دادستان بندرانزلی:

سواحل آزاد شده برای مانور دادن ماشین‌ها نیست | هنوز تکلیف کمربندی بشمن مشخص نشده

ایسنا/گیلان دادستان بندرانزلی با بیان اینکه یکی از موارد تصادفات منجر به جرح در نوار ساحلی است، گفت: با توجه به آزاد سازی سواحل بسیاری تصور می‌کنند می‌توانند با ماشین به ساحل بیایند و مانور بدهند در حالی که این درست نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، اکبر سبحانی در جلسه شورای ترافیک شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موارد تصادفات منجر به جرح در نوار ساحلی است و با توجه به آزادسازی سواحل که به دستور رئیس جمهور اتفاق افتاده بسیاری تصور می‌کنند می‌توانند با ماشین به ساحل بیایند و مانور بدهند در حالی که این درست نیست.

سبحانی گفت: با توجه به ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی بندرانزلی باید تلاش کنیم تا استفاده خوبی از سواحل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از جمعیت شهرستان بندرانزلی در شهر و ۱۵ درصد در روستا ساکن هستند، اظهار کرد: بندر انزلی ۲۵ روستا دارد.

سبحانی افزود: با توجه به اینکه انزلی یک شهر توریستی است و جمعیت ثابت و شناور دارد باید برای کاهش و جلوگیری از سوانح رانندگی که منجر به جرح و فوت می‌شود اقدام موثر صورت گیرد.

دادستان بندرانزلی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که شاهد هستیم کمربندی بشمن است که هنوز تکلیف آن مشخص نشده، گفت: بسیاری از موانع را آنجا شاهد هستیم از جمله اینکه این مسیر نور ندارد و زیبنده این شهر توریستی نیست و از معضلاتی است که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه نصب دوربین تخلفات رانندگی می‌تواند در زمینه پایش جرایم دیگر نیز کمک کند، تصریح کرد: عدم وجود پارکینگ یکی دیگر از عوامل ترافیک است و انزلی یک شهر توریستی است و مسافر زیادی دارد وجود پارکینگ در جلوگیری از ترافیک بسیار موثر خواهد بود.

سبحانی با تاکید بر اینکه نصب سرعت‌گیرها با کارشناسی انجام شود، گفت: عدم وجود شانه خاکی یکی از معضلاتی که در مسیر انزلی به رضوانشهر شاهد هستیم و شانه خاکی استاندارد نداریم.

دیر امدادرسانی در سوانح کاسته شود

امیر جانبازی، سرپرست فرمانداری شهرستان بندر انزلی نیز با اشاره به اینکه توسعه شهر انزلی به شکل خطی است، اظهار کرد: این امر می‌طلبد تا وضعیت مناسبی در شهر به لحاظ ترافیکی و عبور و مرور و تردد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انزلی شهر گردشگرپذیر است، افزود: امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم پذیرای گردشگران زیادی باشیم زیرا محدودیت‌های کرونایی پس از دو سال کمتر شده و باید کمک کنیم این فضا برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شود.

جانبازی با تاکید بر اینکه نور و روشنایی در محدوده برون شهری باید جدی گرفته شود، گفت: نقاط خطرآفرین در حوزه شهری و برون شهری شناسایی و به آن پرداخته شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: در انزلی چند اداره کل، بندر و نیروی چهارم دریایی ارتش را داریم و این امر شرایط خاصی را به لحاظ بار ترافیکی ایجاد می‌کند داریم و انتظار داریم که به همه دستگاه‌های ذی‌ربط در رفع مشکلات ترافیکی شهرستان کمک کنند.

جانبازی با بیان اینکه دوربین ثبت تخلفات ترافیکی مد نظر قرار گیرد، تاکید کرد: در شورای تامین این مسئله را پیگیری می‌کنیم و برای حفاظت از جان عابرین باید موارد مطرح شده مدنظر قرار گیرد تا تصادفات جانی را به صفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان تیزرهای آموزشی و پیامک‌های هشدار در برنامه قرار گیرد، تاکید کرد: دیر امداد رسانی مسئله مهمی در سوانح است که باید مدت زمان آن کاسته شود و این اهمیت پدافند غیرعامل را در شهرستان دوچندان می‌کند.

Share