آیت‌الله فلاحتی در جلسه شورای اداری گیلان مطرح کرد:

مسئولان باید فرهیختگان حوزه و دانشگاه را وارد میدان کنند | به فرهنگ بی‌توجهی شده است

فلاحتی با بیان اینکه در چند سال اخیر به فرهنگ ما آسیب وارد شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب از سال ۸۱ تا کنون بحث فرهنگ را پیش کشیده‌اند و این فرهنگ است که سبب رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، آیت‌الله رسول فلاحتی در جلسه شورای اداری که با حضور رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر ۲ اصل که قرآن بر آن تاکید دارد یعنی مبارزه با ظلم و ستم و تحقیر سلطه‌های جهانی شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امروز بعد از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی مسلمانان ایران می‌توانند ادعا کنند این ۲ اصل را رعایت کرده‌اند، افزود: مردم با رفع طاغوت و مبارزه با ظلم در مسیر بندگی خدا قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی باید تلاش کند مسیر را برای اجرای این دو موضوع هموار کند، گفت: در چند سال اخیر، قدری به لحاظ‌ عدم اتکا به ملت، جامعه ما تحقیر شدند این در حالی است که ملت ما هنوز ظلم آمریکای جهانی را فراموش نکرده است.

 فلاحتی با بیان اینکه آمریکای جنایتکار بزرگترین سپهبد جهان و سردار ایران را به شهادت رساند و خم به ابرو نیاورد تصریح کرد: حاکمیت دین خدا، مبارزه با ظلم و ستم و تحقیر سلطه‌های جهانی باید سرلوحه همه کارها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز باید زیرساخت‌های کشور دست کسانی که بنده خدا هستند نه بنده هوا باشد، خاطرنشان کرد: اگرچه در سالهای اخیر قدری این زیرساخت‌ها به علل مختلف خدشه‌دار شده است اما امروز باید همه مسئولان از خرد و کلان از ویژگی‌هایی که قرآن فرموده، برخوردار و نگاه و دست پاک و دارای فضل لازم باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید فرهیختگان حوزه و دانشگاه را وارد میدان کنند، اظهار کرد: دانشگاهیان، جوانان، فرهیختگان و نخبگان صاحب‌نظر هستند و نباید این صاحب نظران را از میدان دور نگه داشت.

فلاحتی با بیان اینکه در چند سال اخیر به فرهنگ ما آسیب وارد شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب از سال ۸۱ تا کنون بحث فرهنگ را پیش کشیده‌اند و این فرهنگ است که سبب رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شورای عالی فرهنگی باید در کشور تقویت و به زیربناهای فرهنگی توجه ویژه شود گفت: متاسفانه از اموری که در کشور مشاهده می‌شود فقدان منابع انسانی متعهد و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اگرچه در عرصه‌های گوناگون به فرهنگ بی‌توجهی شده است اما رییس جمهور می‌تواند پرچم دار فرهنگ باشد، تصریح کرد: هر جا آسیب دیدیم بخاطر این بود که توجه به فرامین و دستورات رهبری نشد زیرا اگر توجه می‌شد بسیاری از زیرساخت‌ها دچار آسیب نمی‌شد.

فلاحتی با بیان اینکه از همه مسئولان می‌خواهیم در عرصه میدانی مدیران به کار بگیرند که نگاه‌های آن‌ها دارای افق‌های زیبا و دارای فضل مدیریت باشد، خاطرنشان کرد: اهالی فتنه نباید به عنوان مدیر انتخاب شوند زیرا کسانی که در سال ۸۸ قرآن و مسجد را آتش زدند قطعا در دولت اسلامی جایگاهی ندارد.

Share