استاندار در نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های گیلان:

رسانه های گیلان دارای نبوغ و بلوغ سیاسی اند | نقش موثر خبرنگاران در رفع موانع و پیشبرد اهداف

استاندار گیلان با بیان اینکه خانه مطبوعات می تواند بسیار نقش پذیر و موثر باشد و مسیر سازنده خود را به درستی طی کند، گفت: رسانه های گیلان با دست یابی به سواد رسانه و حرفه ای شدن، دارای نبوغ و بلوغ سیاسی اند، که بایستی قدر بدانیم و آن را حفظ و منسجم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی روز (پنج شنبه) در نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های گیلان با اشاره به تاخیر برگزاری این جلسه به دلیل مشغله ها و حجم کارها، افزود: علاقمندم، اعتقاد و باور دارم با توجه به نقش رسانه و مطبوعات در استان گیلان که دارای یک رشد و بالندگی است، بتوانیم با کمک رسانه ها به آنچه که وظیفه ماست درست عمل کنیم چراکه اهداف مهمی را با برنامه راهبردی دولت سیزدهم و بعنوان خدمتگزار در استان گیلان در پیش داریم.

وی اضافه کرد: باید از همه ظرفیت های استان در جهت رشد و تعالی استان استفاده شود، از این رو خبرنگاران نیز در رسالت قلم به تعهدشان در نویسندگی و خبرنگاری که در شان یک رسالت خطیر است عمل کنند.

استاندار گیلان اظهار کرد: در توسعه حوزه های مختلف اقتصاد کشاورزی، گردشگری، صنعت و اقتصاد دریامحور گیلان، رسانه ها می توانند نقش موثری در رفع موانع و پیشبرد اهداف به نفع مردم و در راستای خدمت صادقانه برای مردم ایفا کنند.

دکتر عباسی با بیان اینکه باید در فضای واقعی کار و واقعیت ها را صادقانه به مردم منعکس کنیم، افزود: دنبال این نیستیم که امر یک غیر واقعی را، واقعی جلوه بدهیم؛آنچه که اتفاق می افتد را در معرض دید مردم قرار  بدهیم، برای رسیدن به اهدافی که همان اجرا و تحقق برنامه ها است  تلاش کنیم و از این رو باهم اشتراک نظر داریم که بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: هیچ کس دوست ندارد گیلان به همین وضع موجود بماند، همه گیلانیان دوست دارند وضع موجود به وضع مطلوب تغییر پیدا کند.

وی بیان کرد: شاید نگاه ها از زوایای مختلف، متفاوت باشد، ولی اهداف مشترک اگر کنار هم قرار بگیرد قادر خواهیم بود که اهل قلم و اهل خدمت ، وظایف خود به درستی ایفا کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با انتقاد از مدیریت شهری و تاکید بر اینکه شوراها و شهرداران شهرهای مختلف استان، سرنوشت مردم را به دعواهای سیاسی خود گره نزنند، گفت: نه تنها به عنوان یک گیلانی که مسئولیت دارم، بلکه در جایگاه حقیقی به عنوان یک شهروند، عملکرد مدیران شهری را نمی پسندم.

دکتر عباسی افزود: نه در شهر رشت و در شهر های دیگر گیلان، این سبک مدیریت شهری که حاکم است، جز پس رفت و متوقف کردن امور، هیچ کار دیگه ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همه شهرداری ها به روزمرگی افتاده اند و در هیچ شهری خلاقیت و تعهد و نوآوری دیده نمی شود، اضافه کرد: در همه شهرها شورا و شهردار باهم در کنار هم مشخص نیست که چه کاری می کنند و این روند، روند خوبی نیست.

وی تاکید کرد: به عنوان مقام عالی اجرایی استان، نمی توانم این شرایط را بپذیرم، گفته دیروز من فقط متوجه شهر رشت نیست برای همه شهرهاست، نمی پذیرم شش ماه شورایی بگوید این که ما می گوییم درست است؛ مردم اینجا چه گناهی کردند و سرنوشت مردم چه خواهد شد.

استاندار گیلان اظهار کرد: در شرایطی که مردم دروضعیت و مشکلات ترافیک شهری، پسماند و زندگی سخت شهری هستند، اجازه نمی دهم حقوق مردم ضایع شود.

دکتر عباسی در ادامه با اشاره به اینکه باید با مردم صادقانه رفتار کنیم چرا که هر چه داریم از مردم است، افزود: عده ای که دنبال دعوای سیاسی هستند که بحث شان جداست، ولی اگر کسی انتقاد سازنده دارد حتی به شخص استاندار بیان کند و بنده هم باید پاسخگو باشم.

وی گفت: در این بخش باید رسانه کمک حال باشد، هم اکنون فضای کار و تلاش در استان فراهم شده، نگذاریم استان دست خوش یک سری التهابات سیاسی قرار بگیرد و غبار آلود بشود و واقعیت های عملکرد دولت مردمی و انقلابی در استان، زیر این غبار پنهان بماند.

وی با بیان اینکه هم اکنون متاسفانه فقر، نداری و مشکلات معیشتی زیر سرسبزی در گیلان پنهان است و بیداد می کند، از رسانه ها خواست به کمک دولت برای نجات گیلان بیایند.

وی گفت: مسئولین وظیفه دارند دلسوزانه برای توسعه، پیشرفت و رشد گیلان شبانه روزی کار کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: از جلسات مداوم با خانه مطبوعات، نشست با خبرنگاران و رسانه ها استقبال می کنم و به عنوان گیلانی فرصت و توفیق خدمت پیدا کرده ام و امیدوارم به کمک همه دلسوزان، گیلان را به جایگاهی که شایسته است، برسانیم.

دکتر عباسی در پایان بر تعامل بیشتر مجموعه مدیر و همکاران جدید روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری و فرمانداری های گیلان با خبرنگاران تاکید کرد و گفت: این تعامل بزودی با نشست های حوزه روابط عمومی و بهره مندی از ظرفیت های خبرنگاران متعهد و متخصص نه تنها در استانداری و فرمانداری ها، بلکه در سطح سازمانها و دیگر دستگاه های اجرایی استان افزایش می یابد.

در این نشست سه ساعته، رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و همچنین هر یک از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان مطالبی ارائه کردند و استاندار نیز ضمن شنیدن مشکلات صنفی جامعه خبرنگاران که توسط رئیس، اعضا هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات گیلان بیان شد، برای حل مسایل و مشکلات رسانه ها در گیلان قول مساعد داد.

Share