مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد؛

برگزاری جشنواره فیلم، موسیقی و تئاتر فجر در گیلان | اجرای ۱۵۰ برنامه با برش ملی و استانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جمع خبرنگاران گفت: مجموع بیش از ۱۵۰ ویژه برنامه فرهنگی هنری ایام الله دهه فجر در گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه با قدردانی از فعالیت و انعکاس خبر سفر ریاست جمهوری گفت: با حضور خبرنگاران فعالیت های دولت به مردم اطلاع رسانی می شود.

رضا ثقتی با اشاره به اینکه پیگیر رفع مشکلات خبرنگاران هستیم، گفت: اگر خبرنگار در امنیت و ارامش خاطر باشد حوزه اطلاع رسانی پر رونق و با نشاط تر خواهد بود.

وی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر گیلان در این سفر اعتباراتی جذب کردند به طوریکه ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از فاز نخست مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان بعد از ۱۸ سال شروع عملیات اجرایی این پروژه اختصاص یافت.

ثقتی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در دولت گذشته افتتاح ناقص بسیاری از پروژه‌ها و عدم بهره برداری و استفاده مردم از این طرح‌ها بوده، افزود: در حوزه فرهنگ و هنر نیز شاهد افتتاح تالار مرکزی رشت، کتابخانه مرکزی، و مجتمع‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های استان بودیم.

وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی هنری سراوان نیز بعد از ۱۴ سال از آغاز کلنگ زنی و پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصدی و با توجه به معضل پسماند در این منطقه در تلاش هستیم که با اعتبار خوب پیش بینی تا سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به برگزاری کنگره سردار میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد و گفت: کنگره میرزا کوچک جنگلی در سال ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومانی برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره فیلم، موسیقی و تئاتر فجر در گیلان

ثقتی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر بیش از ۱۵۰ ویژه برنامه فرهنگی و هنری در گیلان اجرا می‌شود، اظهار داشت: برنامه اداره فرهنگ و ارشاد گیلان در دو برش ملی و برش استانی است.

وی از اکران همزمان فیلم فجر در تالار مرکزی رشت و سینمای ۲۲ بهمن خبر داد و یادآور شد: برپایی نمایشگاه نقاشی، جشنواره تجسمی فجر با حضور ۱۰ نقاش گیلانی در سالن مارلیک گیلان، جشنواره موسیقی فجر در تالار مرکزی از دیگر برنامه ها خواهد بود.

ثقتی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر با دعوت از گروه‌های شاخص موسیقی گیلان و گروه‌های ملی از ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه، تصریح کرد: اجراهای تئاترهای فجر نیز در استان گیلان پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  همچنین به پویش رسانه و انقلاب در ۱۲بهمن ماه اشاره کرد و گفت: صبح ۱۲ بهمن ماه خبرگزاری ها و پایگاه های خبری رویداد خبری با موضوع ورود امام خمینی به میهن را در برنامه دارند.

وی ادامه داد: یکی از شعار های دولت جدید عدالت فرهنگی است و بر همین اساس در نظر داریم که تمرکز زدایی برنامه های فرهنگی و هنری از مرکز استان ها به نقاط مختلف استان ببریم که برای این کار بودجه یک میلیارد ریال اختصاص داده ایم.

ثقتی یکی دیگر از برنامه های استانی دهه فجر را مسجد محوری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مسجدها نقش اثر گذار خود بین مردم و مسئولین را دارند بر همین اساس در ۹۵۳ کانون فرهنگی و هنری برنامه شب خاطرها خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت، کهن سال ترین انقلابی شاخص گیلان در شهرستان انزلی، ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس، شب شعر انقلاب، تئاتر صحنه‌ای و خیابانی در شهرستان‌های گیلان توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه ها است.

Share