دکتر نفیسه مویدنیا(جراح و متخصص زنان،زایمان، نازایی و زیبایی):

تاثیر اختلالات هورمونی در زنان بر پوست و مو و روش های درمانی آن

اگر به اقدامات درمانی و زیبایی نیاز دارید، یک وقت ملاقات بگیرید و اجازه دهید تیم متخصصان کلینیک تخصصی زنان و زیبایی دکتر نفیسه مویدنیا، پروتکل درمانی متناسب با شما را تنظیم کنند.

دکتر نفیسه مویدنیا
(جراح و متخصص زنان،زایمان، نازایی و زیبایی / دارای بورد تخصصی):

هورمون‌ها در واقع به صورت کلی کنترل عملکرد‌های فیزیولوژیک در بدن را به عهده دارند. اما اگر به صورت طبیعی روند کار خود را حفظ نکنند دردسر ساز می‌شوند. یکی از تاثیراتی که اختلالات هورمونی بر جای می‌گذارد به خطر انداختن سلامت پوست و مو است.
شاید شما نیز به دفعات تبلیغاتی از دارو‌های هورمونی برای حفظ و برگرداندن سلامت پوست و مو دیده باشید. در واقع به صورت علمی تاثیر عملکرد هورمون‌ها بر رشد و سلامت مو‌ها و پوست ثابت شده است و به همان اندازه، اختلال در هورمون‌ها می‌تواند آثار نامطلوب سلامتی روی مو‌ها و پوست داشته باشد. در ادامه با تاثیر اختلالات هورمونی بر پوست و مو صرف نظر از روش های تخصصی درمانی دارویی با روش های درمانی علایم آن آشنا خواهید شد.

کاهش و یا افزایش ترشح هورمون کورتیزول نیز می‌تواند اختلالات پوست و مو را به همراه داشته باشد. افراد با سطوح بیش از حد کورتیزول پوستی شکننده داشته و ترک‌های مختلفی در نواحی شکم و ران‌ها مشاهده می‌کنند. همچنین این افراد معمولا با کوچک‌ترین ضربه‌ای در ناحیه پوست دچار خونمردگی و کبودی می‌شوند و در معرض ابتلا به طیف زیادی از بیماری‌های قارچی قرار می‌گیرند. افزایش کورتیزول از طرف دیگر موجب پر مویی و رشد بیش از حد مو‌های بدن و به ویژه مو‌های زائد می‌شود.
کمبود مقادیر طبیعی کورتیزول از طرف دیگر خود را به صورت اختلالاتی از جمله تغییر در میزان رنگدانه‌های پوستس در نواحی مختلف پوست مشخص می‌کند و باعث می‌شود پوست برخی مناطق بدن تیره‌تر از سایر نواحی بدن باشد.

تشخیص اختلالات هورمونی

یکی از عوامل تشخیص راحت وجود اختلالات هورمونی در بدن تغییرات رشد و سلامت موها، پوست و ناخن‌ها است. از جمله عوامل مشکوک می‌توان پر مویی به ویژه در مو‌های زائد، خشکی بیش از حد پوست، ریزش مو و خشک و شکننده شدن ناخن‌ها را نام برد. معمولا با دیدن این ویژگی‌ها و مراجعه به پزشک، پزشک شما می‌تواند به راحتی و با تجویز آزمایش خون سطوح هورمون‌های مشکوک را به راحتی مطالعه کند و در صورت تشخیص هر نوع اختلال نسبت به درمان اقدام‌های لازم را آغاز کند.

درمان اختلالات هورمونی

همان طور که میدانیم تاثیرات سوء بسیاری در اثر اختلالات هورمونی در بدن ایجاد می‌شود و درمان را تبدیل به امری ضروری می‌کند. برای درمان اختلالات هورمونی در مراحل اولیه راهکار‌های زیر توصیه می‌شود.

۱. تمیز نگه داشتن پوست

روزانه صورت خود را شست و شو دهید و برای این کار از صابون‌های غیرالکلی استفاده کنید. همچنین پس از هر بار حمام یا دوش گرفتن با استفاده از لوسیون‌های بهداشتی رطوبت پوست خود را تامین کنید و از خشک شدن پوست جلوگیری کنید.

