روایت پوریا قویدل از سایه شوم بازی‌های سیاسی بر سر مدیریت شهری؛

عدم ثبات مدیریت و نشاط شهری؛ ریشه‌ بی‌اعتمادی‌ سیاسی شهروندان

پوریا قویدل گفت: عدم ثبات مدیریت و نشاط شهری، ریشه ی بسیاری بی اعتمادی های سیاسی شهروندان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پوریا قویدل فعال سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت:

یکی از اثرگذارترین سازمان‌های موجود در یک استان شهرداری‌ها هستند، این سازمان عامل ارتباط ذهنی، روانی و سیاسی شهروندان با مسئولین است و متاسفانه رضایت یا نارضایتی مردم از خدمات شهری ایده آل، یکی از مهم‌ترین عوامل ارزیابی عملکرد حاکمیت سنجیده میشود.

برای مثال ببینیم که کیفیت آسفالت، کیفیت مبلمان و دسترسی‌های شهری، توسعه و آبادانی شهرها چقدر می‌تواند در ایجاد حس امید در مردم موثر باشد؟

اما در شهرداری رشت چه خبر است؟ شهرداری رشت تاکنون پنجاه و چهار شهردار به خود دیده از میرزا خلیل رفیع در سال هزار و دویست و هشتاد و شش تا سید امیرحسین علوی هزار و چهارصد… متاسفانه باید بدون تعارف بگوییم، پس از انقلاب اسلامی ایران، بطور کلی شهر رشت در ثبات مدیریت شهری یکی از عقب مانده‌ترین شهرهای ایران بوده و معمولا مردم رشت بیشتر شاهد کشمکش‌های مسئولین شهری در مراتب و موارد گوناگون بوده‌اند تا توسعه و حرکت رو به جلو!

زیاده گویی‌ها، بزرگ نمایی یا کوچک جلوه دادن موضوعات مختلف، مدیریت رشت را پیچیده و بی‌اثر کرده و شعار ایجاد آرمان‌شهر تا اینجای کار حتی به ایجاد زیرساخت‌های کوچک هم نرسیده است.

اصلاً چرا مقایسه نکنیم؟

امروز حال اغلب شهرهای ایران را مشاهده کنیم، اکثریت درحال آماده‌سازی برای استقبال از بهار بوده و با هم‌بستگی هرچه بیشتر در حال شاداب‌سازی پیکر شهرها هستند اما در رشت چطور؟ برای المان‌های نوروزی، جذب گردشگر عید و تابستان و به‌طورکلی مقوله تحول سازنده چند قدم مؤثر برداشته‌اید؟

باز هم از ساختمان شهرداری رشت زمزمه‌های تغییر و طرح سؤال یا استیضاح به گوش می‌رسد…این یعنی نقطه سر خط!

تکرار این فرآیند برای مردم بسیار زننده و ناخوشایند شده است حتی اگر تمامی این خبرها تنها در حد شایعه یا نارضایتی شورانشینان از شهردار باشد.

عده زیادی از منتقدان در زمان فرآیند انتخاب شهردار مخالف این انتخاب بودند اما پس‌از انتخاب و دریافت حکم شهرداری توسط سید امیرحسین علوی همگی به امید ثبات در ساختار مدیریت شهرداری سکوت کردند که با این اخبار مجدداً این کلاف سردرگم به نقطه گمانه‌زنی‌ها و جلسات بی‌اثر خود بازگشته است…

پس از سفر هیئت دولت به گیلان کورسوی امیدی در دل مردم شریف رشت ایجاد شد که آبادی این شهر را برایشان محتمل‌تر از همیشه کرده که در صورت پوست اندازی مجدد شهرداری، تمام امیدشان ناامید خواهد شد.

مردم رشت معتقدند سایه شوم بازی‌های سیاسی، کشمکش‌ها و سهم خواهی‌ها را باید از مدیریت شهری برداشت تا این شهر توسعه یابد حتی اندک.

Share