رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛

باید تمام تحریم های داخلی را برداریم | مجلس قطعاً ناکارآمدی وزرای فعلی را تحمل نخواهد کرد

اکبری تالار پشتی با بیان اینکه جنگ اقتصادی پیچیده‌تر از جنگ نظامی است گفت: ۹۰درصد تحریم ها داخلی است و باید تمام این تحریم ها را برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «عزت‌الله اکبری تالارپشتی» پنج شنبه، ۲ دی در چهارمین یادواره شهدای مهندس گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت اظهار کرد: آرامش و آسایش امروز کشور را مدیون جان فشانی های شهدا هستیم.‌

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم ذوب در ولایت بودن، اطاعت محض از ولایت و خدمت به مردم با تمام وجود است گفت: استان گیلان شهدای نامداری همچون سردار میرزا کوچک جنگلی را دارد که در دوران جهل، مقابل استکبار جهانی ایستاد و پس از افتخارآفرینی با مظلومیت به شهادت رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به شاخصه‌ ولایتمداری اشاره و اذعان کرد: خدمت به مردم مهمترین ویژگی فرد ولایی است، لذا باید از حضور مردم و ظرفیت بسیج در عرصه اقتصاد بهره گرفته شود.‌

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه آحاد مردم از هر قشری می توانند عضو بسیج باشند تصریح کرد: بسیج علاوه بر حضور و کمک در بحران های طبیعی در ساماندهی اقتصاد کشور نیز می‌تواند نقش موثری داشته باشد.‌

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های ریلی، جاده‌ای و تقویت زیرساخت‌ها خاطر نشان ساخت: در کنار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌توان به فروش نفت هم ادامه داد و این امر به آبادانی کشور کمک می‌کند.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه مجلس قطعاً ناکارآمدی برخی وزرای فعلی را هم تحمل نخواهد کرد افزود: جنگ اقتصادی پیچیده‌تر از جنگ نظامی است و تحریم‌های اِعمال شده توسط آمریکا نیز خلاف قوانین بین‌المللی است اما آمریکا نمی‌تواند همه راه‌ها را ببندد. همه ما بایستی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تحریم‌ها داخلی است که به‌راحتی قابل خنثی‌سازی است و راهکارهای زیادی نیز برای خنثی کردن تحریم‌ها وجود دارد اظهار داشت: فرزندان این کشور قله‌‌های موفقیت را در عرصه‌های مختلف علمی دنیا فتح کردند و در سایر عرصه‌ها نیز می‌توانند موفق باشند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداران در استان‌ها بایستی ظرفیت کل استان را شناسایی و بهره‌برداری کنند خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای ظرفیت‌های متعددی است که می‌توان یک کشور را با بهره‌گیری از این ظرفیت‌‌ها اداره کرد.

Share