۲. کنترل وزن

معمولا یکی از عوامل تحریک کننده افزایش ترشحات هورمونی افزایش وزن است. شما می‌توانید با ورزش کردن و برخورداری از یک رژیم غذایی مناسب با کنترل وزن خود به کنترل ترشح هورمون‌های بدن کمک زیادی کنید.

۳. ارتقا سبک زندگی

بسیاری از مشکلات و اختلالات هورمونی در بدن در نتیجه استرس، تنش، اضطراب و افسردگی به وجود می‌آیند. سعی کنید با تغییر شیوه زندگی و مدیریت هیجانات منفی، خشم و استرس از تغییرات هورمونی در بدن جلوگیری کنید.

۴. رژیم غذایی سالم

یکی از موارد لازم برای عملکرد صحیح غدد و به دنبال آن حفظ سطوح مطلوب هورمون‌ها در بدن برخورداری از رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است. در صورت کمبود هریک اولین اختلال معمولا در تغییر فعالیت و میزان ترشح هورمون‌ها ایجاد می‌شود. سعی کنید غذا‌های سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز کارکرد غدد را برای بدن خود فراهم کنید.

یکی از مهم ترین تغییرات هورمونی و افزایش سن در پوست و مو وجود می آورد، کاهش کلاژن سازی و الاستین بدن است. کاهش کلاژن سازی و الاستیسیته پوست موجب می شود تا حجم چربی پوست در نواحی مختلف بدن کاهش پیدا کند. اما آیا می توان این حجم چربی از دست رفته را درمان کرد؟ بله!  روش های زیادی برای کلاژن سازی پوست و از بین بردن چین و چروک های ناشی از کاهش چربی وجود دارد که تزریق چربی،ژل و بوتاکس ، لیزر ،مزوتراپی و کربن تراپی یکی از آن ها است. در ادامه این مطلب در خصوص موارد فوق و روش های درمانی و نقش آن در جوانسازی پوست می پردازیم و بهترین کلینیک زنان و زیبایی در رشت با حضور متخصص زنان و زیبایی برای جوانسازی را به شما معرفی خواهیم کرد.

تزریق چربی

تزریق چربی به صورت یکی از موثرترین و ماندگارترین روش های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. وجود حفره‌های متعدد در صورت و نواحی مختلف بدن، فرو رفتگی گونه و حتی اصلاح فرم لب ها از جمله دلایلی است که می تواند با تزریق چربی جبران شود.

پیوند چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی  برداشته می شود  و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط  مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. اصطلاح پیوند چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی بدست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود. سالهاست که از این روش برای اهداف مختلف  چه در زمینه ی جوانسازی  و برطرف کردن نقص های صورت، مانند ترمیم  ناحیه اسکار و زخم(سر -صورت و دست ها)،  و همچنین تحریک رشد فولیکول های مو استفاده می شود. از نظر بسیاری، بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوان سازی صورت در نظر گرفته می شود، زیرا یکی از زیست سازگارترین فیلرهای  پوستی بدون ایمونوژنسیته  را نشان می دهد، نتیجه درمان با تزریق چربی ایجاد بافتی نرم، طبیعی و همگن با بافت طبیعی در ناحیه مداخله می باشد  و ممکن است دارای اثرات نیمه دائمی تا دائمی باشد. (بستگی به ناحیه تزریق و میزان چربی تزریقی، ناحیه دونور سایت جهت برداشت چربی  و روش فرآوری آن دارد ).

تزریق بوتاکس

اگر تا به حال بوتاکس نکرده‌اید و برای اولین بار است که می‌خواهید این کار را انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دست نگه دارید.

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که با ریسک همراه است، انجام بوتاکس است.

بوتاکس روشی غیر جراحی برای رفع چین و چروک صورت و گردن است. با استفاده از اثر بوتاکس و شل شدن عضلات، خطوط ناشی از افزایش فعالیت عضله از بین می‌رود و طرح صورت و گردن تغییر یافته و چروک ناشی از انقباض عضلات صاف می‌شود.

