فرماندار رضوانشهر:

بهره برداری از ۵۳ پروژه و طرح عمرانی در رضوانشهر طی دهه فجر

فرماندار رضوانشهر گفت: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ۵۳ پروژه و طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر حدود ۶۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی در جلسه ستاد بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر(چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی) این شهرستان به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری با تاکید بر “جهاد روایت و تبیین” گفت: دشمنان سعى می کنند انقلاب را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم می آورد. سعى می کنند امام را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست.

وی با بیان اینکه دهه‌ی فجر فرصتی برای بازآفرینی انقلاب اسلامی به دست مردم است. که مقام معظم رهبری می فرماید: ۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است، زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت و اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران به صورت عملی و تحقق خارجی گرفت

فرماندار رضوانشهر با تاکید بر برنامه های وحدت آفرین و انسجام بخش به منظور تبیین و ترویج ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی، خواستار هماهنگی و همراهی تمامی نهادها، دستگاه ها و تشکل های مردمی با بکارگیری تمامی ظرفیت های موجود در برگزاری هرچه باشکوه تر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان شد.

قاسمی با تشریح وظایف کمیته های ۲۱ گانه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این شهرستان گفت: باید کمیته ها با در نظر گرفتن برنامه های متنوعی، فعالانه عمل کنند و در این راستا می بایست از ظرفیت تشکل ها و همچنین مردم و بخصوص نسل جوان استفاده نماییم.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر گفت: در دهه فجر امسال تعداد ۵۳ پروژه و طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر حدود ۶۲۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۹۰ نفر به صورت مستقیم مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت، که با همت و تلاش کارگزاران دولت در این شهرستان انجام شده است .

فرماندار رضوانشهر اضافه کرد: این تعداد پروژه ها از جمله طرح های اشتغالزائی و تولیدی در حوزه گردشگری( مجتمع پذیرایی رفاهی، اقامتگاه بوم گردی ، مزرعه پرورش ماهی، خدماتی، دامداری و کشاورزی و … با اعتباری بالغ بر ۲۹۲۳۰۰ میلیون ریال با اشتغالزائی ۱۹۰ نفر، احداث پست هوایی، اصلاح و بهینه سازی شبکه تامین برق، ۶۸۲۴۳ میلیون ریال ، عمران شهری ۸۰۸۰ میلیون ریال، تعداد ۱۲ واحد مسکن مددجویی ۲۰۰۸۰ میلیون ریال ، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آبرسانی و حفر و تجهیز یک حلقه چاه ۱۶۲۵۵ میلیون ریال، فناوری و ارتباطات ۱۳۹۵۰۰ میلیون ریال، بهداشت و درمان ۹۶۰۰ میلیون ریال، ساختمان دهیاری ۱۳۰۰ میلیون ریال و … می باشد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری و مطالبه به حق کارگران پروژه ملی سد مخزنی شفارود گفت: اختلاف بین کارفرما و پیمانکار نباید بهانه ای برای سیاه نمایی و نادیده گرفتن تلاش های مسئولین در مسیر اجرای این پروژه قلمداد شود.

امام جمعه رضوانشهر نیز در این جلسه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه بود و بطور طبیعی سرنگونی رژیم پهلوی از محالات محسوب می شد .

حضرت حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد بیان داشت: با توجه به پشتیبانی دولت آمریکا و کشورهای اروپایی از رژیم شاه ، پیروزی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه محتمل به نظر نمی رسید.

وی افزود: یکی از مهم ترین عواملی که توانست امام را در مبارزه با شاه به پیروزی برساند شجاعت و مردم شناسی آن بزرگوار بود؛ امام راحل ، مردم را شناخت و از این ظرفیت برای نصرت اسلام و مسلمین استفاده کرد .

Share