شهردار رشت در نشست بررسی پروژه های عمرانی؛

از تاکید بر منافع شهروندان در پروژه ها تا برنامه محور بودن پروژه های اولویت دار

سید امیر حسین علوی شامگاه سه شنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ در جلسه با معاونین و مدیران شهرداری رشت پیرامون بررسی مشکلات و برنامه ریزی پروژه‌های، سعدی به سرگل، رینگ ۹۰ متری و … خواستار تعریف پروژه های برنامه محور در مجموعه مدیریت شهری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این جلسه با تاکید بر اینکه خدمت به مردم در اولویت نخست فعالیتهای شهرداری قرار دارد، گفت: شهرداری در راستای تأمین منافع شهروندان، ارائه خدمات را در اولویت قرار داده است و یقیناً تداوم خدمت‌رسانی به شهروندان زمینه ساز توسعه متوازن شهری و عمران و آبادانی شهر خواهد بود.

شهردار رشت تعریف پروژه در قالب طرح و برنامه را ضرورتی مهم عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه محور نبودن، روند تعریف پروژه، از آسیبهای موجود در بسیاری از پروژه‌ها است. با توجه به اینکه ویژگیهای مثبت و منفی بسیاری در پروژه‌ها وجود دارد که قابل بررسی است، بنابراین انتظار می‌رود هر یک از مدیران مناطق، روسای سازمانها و همچنین سرمایه گذاران اقدام به تعریف طرح و برنامه برای پروژه‌های حوزه مرتبط نمایند.

سید امیر حسین علوی در ادامه جلسه با اشاره به پروژه‌های سعدی به سرگل، رینگ ۹۰ متری و… بیان داشت: در راستای پیشبرد پروژه‌های مذکور جلسه‌ای با قرارگاه خاتم الانبیا برگزار شود، همچنین نامه‌ای نیز به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تعیین تکلیف زمینهای سپیدرود تنظیم گردد.

شهردار رشت در پایان این جلسه و در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف خودروهای سبک و سنگین شهرداری رشت اظهار داشت: برخی از ماشین آلات سبک و سنگین شهرداری رشت در بخش عمرانی و خدماتی فرسوده و مستهلک می‌باشند که علاوه بر مشکلات زیست محیطی وعدم کارایی لازم برای خدمت‌رسانی مناسب به شهروندان، هزینه نگهداری آن‌ها نیز برای شهرداری سنگین می‌باشد. لذا با تعیین تکلیف تمامی امکانات لجستیکی شهرداری، آن دسته از ماشین آلاتی که قابلیت نوسازی دارند، اورهال گردیده و سایر ماشین آلات مستهلک و بلااستفاده از رده خارج شوند.

 

Share