اثرات بوتاکس در عرض یک تا دو روز قابل مشاهده است و در عرض چند هفته کامل می‌شود و سه تا چهار ماه باقی می‌ماند و ممکن است ۶ ماه یا بیشتر هم باقی بماند.

بوتاکس اقدام مناسبی برای زیبایی محسوب می‌شود.

اما فراموش نکنید کسی که برای اولین بار بوتاکس می‌کند، علاوه بر عوارض احتمالی، به علت عادت نداشتن به این تغییر در چهره خود، ممکن است در روزهای اول حس خوبی به این کار نداشته باشد.

واکنش‌های آلرژیک، کبودی موضعی گذرا، خشکی چشم، دو بینی و افتادگی صورت و لبخند نامتقارن از عوارض نادر و گذرای بوتاکس است.

در کشور ما بیشترین عوارض ناشی از تزریق بوتاکس شامل استفاده از مواد ارزان و غیرمجاز و تزریق توسط افراد غیرمجاز، غیرمتخصص و آموزش ندیده در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی است.

مزوتراپی

مزوتراپی یک روش حداقل تهاجمی است که شامل تزریق  یک سری از ویتامین ها، مواد معدنی، کوآنزیم ها، آنزیم ها، هورمون ها، عصاره های گیاهی و کوکتل های اسیدهای آمینه به لایه مزودرم پوست می باشد که در نتیجه آن  جوان سازی و تقویت بافت پوست – در برخی موارد تقویت فولیکول های مو و همچنین از بین بردن چربی اضافی انجام  می شود. یک پزشک فرانسوی به نام  Michel Pistor Dr.، در سال ۱۹۵۲ این روش را توسعه داد. در ابتدا برای تسکین درد مورد استفاده قرار گرفت. در سالهای پس از آن، محبوبیت زیادی در سراسر دنیا  در زمینه های دیگر  به دست آورد.

مزوتراپی برای موارد زیر استفاده می شود:

  • حذف چربی ها به صورت موضعی (چربی سوزی ) در مناطقی مانند شکم  ، ران ، باسن ،ساق پا  ، بازوها و  درموادری در صورت
  • کاهش میزان  سلولیت
  •  کاهش میزان چین و چروک  و خطوط  در صورت
  •  تقویت بافت پوست
  • دربرخی موارد  جهت حذف لک های پوستی
  • کاهش ریزش مو در افراد مبتلا به آلوپشیا

در این روش از سوزن های بسیار ریز استفاده می شود تا یک سری از تزریق ها به لایه میانی (مزودرم) پوست منتقل شود. ایده اصلی  درمان در روش  مزوتراپی تصحیح و  تمرکز بر مسایل  پایه ای بوده است که باعث آسیب پوست می شود مانند گردش خون ضعیف و التهاب. فرمول استانداردی برای مواد تزریق شده در مزوتراپی نیست. پزشک متخصص از فرمول ها و میزان دوزهای متفاوت و برای حل های مشکلات مختلف در افراد  استفاده می کند.

لیزر موهای زائد

شاید روزگاری رهایی از خارش ناشی از موهای تیغ زده و یا دیدن موهای زبر و مجعد بر روی چانه، یک خواب و خیال بود اما امروزه تکنولوژی لیزر موهای زائد تمام رویاهای بشر را به حقیقت رسانده است.

کارکرد لیزر موهای زائد بدن چگونه است؟

برخلاف سایر روش های از بین بردن مو، لیزر موهای زائد شامل استفاده از فناوری نور است. لیزر، با انتشار پالس های انرژی نور به یک ناحیه مشخص پوست عمل می کند و ریشه و فولیکول هر تار مو را از بین می برد. با از بین رفتن ریشه و فولیکول، موها نمی توانند دوباره رشد کنند و این باعث می شود تا موهای بدن به طور دائمی برداشته شوند.

