند اما تیم نماینده گیلان با توجه به تفاضل بهتر توانست قهرمان بیست و هفتمین دوره مسابقات دسته اول بدمینتون بانوان کشور شود و تیم جوانان نویان تهران با تفاضل کم‌تر در رده دوم قرار گرفت. همچنین تیم امید پونا مشهد با ۱۰ امتیاز در رده سوم و آذرخش رباط کریم با ۶ امتیاز در رده چهارم قرار گرفتند.

در این مسابقات تیم نماینده گیلان به عنوان تیم اول و جوانان نویان تهران به عنوان تیم دوم توانستند به لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور صعود کنند.

در این دور از رقابت‌ها سرکار خانم فریبا مددی نائب رئیس فدراسیون بدمینتون کشور نیز حضور داشتند.

نماینده گیلان در این مسابقات با مربی‌گری هما اسماعیلی و سرپرستی بلور امیدی و با بازی مریم قنبری، مهسا نوع بشری، ماهدیس غلامی، شفق کاظم‌پور، عارفه تیغ نورد، شقایق نوبهار و مطهره شمس به رقابت با سایر تیم‌ها پرداخت.

گفتنی است با قهرمانی و صعود تیم نماینده بدمینتون گیلان به لیگ برتر، استان گیلان در فصل آینده دو سهمیه در لیگ برتر خواهد داشت.

Share