رئیس محیط زیست سیاهکل اعلام کرد:

توزیع علوفه و دان برای حیات وحش در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک

لطیف جواهر دشتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل با اشاره به آغاز فصل سرما گفت: اکیپ‌های ثابت و سیار یگان حفاظت محیط زیست در منطقه علاوه بر کار حفاظت از حیات وحش به توزیع علوفه خشک و دان برای حیات وحش مشغول هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل با اشاره به آغاز فصل سرما گفت: اکیپ‌های ثابت و سیار یگان حفاظت محیط زیست در منطقه علاوه بر کار حفاظت از حیات وحش به توزیع علوفه خشک و دان برای حیات وحش مشغول هستند.

لطیف جواهر دشتی گفت: با شروع موج سرما و بارش برف در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک و با توجه به برودت هوا به منظور حفاظت و حمایت از گونه‌های جانوری و جلوگیری از نزدیک شدن حیات وحش به جاده‌ها و روستاهای اطراف، برنامه‌های حفاظتی و مراقبتی ویژه‌ای برنامه ریزی و اجرا و با احتمال نزدیک شدن حیات وحش به نواحی مسکونی، برنامه‌های گشت و پایش منطقه با جدیت و توان بیشتری از سوی مامورین مستقر در پاسگاه محیط بانی آغوزی دنبال می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: برنامه‌های مراقبتی و حفاظتی از طبیعت و حیات وحش، بخش عظیمی از فعالیت‌های گشت و کنترل تا برنامه‌های حمایتی را شامل می‌شود که محیط بانان با توجه به شناخت و تجربه طولانی مدت، با یک برنامه‌ریزی میان مدت و با حضوری گسترده و مداوم این اقدامات را عملیاتی و اجرایی می‌کنند.

جواهر دشتی افزود: در این گشت و کنترل‌های شبانه روزی اکیپ‌های ثابت و سیار یگان حفاظت محیط زیست در منطقه علاوه بر کار حفاظت از حیات وحش به توزیع علوفه خشک ودان برای حیات وحش مشغول هستند.

Share