بیماران باید تحت یک سری جلسات درمانی با لیزر قرار بگیرند که طی هفته ها و ماه ها پخش شده اند. این فاصله برای از بین بردن جداگانه فولیکول های مو و دستیابی به حذف دائمی مو لازم است. به طور کلی ریشه مو، سه مرحله از رشد را طی می کند و موها در یک منطقه خاص از بدن هرکدام می توانند در یک زمان مشخص، در مراحل مختلف قرار داشته باشند. فاصله داشتن جلسات لیزر درمانی بسیار مهم است. برای جلوگیری از رشد مجدد فولیکول های مو، لازم است لیزر موهای زائد در مرحله رشد فعال، رخ دهد.
درمان موهای زائد با لیزر از بهترین روش های حذف موهای زائد است. لیزر ضرری ندارد، هر چند ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. اکثر افراد می گویند که حسی مشابه کشیدن یک نوار لاستیکی بر روی پوست دارد. درد کم است و بیشتر کلینیک ها و تکنسین های مجاز از روش های خنک کننده قبل و بعد از درمان استفاده می کنند. بی حس کردن پوست با استفاده از سیستم خنک کننده به طور قابل توجهی درد را در حین و بعد از حذف موهای زائد کاهش می دهد.

تزریق فیلر یا ژل

  1. تزریق ژل لب

تزریق ژل لب یا فیلر لب برای پر کردن، حجم دهی به لب ها و نیز اصلاح طبیعی فرم لب ها توسط پزشک متخصص در کلینیک تزریق ژل لب صورت می گیرد. تزریق ژل لب به مدل های متفاوتی مانند: مدل عروسکی یا باربی، مدل روسی، مدل توپر و غیره انجام می شود که بیشتر به خاطر شباهت لب ها با چنین مدل هایی، نامگذاری شده اند. با این حال بهترین حالت، تزریق ژل لب طبیعی و نچرال است که علاوه بر زیبایی طبیعی، بتواند نافرمی های آن را اصلاح کند.

معروف ترین پرکننده ی لب، اسید هیالورونیک اسید
هیالورونیک به طور طبیعی در ماتریس خارج سلولی با بیشترین غلظت در بافت چشم، مفاصل و پوست یافت می شود. در پوست، آب جذب اسید هیالورونیک می‌شود طوری که پوست به میزان مطلوبی هیدراته می گردد. با افزایش سن، استحکام و حجم بافت چربی، ماهیچه‌ها، بافت استخوانی و پوست بدن و بخصوص صورت به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

از دست دادن حجم و استحکام بافتی به ویژه در صورت باعث می‌شود خطوط سطحی تا عمیق، چین و چروک، افتادگی در گونه‌ها – خط خنده – چانه و لب‌ها ایجاد شود. تزریق فیلر (تزریق ژل)هایی بر پایه‌ی هیالورونیک اسید برای کاهش ظاهر خطوط، چین و چروک، و ایجاد ساختار و حجم مناسب در صورت (گونه، لب‌ها و گودی زیر چشم) استفاده می شود. اثرات حاصل از فیلر (ژل) اسید هیالورونیک تزریقی بلافاصله قابل مشاهده می‌باشد.

۲.تزریق فیلر به بینی

تزریق فیلر به بینی یا همان اصلاح فرم بینی بدون جراحی معمولا توسط افرادی که بینی شان دارای مشکلات جزئی است و به همین دلیل کاندیدای مناسبی برای انجام عمل زیبایی بینی محسوب نمی شوند، ترجیح داده می ‌شود. اثرات فیلر بینی بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است و بیماران می‌ توانند در همان روز به فعالیت ‌های عادی خود باز گردند.

قبل از تزریق فیلر به بینی لازم است که یک پزشک متخصص را برای انجام این کار انتخاب کنید؛ چنین پزشکی با داشتن آگاهی مورد نیاز از فواصل و تناسبات بخش های مختلف صورت و بینی اعم از رابطه بین بینی، گلابلا، لب و چانه می تواند به طور بسیار دقیق تزریق ژل به بینی را انجام دهد. اصلاح بینی ممکن است نیاز به بازسازی لب یا چانه برای هماهنگی هر چه بهتر صورت داشته باشد.

