میرکاظمی در شورای اداری لنگرود؛

اولین و مهمترین گام دولت ایجاد ثبات اقتصادی است | بودجه سال آینده براساس تحریم بسته شده

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه ریشه تورم در جای دیگر است، تصریح کرد: برنامه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ در چند محور دنبال میشود. که نخستین قدم “ثبات اقتصادی” است که باید جلوی نوسانات گرفته و منابع و مصارف درست بسته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و سلامت و شهدای لنگرود گفت: خوشبختانه کشور ما کشور فقیری نیست و از نعمات زیادی برخورداریم؛ در حوزه های مختلف چون نفت و گاز و حوزه های کشاورزی، معادن، دسترسی به اب های ازاد سهم بالایی از آن کشور ما است اما نحوه اداره آن به گونه ای بوده که متاسفانه دچار مشکلات هستیم.

میرکاظمی افزود: علیرغم همه ظرفیت ها نباید افراد بیکار داشته باشیم و سطح اقتصادی اینگونه باشد؛ همه باید در انجام وظایف خود به گونه ای عمل کنیم تا این وضعیت را تغییر دهیم.

وی اضافه کرد: جوانان تحصیلکرده و انقلابی زیادی داریم باید از وجود این جوانان بهره برد و با تدبیر و برنامه ریزی از این فرصتها استفاده کرد.

میرکاظمی اذعان داشت: امروز مشکل کمبود آب مشکل کل کشور است که شامل گیلان و مازندران هم می شود و برای رفع آن هم راهکارهایی باید اندیشیده شود.

رییس برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: از مهمترین مشکلات اساسی فراهم نبودن بستر و بی اعتمادی مردم به آورده های اقتصادی است.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه ریشه تورم در جای دیگر است  تصریح کرد:  برنامه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ در چند محور دنبال میشود. که نخستین قدم “ثبات اقتصادی” است که باید جلوی نوسانات گرفته و منابع و مصارف درست بسته شود.

وی ادامه داد: بخش دیگر از این محور، محدودیت ارز و مصرف بالاست تا از بی انضباطی بانک ها که ریشه در رفتارهای دولتی دارد جلوگیری شود و در این خصوص با مطرح کردن آن در جلسه شورای پول و اعتبار انشالله تا یک سال آینده به نقدینگی مطلوب خواهیم رسید.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه این مباحث به جدیت باید دنبال شود گفت:  همه ما به جلب اعتماد مردم و آوردن نقدینگی و سرمایه گذاری سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال مسئول هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از نکات مهم دیگر، بحث سرمایه گذاری است که طبق تصمیمات متخذه برای اولین بار صندوق پیشرفت عدالت با دو هزار میلیارد تومان اجرایی شود و در ادامه گردش مالی این صندوق به نحو مطلوب صورت گیرد تا هیچ کارخانه ای لنگ نقدینگی نباشد که یقینا با حمایت دولت حتما این مهم صورت خواهد گرفت.

میرکاظمی در ادامه گفت: تلاش دولت در اولویت بندی امور و آمایش سرزمینی است.

وی افزود: صنایع تبدیلی میتواند کشاورزی را احیا کند و جوانان را فعال به کار نماید و امایش سرزمین براساس امکانات ماندگار با برنامه ریزی می تواند انجام گیرد.

معاون رییس جمهور همچنین در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص شرکت ابریشم شرق گفت: در تولید ابریشم هم باید پایداری ایجاد شود محصولات نباید داخل انبار باقی بماند صرفا در این بخش مشکل مالی نیست بلکه روش ها باید تغییر یابد.

وی ادامه داد:  بودجه سال آینده براساس تحریم بسته شده است اگر این تحریم ها برداشته شود قطعاً دست ما بازتر خواهد شد و اگر برداشته نشود  دست روی دست نمیگذاریم، به لطف خدا تلاش می کنیم و تمام بدهی های تلمبار شده را مرتفع خواهیم کرد و با همکاری خوبی که بین دولت و مجلس ایجاد شده آینده روشنی را در پیش روی خواهیم داشت که بطور یقین در این راستا مردم هم باید پای کار باشند.

رییس برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تنها راهکار ایجاد شرایط اقتصادی است گفت: پروژه ها  باید اقتصادی شوند و در این سفر موارد و مشکلات موجود که شنیده شد مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و خانم کاووسی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری استان گیلان و فرماندار شهرستان لنگرود این موارد و مشکلات را پیگیری خواهند کرد تا ضروریات حل شود.

ضرورت بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در لنگرود

محمدرضا جلالی، سرپرست فرماندار لنگرود در این جلسه با اشاره به وجود مواهب الهی و ظرفیت های موجود در گیلان به ویژه شهرستان لنگرود گفت: متاسفانه از این ظرفیت ها و پتانسیل ها به نحو مطلوب استفاده نشده است.

وی افزود: لنگرود با جمعیت بیش از ۱۴۰ هزار نفر در قالب شهری و روستایی است که نرخ بیکاری آن ۲۲ درصد و نرخ باسوادی ۹۸ درصد است.‌

سرپرست فرمانداری لنگرود با اشاره به اینکه فعالیت غالب و گردش امور اقتصادی این شهرستان‌ کشاورزی و دامپروری می باشد، یاداور شد: لنگرود ۹۱۰۰ هکتار شالیزار، ۱۷۰۰ دام سبک و ۲۵۸۳۵ دام سبک و سنگین، یک معدن لاشه با اشتغال ۱۰ نفر، پره صیادی و شیلات برخوردار است.

وی همچنین به کشت محصولات باغی آن مانند چای، کیوی، خرمالو و گردو اشاره کرد.

جلالی در ادامه متوقف شدن تصفیه خانه شهر لنگرود، مجتمع فرهنگی اطاقور با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، فرسودگی شبکه های آب و برق و ایستگاه پمپاژ، عدم اتمام سدلاستیکی، لایروبی اب بندان ها، عدم اتمام پروژه کنار گذر، فرسودگی راه روستایی و نقص در اتمام پروژه چهار بانده کردن محور کومله به اطاقور و هجوم گیاه سنبل ابی را از مهمترین مشکلات موجود شهرستان لنگرود برشمرد و خواستار رفع آنها شد.

Share