بسته بندی ظروف لیوانی به کمک دستگاه سیل لیوان

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دستگاه کن سیل لیوان آشنا کنیم و به توضیح ویژگی ها و کاربرد آن در دنیای مدرن امروز بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دستگاه سیل لیوان(سیل پک لیوان)؛ به کمک این دستگاه می توان ظروف لیوانی و دایره ای شکل را پلمپ و بسته بندی کرد. دستگاه پک لیوان در مدل های دستی، نیمه اتومات واتومات ساخته می شود.

دستگاه سیل وکیوم از ماشین آلات بسته بندی  پرکاربرد در صنایع غذایی است که ظروف یکبار مصرف به صورت کاملا بهداشتی و با سرعت و کیفیت بالا انواع محصولات را بسته بندی می کند.

با قرار گیری محصولات غذایی داخل ظرف، دستگاه سیل با حرارتی که ایجاد می کند، روکشی که بر روی محصول کشیده شده را پرس کرده و از ورود آلودگی ها، میکروب و هر نوع مواد خارجی به داخل محصول جلوگیری می کند.

خرید دستگاه سیل کن لیوان، کمک بسیاری به افزایش سرعت بسته بندی محصولات در کارگاه ها و کارخانه جات تولید مواد غذایی می کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دستگاه کن سیل لیوان آشنا کنیم و به توضیح ویژگی ها و کاربرد آن در دنیای مدرن امروز بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دستگاه سیل لیوان که یکی از انواع دستگاه های سیل وکیوم است برای بسته بندی و پلمپ کردن هر نوع ظرف دایره ای شکل مانند ظرف حاوی انواع نوشیدنی ها، مایعات ( دوغ، آبمیوه و…)، لبنیات و دسر ( ماست، زیتون و…) در مکان های مختلفی از قبیل: کیترینگ ها، هتل ها، رستوران ها، فست فودی ها، مغازه ها، کارگاه ها و کارخانجات بسته بندی و… کاربرد دارد.

انواع دستگاه سیل کن ظروف لیوانی

دستگاه های بسته بندی لیوان با کاربرد ویژه ای که دارند در انواع مدل های مختلف ( دستی، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک) طراحی و تولید شده اند که هر کدام با ویژگی های مناسب (ساختار مناسب، وزن سبک و مقاوم، طراحی زیبا و باکیفیت و حجم کم) انواع لیوان از جنس PP، PE، PET  را سیل می کنند.

در ادامه بیشتر با این مدل ها آشنا می شویم.

دستگاه سیل لیوانی دستی

دستگاه سیل کن لیوانی دستی یکی از ساده ترین و ارزان ترین دستگاه های بسته بندی سیل محسوب می شود. کلیه مراحل در این دستگاه بصورت دستی انجام می شود.

این مدل دستگاه قابلیت سیل کردن حدود ۱۰۰ لیوان در هر ساعت با دهانه ۷.۵ تا ۹.۵ سانتی متر را دارد و برای استفاده در مغازه ها، منازل، و کارگاه های کوچک تولیدی با ظرفیت پایین مناسب می باشد.

دستگاه سیل لیوان نیمه اتوماتیک

دستگاه سیل پک لیوان نیمه اتوماتیک با مجهز بودن به شمارشگر دیجیتالی و موتور تنظیم رول شیرینگ، سیل ظروف لیوانی را با هر بار پایین کشیدن اهرم انجام می دهد.

دستگاه سیل لیوان اتوماتیک

یکی از مناسب ترین انواع دستگاه سیل کن لیوان که برای کارگاه ها و کارخانه های بزرگ صنعتی استفاده می شود، دستگاه سیل پک لیوان اتوماتیک است. داشتن ویژگی هایی از قبیل سنسور، سیستم تزریق گاز و نمایشگر تنظیمات دیجیتال با سرعت و عملکرد بالا ظروف لیوانی را سیل می کنند.

دستگاه فیلر سیلر روتاری و خطی

در بسته ظروف پلاستیکی برای افزایش سرعت بسته بندی و کاهش نیروی انسانی، دستگاه های سیل طوری طراحی می شوند که بصورت اتوماتیک ظرف را از محصول پر کرده و سپس آن را سیل کنند.

در طراحی چنین دستگاه هایی از دو مکانیزم خطی و روتاری(چرخشی) استفاده می شود.

درواقع در دستگاه فیلر سیلر، یک پرکن تک یا چند نازل  بر روی دستگاه سیل کار گذاشته می شود. این دو بخش بطور هماهنگ با هم کار می کنند و پس ازط قرار گرفتن محصول در ظرف، در صورت نیاز عملیات وکیوم(خارج کردن هوای ظرف) و تزریق گاز انجام شده وسلفون بر دهانه ظرف پرس می شود.

کاربرد دستگاه سیل لیوان

دستگاه سیل لیوان در صنایع دارویی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی همچون: بسته بندی لیوان های حاوی ، آب، آبمیوه، آیس پک و انواع ظرف های لبنیات مورد استفاده قرار می گیرد.

ظرف های کوچک دایره ای شکل که معمولا در رستوران، هتل، تالار، کیترینگ و … برای بسته بندی تک نفره سالاد، ترشی جات، ماست، آلوچه و … در اختیار مشتری قرار می گیرد نیز با دستگاه سیل پک لیوان بسته بندی می شود.

قیمت دستگاه سیل پک لیوان

قیمت دستگاه سیل لیوان با توجه به فاکتورهای مختلف از نظر قیمتی متفاوت خواهد بود. موارد زیر بر روی تعیین قیمت دستگاه سیل کن لیوان ماثر است:

  • نوع دستگاه ( دستی، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک)
  • جنس بدنه ( آهن یا استیل بودن بدنه دستگاه و ضخامت آن)
  • خرید از شرکت های معتبر ( مدت زمان گارانتی دستگاه و خدمات پس از فروش آن)
  • تعداد بسته بندی که در طول روز انجام می دهد در واقع سرعت تولید دستگاه

شرکت سازنده دستگاه سیل وکیوم

شرکت های ایرانی و خارجی بسیاری هستند که دستگاه های بسته بندی سیل را طراحی و تولید می کنند. یکی از شرکت های نام آشنا در حوزه ساخت دستگاه های بسته بندی شرکت آراد ماشین است.

امکان  سیل کردن ظرف های پلاستیکی با چند سایز مختلف توسط دستگاه سیل تمام اتوماتیک آراد ماشین وجود دارد. با وجود چنین دستگاهی نیازی به سفارش دادن چند دستگاه برای بسته بندی محصولات نیست.

آراد ماشین جهت جلب اعتماد مشتریان خود، شرایطی فراهم آورده تا مشتریان با حضور در کارخانه دستگاه ها و ماشین آلات مورد نیاز خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن ها را تست کنند.

گارانتی یک ساله، امکان سفارشی سازی دستگاه، ارسال به سراسر ایران و کشورهای خارجی و پشتیبانی ۲۴ ساعته از خدمات شرکت آراد ماشین به مشتریان دستگاه سیل لیوان است.

Share