۳.تزریق فیلر زیر چشم

پوست صاف یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتورهای زیبایی چهره است. افزایش سن، عدم مراقبت از پوست، آلودگی محیطی، خوابیدن با آرایش و … از مهم ترین عوامل موثر در ایجاد چین و چروک و آکنه های پوستی می باشند. گودی زیر چشم یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که می تواند سن را بالاتر نشان داده و موجب کاهش زیبایی چهره شود. از طرفی گودی زیر چشم از ابتدایی ترین نشانه های پیری پوست صورت می باشند. به همین منظور برای از بین بردن چین و چروک و گودی زیر چشم موثرترین روش درمان آن یعنی تزریق فیلر زیر چشم است.

لیزر فراکشنال

لیزر فرکشنال یکی از پیشرفته ترین درمان های در دسترس برای جوان سازی و درمان ضایعات پوستی است که از نظر عوارض جانبی و هزینه با جراحی و سایر روش ها قابل مقایسه نیست و دارای تاییدیه FDA می باشد.

ایجاد خطوط چهره ناشی از کاهش کلاژن در پوست می باشد که با افزایش سن و میزان تماس با آفتاب در ارتباط است.

در این تکنیک، در سطح پوست لایه برداری انجام می شود و در لایه ای از داخل پوست به نام درم کلاژن سازی صورت می گیرد. نتایج ناشی از لایه برداری سطحی، شفافیت و ظاهر صاف تر پوست می باشد. نتایج کلاژن سازی به صورت جوان سازی و کاهش خطوط چهره و افزایش قدرت ارتجاعی و استحکام پوست به تدریج پس از چند جلسه لیزر درمانی مشاهده می شود. زمان مشاهده نتایج کاملا وابسته به شرایط پوست و سن افراد می باشد.

نتایج لیزر فرکشنال

جوان‌سازی، رفع چین و چروک، افزایش قوام واستحکام پوست برطرف کردن لک های قهوه ای ناشی از سن ولک های ناشی از آفتاب و بارداری

از بین بردن اسکار ناشی از آکنه، جراحی ها و سوختگی ها

کاهش سایز منافذ باز پوست کمتر شدن آثار ترک های پوستی ناشی از بارداری و چاقی

از جمله آپشن های لیزر co2 فرکشنال انجام جراحی هایی مثل لابیاپلاستی ،خال برداری و همچنین تایتنینگ و وایتنینگ می باشد

لیفت غبغب

با بالا رفتن سن، متابولیسم (سوخت و ساز بدن) کاهش پیدا می کند. کاهش سوخت و ساز باعث کم حجم شدن عضلات بدن می شود؛ در نتیجه آن، استخوان‌ها ضعیف می شوند و پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و این امر باعث به وجود آمدن غبغب می شود. با تحلیل رفتن بافت چربی زیر پوست و کلاژن پوست (که سبب قوام و کشیدگی ظاهر گردن می شود) غبغب آویزان می شود و سن افراد را بیشتر از واقعیت نشان خواهد داد که یکی از شایع ترین شکایات بسیاری از افراد دارای غبغب است.که خوشبختانه با روش های تخصصی به راحتی و بدون درد در کوتاه ترین زمان انجام این کار امکان پذیر می باشد و به داشتن ظاهر زیبا کمک میکند.

لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ با بهره گیری از تکنیک پیش رفته  Q- Switched بهترین درمان برای ضایعات پیگمانته (انواع لک ها) و از بین بردن لکه های قهوه ای ناخواسته، لک های ناشی از پرتو خورشید یا جهت از بین بردن خال کوبی از پوست شما می باشد.

  • این لیزر برای درمان و پاک کردن انواع تاتوهای رنگی، خالهای تیره مادرزادی (Nevus OTA) و کک مک و Lentigo مناسب است.
  • پالس انرژی در این  لیزر، که در بیلیونیوم ثانیه است، رنگدانه را در پوست آزاد می کندتا بتواند توسط بدن مجدداً جذب و دفع شود.
  • تعداد جلسات درمانی در این نوع لیزر بسته به نوع ضایعه و محل آن متفاوت می باشد.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ ، یکی از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه لیزر در زمینه جوانسازی وبهبود لک و ضایعات رنگی می باشد.

