مدیرعامل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد؛

۵۱ درصد گندم گیلان از طریق بندر انزلی وارد شده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌هایی که در این مجتمع بندری وجود دارد به دنبال رشد صادرات هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزار حمیدرضا آبایی اظهار کرد: سیلوی غلات ۳۰ هزار تنی شرکت “غلات بان” در قالب قرارداد b.o.t با سرمایه گذاری ۴۰۴ میلیارد ریال در مساحت ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اجرای محوطه سازی ترمینال کانتینری و تاسیسات زیربنایی اراضی استحصالی ضلع شرقی مجتمع بندری انزلی با اعتبار سازمانی ۹۱۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اشتغال زایی این پروژه ها افزود: برای ۴۳ نفر در پروژه سیلوی غلات و برای ۱۰۱ نفر در پروژه محوطه سازی ترمینال کانتینری و تاسیسات زیربنایی فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به وجود بنادر مهم در حاشیه دریای خزر وجود دارد و همچنین  مراودات تجاری خوب کشورهای حاشیه دریای خزر با کشور، خاطرنشان کرد: ظرفیت بنادر خزر حدود ۱۶۵ میلیون تن است که از این مقدار تنها ۲۷ میلیون تن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور قزاقستان از ۲۰ درصد ظرفیت بنادر خود، آذربایجان ۱۰ درصد، ترکمنستان هفت درصد، روسیه ۳۴ درصد و ایران ۲۱ درصد از ظرفیت بنادر خود را استفاده می‌کند، گفت:  از ۳۲۲ شناوری که در دریای خزر تردد دارند ۵۳ فروند کشتی به ایران تعلق دارد.

آبایی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد گندم گیلان از طریق بندر انزلی وارد شده که به صورت حمل یکسره انجام شده است، تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌هایی که در این مجتمع بندری وجود دارد به دنبال رشد صادرات هستیم.

وی با بیان اینکه با اقداماتی که انجام دادیم تمام شاخص‌های عملیاتی بهبود یافته‌اند، گفت: از جمله آن بهبود عملکرد در حوزه انتظار نوبت، ارائه خدمات همچنین کاهش مدت زمان حضور کشتی‌ها در این بندر بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه به دنبال ترمینال صادراتی و گردشگری دریایی با اختصاص اراضی به عنوان مارینای دریایی هستیم، اذعان داشت: تلاش کردیم تا از یک گانگی این بندر به چندگانگی برسیم و جایگاه آن را ارتقا دهیم و با توسعه تجارت دریایی زمینه حضور برای تمام کشتی‌ها را با ظرفیت‌های مختلف را در این بندر فراهم کنیم.

Share