کاظمی در مراسم معارفه شهردار چابکسر؛

تجهیزات حوزه آتش نشانی در گیلان به روز نیست | میزبان سرمایه گذاران باشیم نه سرمایه برداران

کاظمی با بیان اینکه تجهیزات حوزه آتش نشانی در استان گیلان در سنوات گذشته به روز نشده است، افزود: اگر یک ساختمان بلند مرتبه دچار حادثه شود یک نردبان بلند نداریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود کاظمی در مراسم معارفه شهرداری چابکسر با اشاره به اینکه شهر چابکسر یک ریال بدهی در پرداخت حقوق پرسنل خود ندارد؛ گفت: این نشان از تلاش مدیریت شهری، شهر چابکسر و همدلی شورای این شهر است.

مدیرکل امور شهری و شوراها در ادامه اظهار کرد: از لحاظ عملکردی شهرداری‌ها برای ما میزان بودجه سنواتی حائز اهمیت است که در سه سال گذشته از بودجه‌های تعیین شده شهر چابکسر به ترتیب رقمهای ۸ میلیارد، ده میلیارد و ۹ میلیارد بود و ۱۰۰درصد و حتی ۱۱۰ درصد بودجه تحقق یافت و این نشان عملیاتی بودن بودجه و حبابی نبودن درآمد‌ها برابر هزینه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری چابکسر در سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۲ میلیارد بودجه تعیین کرده است، گفت: در شهری که ۹۳۰ هکتار وسعت دارد و میانگین قیمت زمین ۷ الی ۱۰ میلیون است سهم شهرداری هزار متر در سال نیست. در حالی که شان مردم و خدماتی که مردم باید داده شود باید به سمتی بروید که درآمد پایدار داشته باشیم و بودجه را به‌شان این مردم ببندیم.

کاظمی افزود: تجهیزات حوزه آتش نشانی در استان گیلان در سنوات گذشته به روز نشده است. امروز ساختمان سازها به بلند مرتبه سازی روی می‌آورند، اگر یک ساختمان بلند مرتبه دچار حادثه شود یک نردبان بلند نداریم. در حال حاضر قیمت یک نردبان ۳۰ متری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان است و همچنین یک ست آتش نشانی یک میلیارد تومان هزینه دارد.

وی افزود: ما تلاش کردیم از سازمان دهیاری‌ها و شهردارهای این امکانات تهیه شود اما برای داشتن این امکانات نیاز به عزم جدی است.

کاظمی در ادامه  گفت: از زمان حضور دکتر عباسی تکلیف شده و ما هر هفته در تهران جلسه‌ای داریم و تاکنون توانستیم ۹۶ میلیارد تومان قیر جذب کنیم و با اولویت شهرهای نیازمند تخصیص می‌شود.

وی در مورد پسماند نیز اظهار کرد: در ورودی این شهر متاسفانه مرکز دفن پسماند را داریم اما اولویت اصلی تفکیک از مبدا است و این فرهنگ باید در کل شهر رقم بخورد.

باید میزبان سرمایه گذاران باشیم نه سرمایه برداران

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: برای اولین بار ۴۴ شهرداری در بحث سیماک تجهیز شده تا به سمت صدور پروانه‌های الکترونیک برویم.

وی با اشاره به این که باید میزبان سرمایه گذاران باشیم نه سرمایه برداران گفت: باید سرمایه گذار را جذب کنیم و انتظار من از مجموعه شهرداری این است که برنامه‌های خود را علنی کنند.

کاظمی با بیان اینکه در آستانه فصل سرمایه هستیم و باید تجهیزات را به روز کنیم، افزود: شهر چابکسر مقصد گردشگری است و باید شهرداری از این فرصت برای ایجاد درآمد پایدار خود استفاده کند.

وی یادآور شد: به شهردار توصیه می‌کنم از وجود شورا و ریش سفیدان این شهر در تصمیم گیری بهره بگیرید. این شهرداری در حال حاضر ۶۷ پرسنل که ۳۴ نفر شرکتی هستند که در تبدیل وضعیت آن‌ها تلاش خود را به کار بگیرند.

مراسم معارفه بهرام غنوی به عنوان شهردار جدید چابکسر با حضور فرماندار شهرستان رودسر، مدیرکل امور شهری و شورا و جمعی از مسئولان شهرستان رودسر عصر روز پنجشنبه برگزار شد.

Share