این دستگاه با دارا بودن هندپیس قدرتمند و با کارایی های متفاوت و منحصر بفرد نوعی رویکرد درمانی مؤثر در بهبود تاتو، لک‌های تیره پوست و‌جوانسازی محسوب می‌شود.

کاربردهای درمانی این دستگاه شامل:

  • درمان لک حاملگی یا ملاسما
    • درمان تیرگی پس از التهاب از جمله لک‌های پس از جوش، زخم، آکنه و یا اسکار ناشی آن
    • درمان چروک‌های سطحی پوست
    • درمان منافذ باز پوست
    • خال اوتا
    • تاتو
    • درمان کک مک
    • درمان کراتوز سبوریک
    • درمان لک‌های لنتیگو
    • بهبود ضایعات عروقی ( تلانژکتازی)
    •کربن تراپی

کربوکسی تراپی

در کربوکسی تراپی، گاز CO2 زیر پوست تزریق و بدن آن را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی میکند که سبب افزایش جریان خون و رسیدن مواد مغذی به این منطقه شده و ترمیم سلولی رخ می دهد. کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن ( CO2) بوده و در کربوکسی تراپی (CARBOXY THERAPY) از تزریق گاز CO2 به منظور ایجاد جوان‌سازی، کاستن از چروکها و ترکهای پوستی و کاهش سلول‌های چربی یا سلولیتها استفاده می‌شود.

تاریخچه این درمان به ۷۰ سال قبل باز می گردد و برای اولین بار در فرانسه استفاده شد و در حال حاضر در آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا برای زیبایی استفاده می‌شود. در سن ۳۰ سالگی سطح اکسیژن پوست افت کرده و ۲۵ تا ۵۰ درصد آن تا ۴۰ سالگی کاهش می یابد؛ زمانی که پوست به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی کند، بیشتر در معرض ابتلا به علائم پیری از قبیل لک های پوستی، آکنه، قرمزی، افتادگی و شل شدن و چروک های پوستی قرار می گیرد.

به طور کلی وجود گاز CO2 در هر بافتی باعث تحریک افزایش جریان خون، ایجاد مویرگ های جدید و افزایش بازسازی و تولید بیش تر تارهای کلاژن و الاستین، در همان محل می‌شود.

پس از تزریق، ابتدا در بافت چربی، با ایجاد آسیب ناشی از فشار و ضربه، سلول ‌های چربی را شکننده می کند، افزایش جریان خون در رگ ها باعث افزایش اکسیژن در محل و دفع بهتر چربی می‌شود، که البته این گاز برای سلول‌ های چربی، مستقیما سمی و کشنده بوده و باعث تخریب آنها نیز می‌شود.

دو اتفاق در اثر وجود گاز CO2 در بدن رخ می دهد که یکی افزایش غلظت گاز در جریان خون بوده، که باعث گشاد شدن رگ و افزایش جریان خون خواهد شد و دیگر این که در ریه ها یک اتفاق به نام اثر BOHR رخ داده و تفاوت غلظت گاز CO2 در یک طرف غشا سلولی، و هموگلوبین باعث تبادل این گاز با اکسیژن می‌شود.

در محل تزریق، وجود گاز CO2 باعث تشکیل رگ های کوچک خونی و افزایش اکسیژن می‌شود، هر دو مورد در بافت چربی، باعث تجزیه چربی های ناشی از اکسیده شدن می‌شود، ضمن آن که افزایش فشار بافتی ناشی از حضور CO2، باعث یک سلسله فعالیت ها به شکل آبشاری شده که نتیجه آنها تجزیه چربی خواهد بود.

در سایر موارد نیز افزایش جریان خون و تشکیل مویرگ های جدید، منجر به تولید سلولها و تار های کلاژن و الاستین، و جوان‌ سازی در محل تزریق خواهد شد.

