سخنگوی دولت اعلام کرد:

توزیع اقلام پر مصرف خانواده‌ها از هفته آینده

علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: از هفته آینده توزیع ۱۰هزار تن گوشت گرم، میوه شب عید و سیب زمینی در بازار آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صداوسیما، علی بهادری جهرمی در حاشیه بیست و دومین جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور امروز مصوبات مهمی برای نظارت موثرتر و جدی‌تر بر بازار و همچنین کنترل قیمت‌ها داشت. در این جلسه مصوب شد به منظور کنترل قیمت بازار، واردات و توزیع برخی اقلام پر مصرف خانوارها، نظیر سیب‌زمینی و گوشت گرم از هفته آینده آغاز شود.

سخنگوی دولت افزود: در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات سیب زمینی که هفته پیش مصوب شده بود، گزارش داد و مقرر شد به مقدار ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی وارد کشور شود که الان بخش نخست آن وارد شده است و در این هفته توزیع خواهد شد.

علی بهادری جهرمی گفت: گوشت گرم هم که مجوز واردات آن به مقدار ۱۰ هزار تن صادر شده بود از هفته آینده وارد و توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۷۰ هزار تن روغن خوراکی هفته آینده وارد کشور می‌شود، افزود: آمارها نشان می‌دهد که حدود ۱۸۰ هزار تن روغن هم در کارخانه‌های تولیدی وجود دارد که قرار است هرچه سریعتر وارد بازار شود.

بهادری جهرمی همچنین در خصوص تامین میوه شب عید گفت: انبارهای میوه شب عید کاملا تکمیل است و به منظور تنظیم قیمت بازار از هفته آینده توزیع می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی از برندهای تولید کننده متخلف جریمه شده اند، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی یک تولید کننده رب گوجه فرنگی و تخم مرغ را ۱۱ میلیارد ریال جریمه کرد. همچنین مقرر شد سازمان تعزیرات حکومتی در همین مسیر برخورد با گرانفروشان با سرعت بیشتر کار نظارت خود را انجام دهد و با متخلفان برخورد کند به ویژه با تولید کنندگان عمده که قیمت‌های مصوب را رعایت نمی‌کنند و در مواردی که اخلال عمده نظیر قاچاق واحتکار تشخیص داده شود به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع محصولات اساسی برای دادگستری ارسال و رسیدگی کند.

Share