رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

لاهیجان قطب درمانی شرق گیلان است|راه‌اندازی بخش دیالیز و مرکز جامع سوختگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه لاهیجان، قطب درمانی شرق گیلان است، گفت: این شهرستان علاوه بر مردم شرق استان، به بیماران غرب مازندران نیز ارائه خدمت می‌کند و می‌توان مرکز دیالیز و مرکز جامع سوختگی را در آن راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظهر امروز در شورای اداری لاهیجان با تقدیر از زحمات نیروهای مسلح، اظهار کرد: نیروهای مسلح در بحران‌های سیل، زلزله و … در کنار مردم هستند و همیشه مردم از وجود این نیروهای خدوم، بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های گیلان در بخش‌های مختلف توسعه، افزود: گیلان نه‌تنها در بخش‌های مختلف نسبت به بسیاری از استان هاعقب بوده بلکه از مواهب طبیعی نیز بهره‌ی کافی  نبرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ضعف‌های زیرساختی در حوزه سلامت استان، گفت: حوزه بهداشت و درمان گیلان از مهم‌ترین بخش‌های عقب‌مانده در استان بوده که با همکاری ارتش، شاهد  رشد فزاینده‌ای در این حوزه  هستیم.

دکتر سالاری با اشاره به برخی از پروژه‌های توسعه در گیلان با همکاری ارتش، خاطرنشان کرد: یک بیمارستان تنفسی، بخش‌های توسعه اورژانس در فومن، بهسازی مرکز جامع سلامت در شهر ماکلوان و چندین طرح توسعه در لاهیجان به همت ارتش افتتاح و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی با اشاره به قطب درمانی شرق گیلان در لاهیجان، افزود: این شهرستان نه‌تنها برای بیماران شرق گیلانی بلکه به مردم غرب استان مازندران نیز خدمات ارائه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نیازمندی‌های لاهیجان به توسعه خدمات حوزه سلامت، گفت: این شهرستان، نیازمند بخش دیالیز، مرکز جامع درمان سوختگی و دیگر بخش‌های درمانی  است که امیدواریم باهمت جهادی ارتش به ثمر برسد.

دکتر سالاری همچنین بر لزوم راه‌اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی و مرجع در لاهیجان در آینده نزدیک  تاکید کرد.

سرمایه گذاری بیش از ۶۰ میلیارد تومانی نزاجا در گیلان

سرهنگ خلبان ولی رحمانی فرمانده  قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز در سالن اجلاس شورای شهر لاهیجان با اشاره به فعالیت گسترده ایجاد امنیت نزاجا، اظهار کرد: ارتش، قطعا در ایجاد امنیت در کشور، درست عمل کرده است و بخشی از این خدمات نیزدر عرصه خدمات اجتماعی به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به خدمات نزاجا در بحران کرونا، افزود:  ارتش جمهوری اسلامی ایران مجموعا طی دو سال اخیر بیش از ۶۰ میلیارد تومان در گیلان سرمایه گذاری کرده است.

فرماند قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پنج طرح توسعه سلامت نیز در لاهیجان امروز به بهره برداری رسیده، گفت: همزمان با بهره برداری از این پروژه ها، طرح هایی محرومیت زدایی و سلامت محور در شهرستان فومن نیز به بهره برداری می رسد.

سرهنگ رحمانی همچنین از احداث بیمارستان ۲۸ تخت خوابی در لاهیجان، طرح راه سازی، آب رسانی و چندین طرح عام المنفعه سلامت دیگر در سراسر استان گیلان خبر داد.

مسوولیت اجتماعی؛ نقطه برجسته ارتش در کنار ولایتمداری

رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در نشست شورای اداری لاهیجان داشتن مسوولیت اجتماعی را امروزه یکی از الزامات تحقق گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد: شایسته سالاری، عدالت محوری و مسوولیت اجتماعی در کنار ولایتمداری از شاخص های مهم ارتش است.

وی با اشاره به حضور به موقع و به هنگام ارتش در بحران ها و حوادث غیر مترقبه، افزود: به فرموده رهبری، ارتش از اولین گروه ها در زلزله گلستان بود و اکنون لاهیجان، به عنوان عروس گیلان، شاهد ارائه خدمات سلامت محور و عام المنفعه سلامت از سوی ارتش است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به ضعف های زیرساختی در لاهیجان اشاره و تصریح کرد: علیرغم تلاش های قابل تحسین دکتر سالاری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همچنان شهرستان لاهیجان با داشتن زیرساخت استاندارد فاصله دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار افزایش یونیت های دندانپزشکی، راه اندازی مرکز جامع سوختگی و جراحی محدود در لاهیجان شد.

Share