میکرودرم

امروزه بسیاری از خانم‌ها به دنبال روش‌های درمانی جوانسازی پوست خود هستند. خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است، پزشکان و محققان همواره روش‌های جدیدی برای جوانسازی پوست ابداع می‌کنند. یکی دیگر از این روش‌ها که قدمتی دیرینه دارد، روش میکرودرم صورت است. امروزه تکنیک‌های بسیاری به این روش اضافه شده است. با کمک این روش به جوانسازی و لایه‌برداری پوست، کمک بسیاری می‌شود

هیدرودرمی یا هیدروفرمینگ

هیدرودرم ابریژن یکی از روش‌های نوین جوانسازی پوست است. این روش بر پایه‌ی میکرودرم ابریژن بنا شده ولی تفاوت‌های زیادی با هم دارند. در واقع این روش از ترکیب میکرودرم ابریژن الماسی، ماساژ کششی و سیستم آبرسانی بسیار قوی به پوست ساخته شده است. این سه در کنار هم یک درمان بسیار موثر برای جوانسازی پوست را می‌سازند.

هیدرودرم ابریژن یک درمان با سه قابلیت بسیار ویژه است: میکرودرم ابریژن بدون کریستال و بسیار موثر، ماساژ کششی با سیستم وکیوم یا مکنده و در آخر تکنیک آبرسانی بسیار پیشرفته با سرم آنتی‌اکسیدانی. این روش جوانسازی برای تمام انواع پوست مناسب است و سرم استفاده شده در آن برای مدیریت آکنه‌ها و رفع علایم پیری پوست بسیار موثر است. هیدرودرم ابریژن می‌تواند پوست‌هایی که به هر دلیل دچار آسیب شده‌اند را درمان کند؛ از آسیب‌های ناشی از آفتاب، زخم‌ها و اسکارها گرفته تا تاثیرات ناخواسته افزایش سن. این روش با استفاده از سیستم ملایم‌تر و موثرتر از میکرودرم ابریژن کریستالی، باعث نرمی، درخشش و جوانی پوست می‌شود

پلاژن یا پلاژن تراپی

پلاژن یا پلاژن تراپی چیست، درواقع این روش درمانی کارآمد برای جوانسازی  پوست است که باعث جوان تر و طبیعی تر شدن پوست می شود.


در روش پلاژن تراپی با لایه برداری پوست، چین و چروک ها را کاهش می دهند و در نهایت باعث جوان سازی پوست، سفت شدن پوست، از بین رفتن لک های ناشی از آفتاب، جوش و حاملگی و روشن تر شدن پوست می شود.
گاه ممکن است با این سوال مواجه شد که کاربردپلاژن تراپی چیست و چگونه عمل می کند. سه عنصر لازم برای سلامت و جوانی پوست عبارت اند از کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید که در صورت فقدان و یا کم شدن این سه عنصر پوست دچار افتادگی، چین و چروک و شلی می شود و به راحتی بر روی پوست خطوط و چین ایجاد می شود اما به وسیله ی پلاژن این مشکل حل شده است.

بسیاری از بیماران برای دریافت برنامه درمان اختصاصی خود به اینترنت و اینستاگرام مراجعه می کنند. اگر به اقدامات درمانی و زیبایی نیاز دارید، یک وقت ملاقات بگیرید و اجازه دهید تیم متخصصان کلینیک تخصصی زنان و زیبایی دکتر نفیسه مویدنیا، پروتکل درمانی متناسب با شما را تنظیم کنند.

تلاش ما این‌بوده با تکیه بر تخصص، تجربه، پشتکار و مجهزترین تجهیزات پزشکی در حوزه زیبایی و زنان جهان مورد تایید FDA و وزارت بهداشت، بهترین خدمات زنان و زیبایی را با بهترین شرایط ارائه نماییم.

آدرس سایت و مشاوره انلاین:

http://www.drmoaiiednia.com

آدرس اینستاگرام:

@drmoaiiednia

تلفن‌نوبت دهی:

۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳

۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹

ساعت پاسخگویی ۳ عصر الی ۹ شب

Share