آیت‌الله فلاحتی در دیدار معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

برخی فساد را در اداره‌ها نهادینه کردند | خدمت در این دوره ارزشمند است

نماینده ولی فقیه در گیلان کارگر را شریان حیاتی جامعه عنوان کرد و گفت: ارتباط میان جامعه کارگری و مسئولان بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امشب در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل جدید و سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با خداقوت به کارگزاران دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت جدید عقبه نامیمونی را تحویل گرفته و از طرفی مطالبات بسیاری وجود دارد ضمن اینکه همان کسانی که عقبه بدی را ایجاد کردند اکنون بر طبل مطالبه‌گری می‌کوبند.

وی به وجود ویرانه‌هایی در بخش‌های اقتصاد، فرهنگ و حتی سیاست داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: خدمت در این دوره ارزشمند است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در گذشته برخی فساد را در اداره‌ها نهادینه کردند که خلاف مبنای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: رانت، باند و روابط ناسالم در بعضی بخش‌ها حاکم شده و باید با آن برخورد شود.

آیت‌الله فلاحتی به ویژگی انتصاب مدیران اشاره کرد و گفت: افراد دست‌پاک، چشم پاک، دارای فهم مدیریت سیاسی و اجتماعی و همچنین برخورداری از فضل لازم برای انجام کار در تصدی‌های مدیریتی حائز اهمیت است.

وی با تاکید براینکه حقوق کارگران باید به موقع پرداخت شود، خاطرنشان کرد: توجه به قشر کارگر و نظارت بر سازمان‌ها به‌ویژه بخش خصوصی در پرداخت حقوق کارگران باید مد نظرمتولیان مربوطه قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار توجه متولیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان‌های زیر مجموعه شد و بیان کرد: مدیر باید حضور میدانی در عرصه داشته باشد و در این راستا نظارت بر سامانه‌های نابسامان مهم است.

آیت‌الله فلاحتی به بی‌توجهی بعضی شرکت‌ها به کارگران و حتی کارمندان اشاره کرد و یادآور شد: نبود نظارت موجب آسیب به کارگر می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگر شریان حیاتی جامعه است، اظهار کرد: برخی کارخانه‌های گیلان مانند پوشش و شرکت الکتریک تبدیل به تلی از خاک شدند.

امام جمعه رشت بر توجه به کارگر و کارفرما تاکید کرد و افزود: دشمن به دنبال سوء استفاده و ایجاد جنگ روانی است و در این راستا ارتباط میان جامعه کارگری و مسئولان بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه بعضی مسئولان دست پاک از گذشته بودند و کارهای خوبی انجام دادند، بیان کرد: از تجربه مدیران کارآمد استفاده شود.

سید محمدرضا حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در دیدار مذکور به انتصاب سیاوش آقاجانی به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اشاره کرد و گفت: پایین آوردن ضریب نرخ بیکاری و هم افزایی بین دستگاه ها و سازمان های زیر مجموعه از وظایف مدیرکل جدید در استان است.

Share