پیشنهاد جالب مهندس بهمنش برای احیای رودخانه های رشت؛

جناب رئیس جمهور برای نجات دو رودخانه زرجوب و گوهر رود به حرف هیچ مسئول گیلانی گوش نکنید!

در مقایسه با لوله های بتنی سنتی، نصب لوله GRP در هنگام استفاده از روش های ساخت بدون ترانشه مانند حفاری افقی جهت دار و میکرو تونل آسان تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیوان بهمنش در یادداشتی نوشت:

جناب رئیس جمهور میدانم که وقت کافی ندارید، کوتاه می گویم!

وقتی به استان جانمان گیلان قدم می گذارید، بحران آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود را در اول فهرست مطالبات این استان تقدیم شما خواهند نمود!
استدعا می کنم برای نجات این دو رودخانه به حرف هیچ کدام از مسئولین این استان گوش فرا ندهید!
آنها اگر بلد بودند این مسئله را حل کنند که تا کنون حل کرده بودند و مزاحم شما نمی شدند!
راه حل گرانی که به شما ارائه خواهند داد، چنان نشدنی است که از دست شما هم کاری بر نخواهد آمد!
جناب رئیس جمهور استدعا می کنم خودتان شخصاً برای راه حل این مسئله اساسی از طریق مشورت با مهندسین اهل فن غیر گیلانی تصمیم بگیرید!

جناب رئیس جمهور این مسئله راه حل سختی ندارد!

لطفا به عکس زیر با دقت بنگرید:

نام این لوله های مگا سایز GRP است.
لوله GRP (الیاف شیشه تقویت شده پلاستیک) لوله ای است که از دو یا چند ماده مختلف ساخته شده است که کیفیت آن برای ایجاد مقاومت برتر ترکیب می شود. لوله GRP از رزین های وینیل استر، یا پلی استر غیر اشباع، قطعاتی از الیاف شیشه و عوامل تقویت کننده دیگر تشکیل شده اند. این مواد دارای کیفیتی برتر مانند مقاومت در برابر خوردگی، سبکی، و حفظ ثبات در مقاطع طولانی تر هستند.

لوله جی آر پی یکی از انواع لوله ترموستینگ با مقاومت مکانیکی بالا است. واژه GRP مخفف Glass Reinforced Plastic و یا مخفف لوله‌های پلاستیکی مسلح شده با الیاف شیشه و فایبرگلاس می‌باشد. این محصول بسیار قوی، سبک و در عین حال متنوع است. این ماده شگفت انگیز رفتار متفاوتی با ترمو پلاستیک های معمولی دارد که معمولاً در وسایل روزمره استفاده می شود.

در مقایسه با لوله های بتنی سنتی، نصب لوله GRP در هنگام استفاده از روش های ساخت بدون ترانشه مانند حفاری افقی جهت دار و میکرو تونل آسان تر است.

جناب رئیس جمهور خوشبختانه به همت فرزندان متخصص این مرز و بوم این لوله ها امروز در کشور عزیزمان تولید می شود.

جناب رئیسی اجرای این لوله نیاز به بستر سازی بتن آرمه ندارد و به راحتی میتوان این لوله ها را در بستر این دو رودخانه کارگذاری نمود و تمامی انشعابات فاضلاب شهرهای همجوار این دو رودخانه را به این لوله ها هدایت نمود و با استقرار چند تصفیه خانه محلی، سیال درون این لوله ها را به تصفیه خانه مرکزی رشت هدایت نمود و پس از تصفیه ، آب خروجی را به مرداب سرریز نمود!

جناب رئیس جمهور ، یقیناً این طرح دارای عمق فنی زیادی است و شما با مشورت اهل فن می توانید به جزئیات این طرح دست یابید!

جناب رئیس جمهور استدعا می کنم برای نجات دو رودخانه زرجوب و گوهر رود که امروز نام آلوده ترین رودخانه های جهان را یدک می کشند به حرف هیچ مسئول گیلانی گوش ندهید!

Share