همراه با معرفی چند کتاب؛

نشست کتاب خوان مادران و همسران شهدا در آستانه اشرفیه برگزار شد

نشست کتاب خوان مادران و همسران شهدای مدافع حرم، به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت مظلومانه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در کتابخانه عمومی اهل البیت (ع) آستانه اشرفیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست کتاب خوان مادران و همسران شهدا، امروز دوشنبه(۱۳ دی) به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت مظلومانه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ رقیه زرگری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه، جمعی از مادران و همسران شهدای مدافع حرم و کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان در کتابخانه عمومی اهل البیت (ع) آستانه اشرفیه برگزار شد.

در این نشست ویژه که به منظور تجلیل از مادران و همسران شهدا برگزار شد کتاب های “زن در آینه جلال و جمال”، “قرآن کریم”،”فضائل و مصایب حضرت زهرا (س)” بترتیب توسط همسر شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی و همسر شهید مدافع حرم جمال رضی و فرزند شهید علی اکبر علیرضا نژاد و خواهر شهید قربان علیرضا نژاد معرفی و به اشتراک درآمد.

مدیر کل کتابخانه استان گیلان پریسا کرمی در نشست کتابخوان ویژه همسران شهدا از ۷۵ پایگاه مجازی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت و تصریح کرد: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای مدظله العالی: «فضای مجازی حاکم بر زندگی انسانها است…» برای پر کردن اوقات فراغت اجباری در کرونا وعدم فاصله گرفتن و افزایش سرانه مطالعه ۷۵ پایگاه اینستاگرامی و اپلیکیشن‌های مختلف در فضای مجازی بازگشایی شد.

وی با اظهار به اینکه محافل (نشست کتابخوان) برکات ویژه‌ای دارند، اظهار داشت: همه افراد در نشست کتابخوان ضمن ارتقای آگاهی و دانش به تأمل می‌روند که بدین منظور اداره کل و نهاد کتابخانه آمادگی هر نوع خدمات را برای افزایش نشست‌ها و برنامه‌های فرهنگی در راستای ارتقای آگاهی و دانش در اختیار کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرار خواهد داد

در این نشست همسرشهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی، همسر شهید مدافع حرم جمال رضی و خواهر شهید دفاع مقدس قربان علیرضا نژاد هرکدام به معرفی کتاب پرداختند.

خانم آقاجانی همسر شهید یعقوبی به معرفی کتاب زن در آئینه جلال و جمال از آیت‌الله جوادی آملی پرداخت و خلاصه‌ای از این کتاب را اینچنین تعریف کرد: آیت الله جوادی آملی منتقد این است که محجوب بودن زن به معنای این که زن باید خودش در حجاب و نامش تنها در کتاب باشد، تا عظمت او ظهور کند، بلکه هنر این است که زن از قدرت‌های سیاسی و اجتماعی برخوردار باشد و در پیشگاه خداوند، خضوع کند.

خانم ربیع‌پور همسر شهید رضی از مقام شهید گفت و افزود: سردار شهید سلیمانی مقام شهید را درک کرده بود و سرانجام به این مقام رسید.

وی آیه ۵۹ سوره انعام قرآن را که بزرگترین کتاب زندگی انسان‌ها است بیان کرد و گفت: خداوند به همه چیز دانا و از همه‌ی جزئیّات هستی آگاه است. پس باید مواظب اعمال خود باشیم، درواقع درک و دریافت هر چیز بستگی به ظرفیت وجودی هر شخص دارد.

خواهر شهید علیرضانژاد گوهرانی با معرفی کتاب دردها و رنج‌های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها از آیت الله حائری یزدی از فضایل و مصایب حضرت زهرا گفت و به حفظ وحدت و ولایت‌پذیری تاکید داشت و افزود: همه مردم بالاخص بانوان باید از شهیده ولایت الگو بگیرند چرا که حضرت فاطمه زهراس نمونه کامل ولایت‌پذیری بودند و بانوان نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند.

در پایان مراسم از خانواده شهیدان یعقوبی، رضی و علیرضانژادبا اهدای لوح از سوی مدیر کل کتابخانه استان گیلان تقدیر شد.

 

Share