آیت الله فلاحتی در نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛

مشکل کاهش جمعیت معلول اندیشه انسان منهای خداست | جوانی جمعیت ایجاد رعب در بیرون می کند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: برگشتن به آغوش توحید، اسلام و سنت پیامبر صلی الله وآله وسلم و عمل به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از راهکارهای افزایش جمعیت و جلوگیری از کاهش جمعیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد با اشاره به ۷۲ ماده و ۸۳ تبصره این قانون اظهار کرد: اگر دنبال افزایش جمعیت جوان در کشور هستیم تمام پیش بینی‌ها در قانون حمایت از خانواده آمده است.

وی، کاهش جمعیت را چالش تمام ملت‌ها عنوان کرد و افزود: مشکل جمعیت در دنیا معلول اندیشه انسان منهای خدا است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اندیشه اومانیستی جفایی است که بشریت امروز به خود داشته است، تصریح کرد: دوری از خدا و دوری از دین موجب شده بشر از فطرت خود فاصله بگیرد.

آیت الله فلاحتی به واژه زن در اندیشه اومانیستی اشاره کرد و گفت: زن را به دو بخش زن اجتماعی و غیر اجتماعی تقسیم کردند و در این باور، زن اجتماعی زنی است که دوشادوش مردان در جامعه کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مادر در همه اندیشه‌های توحیدی بشر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: مادر در نظام فطرت الهی از صفت‌هایی برخوردار است که هیچ انسانی از آن برخوردار نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مادر و نظام مادرانه را ترمیم کننده کاهش جمعیت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که زن را از جایگاه الهی و روحانی پایین آوریم و او را در جایگاه کار و تلاش ببریم و هیچ قیدی نداشته باشیم این فطرت الهی محکوم به شکست خواهد بود.

آیت الله فلاحتی، برگشتن به آغوش توحید، اسلام و سنت پیامبر صلی الله وآله وسلم را از راهکارهای افزایش جمعیت و جلوگیری از کاهش جمعیت ذکر کرد و یادآور شد: عمل به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از دیگر راهکارهای افزایش جمعیت محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از علل تاثر جوامع اسلامی از اندیشه اومانیستی فاصله مسلمانان از تفکر دینی است، اظهار کرد: جوانی جمعیت ایجاد صولت در درون و ایجاد رعب در بیرون می‌کند.

Share