کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱

موافقت با حذف ارز ترجیحی منوط به ارائه برنامه مکتوب دولت و جلوگیری از فشار مضاعف بر مردم است

نائب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با بیان این که دولت باید سناریوهای خود را برای حذف ارز ۴۲۰۰تومانی به صورت مکتوب به مجلس ارائه کند اما تاکنون این امر محقق نشده است گفت: دولت در برنامه مکتوب خود باید درباره اثر تورمی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و راهکارهای جبران آن توضیحات لازم را ارائه کند تا مجلس بتواند درباره آن تصمیم بگیرد و موافقت مجلس با حذف ارز ترجیحی مشروط به شفاف شدن راهکاهای جبران و جلوگیری از فشار مضاعف بر مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدمحسن دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: در کمیسیون تلفیق مقرر شد دولت سناریوهای خود را برای حذف ارز ۴۲۰۰تومانی به صورت مکتوب به مجلس ارائه کند که تاکنون این امر محقق نشده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در برنامه مکتوب خود باید درباره اثر تورمی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و راهکارهای جبران آن توضیحات لازم را ارائه کند.

وی اضافه کرد: مقرر شد پس از ارائه برنامه مکتوب دولت، کارگروه مشترکی از کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ و سازمان برنامه و بودجه تشکیل و سناریوهای مختلف جبران حذف ارز ترجیحی مانند یارانه، کالابرگ الکترونیکی و… مورد بررسی قرار گیرد اما نکته مهم در این مسیر ارائه برنامه مکتوب برای حذف ارز ترجیحی است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه منتظر هستیم که دولت برنامه خود را برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ارائه کند، ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ارز ترجیحی را حذف کرده است اما باید به این نکته توجه کرد که مجلس حذف ارز ترجیحی را مشروط بر شفاف شدن راهکاهای جبران و جلوگیری از فشار مضاعف بر مردم می‌پذیرد.

Share