ابعادی ناگفته از جلسه استیضاح شهردار به روایت نادر حسینی؛

بزرگان و دلسوزان خواستار ثبات در مدیریت شهری هستند | عزمی به ارائه بیانیه مشترک دیده نشد

حسینی گفت: بزرگان و دلسوزان واقعی استان که خود را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به مرحله اثبات رسانده‌اند طالب ثبات در عرصه مدیریت شهری بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نادر حسینی عضو شورای شهر رشت و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا به ابعادی ناگفته از جلسه استیضاح شهردار پرداخت که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

با توجه به موضع سختگیرانه اعضا شورا نسبت به استیضاح، در جلسه آخر چه اتفاقاتی رخ داد؟

همانطور که مستحضر هستید استیضاح شهردار یکی از اهرم‌های شورا برای پاسخ به سوالات در خصوص قصور شهردار نسبت به وظایف عرف خود در سطح شهر می‌باشد حال باید این را مد نظر داشت که آیا صرفا استیضاح و برکناری شهردار حل کننده همه مشکلات خواهد بود یا علاوه بر نگاه به استیضاح باید به گزینه اصلح جایگزین نیز فکر کرد که جمیع جوانب، ما را به سوی‌عدم مشاهده آینده روشن برای شهر سوق داد چرا که فردی که پس از شهردار فعلی باید سرکار بیاید عملا از نظر توانایی و فنی باید توانمند باشد اما چون نگاه کارشناسی به این بخش نشده بود عملا نگاه‌ها به استیضاح منفی شد.

چقدر نقش خودتان را درعدم استیضاح شهردار پررنگ می‌دانید؟

بنده هم به مانند سایر اعضا صرفا یک رای برای به اشتراک گذاشتن داشتم اما آنچیزی که رخ داد حاصل خرد جمعی و دلسوزی عزیزانی می‌باشد که خالصانه دل در گرو خدمت به ملت و این شهر نهاده اند.

چقدر عوامل بیرونی را تاثیر گذار درعدم استیضاح می‌دانید؟

تمامی اعضا شورا نسبت به قولی که به مردم داده‌اند کاملا مستقل عمل خواهند کرد اما نکته حائز اهمیت آن است که بزرگان و دلسوزان واقعی استان که خود را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به مرحله اثبات رسانده‌اند طالب ثبات در عرصه مدیریت شهری بودند که قطعا ثبات در این برهه زمانی می‌تواند به نفع مردم نیز باشد.

شما در کلام خود به «برهه زمانی» اشاره کردید، منظور شما از برهه زمانی چیست؟

تعویض شهردار بدون نگاه کارشناسی همان اتفاقی را برای این شورا رقم می‌زد که در دوره‌های گذشته اتفاق افتاد، ما اینجا هستیم تا در این برهه زمانی و شرایط حساس جامعه با ایجاد ثبات به مردم کمک کنیم و شهر را به سمت پیشرفت پیش ببریم.

نظر شما در خصوص افرادی که از حمایت شما نسبت به شهردار مخالف هستند چیست؟

بنده ضمن احترام کامل به همه بزرگواران به صراحت از تمامی عزیزانی که منتقد بوده و نسبت به نتایج حاصله مخالف هستند و دارای ابهام می‌باشند، دعوت به حضور و ارائه دیدگاه‌ها می‌نمایم.

در بعضی محافل‌عدم پایبندی به گروه مخالفین حضور شهردار به شما اطلاق شده است در این خصوص چه توضیحی دارید؟

بنده از ابتدا نسبت به حضور شهردار موافق نبودم اما نکته قابل توجه این است که این تعهد زمانی حاصل شد که دیدگاه‌ها به سمت ایجاد آینده روشن برای شهر با تغییر شهردار بود که این دیدگاه محقق نشد و عملا این تعهد از بین رفت.

و سوال پایانی: ابهاماتی در خصوص چرخش لحظه آخری حضرتعالی مطرح است این مورد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

لازم به ذکر است از چند روز مانده به جلسه استیضاح تا یک ساعت مانده به جلسه با همکاری آقایان رمضانی، تاج شهرستانی و کریمی کرنق، همه اعضا محترم شورا را دعوت کرده تا در صورتی که نسبت به پاسخ شهردار اقناع شدید بیانیه مشترکی از سمت اعضا صادر و به ادامه فعالیت شهردار اشعار دارد اما در پایان که مشاهده گردید عزمی به ارائه بیانیه مشترک نیست موضع نهایی خود را انتخاب نموده و در جلسه استیضاح به اشتراک گذاشتم.

البته در پایان باید به این نکته اشاره کنم که الحمدالله تمامی اعضا محترم شورا دلسوزان واقعی برای شهر و مردم هستند و امید است با صحبت‌های شهردار محترم و قول‌های داده شده، به سمت شهری آباد پیش برویم.

Share