تصاویر آخرین وضعیت ویلا در روز سوم تخریب

شیشه‌های به کار رفته در ابرویلای جاده چالوس به احتمال زیاد ضد گلوله هستند!

مسئول دبیرخانه ستاد حفظ حقوق بیت المال استان البرز در یک نمونه به متریال به کار رفته در ساخت این ابرویلا که آن را از دیگر ساختمان‌های موجود در منطقه متمایز می‌کند اشاره کرده و می‌گوید: شیشه‌های ساختمان بسیار مستحکم هستند و با پوتک هم تخریب کامل نمی‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از میزان، روز شنبه بود که در تداوم اقدامات عملی دستگاه قضا در حفظ حقوق عامه و صیانت از بیت المال و در راستای تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر رفع تصرف و آزادسازی اراضی رودخانه کرج به نفع عامه، روند تخریب ابرویلای حاشیه رودخانه کرج آغاز شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در مصاحبه‌ای که در همان روز در محل ویلای پیشتر تخریب شده قوه قضائیه انجام داد گفت: امروز در تخریب این ابر ویلا علاوه بر نمایندگان رسانه‌های مختلف برای پوشش رسانه‌ای، تعدادی از نمایندگان تشکل‌های غیردولتی نیز ناظر اجرایی روند اجرای بدون خط قرمز قانون هستند.

حضور نمایندگان رسانه‌ها در آغاز روند تخریب ابرویلای جاده چالوس همراه با انتشار عکس‌ها و تصاویری از روند تخریب این سازه بسیار مستحکم بود تا جایی که در روز ابتدایی کمتر کسی تصور می‌کرد که روند تخریب این سازه مستحکم با کندی مواجه باشد.

به همین منظور و برای اطلاع بیشتر از روند تخریب این ابر سازه حاشیه رودخانه با پشنگ‌پور قاضی دادگستری کل استان البرز و مسئول دبیرخانه ستاد حفظ حقوق بیت المال استان تماس گرفتیم. پشنگ‌پور در ابتدای توضیحات خود و در پاسخ به این سوال که چرا ماشین آلات سنگین در روز ابتدایی تخریب در محوطه ویلا به کار گرفته نشده‌اند گفت: دسترسی به این ویلا از جاده اصلی با پلی میسر است که این پل روی رودخانه کرج احداث شده و به واسطه عرض کم این پل و استحکام آن امکان تردد وسایل مکانیکی سنگین جهت تسریع در تخریب ساختمان وجود ندارد به همین دلیل ما در روز آغاز روند تخریب این ابرویلا مجبور بودیم از بابکت به عنوان تنها وسیله مکانیکی قابل استفاده در تخریب ساختمان که امکان تردد از پل روی رودخانه و خیابان اختصاصی ویلا را دارد استفاده کنیم.

زمان‌بندی تخریب و اینکه چه زمانی این ویلا مانند ویلای قوه قضائیه کاملا با سطح یکی می‌شود موضوع سوال بعدی ما از پشنگ‌پور بود. مسئول دبیرخانه ستاد حفظ حقوق بیت المال استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر یک شرکت پیمانکاری طرف قرارداد با شرکت آب استان با برنامه ریزی صورت گرفته در حال تخریب ساختمان است، در رابطه با نحوه تخریب و زمان‌بندی صورت گرفته برای تخریب کامل این ساختمان چند ملاحظه را مطرح کرد که نیازمند برنامه ریزی و تدبیر لازم برای تخریب این ابر سازه است. وی در همین مورد گفت: این ساختمان به لحاظ فنی بسیار محکم ساخته شده و همچنین به جهت موقعیت مکانی، در شیب و ارتفاع زیاد واقع شده و چسبیده به کوه است.

زمان دو تا سه هفته‌ای برای تخریب کامل ابر ویلای حاشیه رودخانه کرج اعلام شده و تاکید شده است از طریق مقتضی و با افزایش پرسنل تا قبل از نوروز تخریب ساختمان به صورتی که شاکله اصلی آن تخریب شده باشد، صورت گیرد؛ پشنگ‌پور با ارائه این توضیحات عنوان کرده البته تخریب ستون‌ها و جمع آوری نخاله‌ها زمان بیشتری می‌برد.

مسئول دبیرخانه ستاد حفظ حقوق بیت المال استان البرز در یک نمونه به متریال به کار رفته در ساخت این ابرویلا که آن را از دیگر ساختمان‌های موجود در منطقه متمایز می‌کند اشاره کرده و می‌گوید: شیشه‌های ساختمان بسیار مستحکم هستند و با پوتک هم تخریب کامل نمی‌شوند.

در روز انتشار اخبار و تصاویر این ابرویلای مجلل در جاده چالوس در فضای مجازی نظراتی با موضوع به کارگیری مواد منفجره برای تخریب یکباره این سازه نیز منتشر شده بود که این قاضی دادگستری در همین مورد گفت: طرحی برای استفاده از مواد ناریه برای تخریب کل ساختمان وجود داشت. پس از بررسی شرکت پیمانکار با توجه به اینکه ساختمان در مجاورت رودخانه و کوه واقع شده، امکان مسدود شدن مسیر رودخانه برای مدت طولانی و آلودگی و توقف جریان آب و نیز ریزش کوه وجود داشت و به همین جهت طرح در وضعیت فعلی برای تخریب کامل و یکباره ساختمان کنار گذاشته شد، لکن استفاده از مواد منفجره به صورت مقطعی برای تخریب برخی از قسمت‌های ویلا در دست بررسی است.

ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر کارکنان شرکت آب، هر روز یکی از پرسنل دبیرخانه ستاد حفظ حقوق بیت المال دادگستری کل استان البرز هم در محل حاضر هستند و بر روند تخریب نظارت خواهند داشت.

گفتنی است، تصاویر منتشر شده در خبر مربوط به آخرین روند تخریب بنا تا روز گذشته است.

Share