رییس پلیس تهران خبر داد؛

بازداشت متهمی که در اتوبان نواب با پرتاب بلوک سیمانی دو نفر را به کشتن داد

رییس پلیس تهران جزییات بازداشت متهمی را تشریح کرد که با پرتاب بلوک‌های سیمانی در دو بزرگراه تهران، دو نفر را به قتل رسانده و چند نفر را مجروح کرده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار حسین رحیمی درباره جزییات بازداشت قاتلی که با پرتاب بلوک‌های سیمانی در دو بزرگراه تهران اقدام به قتل دو شهروند‌ کرده بود، اظهار کرد: در تاریخ ۱۲ آذر در بزرگراه یادگار پلیس راهور تهران اعلام کرد یک خودرو بر اثر اصابت سنگی که از وسط اتوبان به یک‌باره به خودورهای عبوری پرتاب شده، سانحه دیده، راننده آن (مردی ۳۳ ساله) جان باخته و خودروهای دیگر دچار آسیب شده بودند.

رییس پلیس تهران افزود: از همان لحظه دست به کار شده و به دو پلیس پیشگیری و آگاهی مأموریت ابلاغ کردیم؛ از همان روز بیش از ۵۰ تیم محسوس و نامحسوس تشکیل دادیم و کار را دنبال کردیم، کار در حال پیش بود که حادثه دیگری پس از گذشت بیش از یک ماه از حادثه قبلی، این بار در بزرگراه نواب به ما گزارش شد.

وی تصریح کرد: در حادثه دوم خانمی راننده با همان طریق قبلی ابتدا دچار مصدومیت شده و سپس جان باخته بود البته در این حادثه نیز چند خودرو دچار حادثه شدند.

این مقام‌ انتظامی عنوان کرد: تیم‌های ما بعد از حادثه دوم کارشان را با شدت بیشتری دنبال کرده و حدود ۱۰ نفر را بازداشت کردیم اما به متهم اصلی نرسیدیم. 

رحیمی‌ ادامه داد: با اقدامات فنی، بررسی دوربین‌ها و ده‌ها ساعت کار پلیسی، همکاران در پلیس پیشگیری در ساعات ابتدایی امروز، درحالیکه مجرم قصد داشت در محدوده یکی از جنایت‌های قبلی، حادثه دیگری رقم‌ بزند، موفق به شناسایی و بازداشت متهم شدند.

رییس پلیس تهران متذکر شد: با توجه به اسناد و عکس‌های به دست آمده در مدت تحقیقات، به سرعت مشخص شد این فرد همان جنایتکاری است که دو حادثه قبلی را رقم زده و خودش نیز اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در دو حادثه، دو نفر کشته، پنج تا ۶ نفر مصدوم شده و هشت خودرو آسیب دیدند.

این مقام انتظامی گفت: همانطور که گفتم در مدت تحقیقات ۱۰ نفر بازداشت شده حتی یکی از آنها با یک سنگ شاید ۵۰ کیلویی بازداشت کرده و تحویل مرجع قضایی دادیم البته جدای از اقدامات انتظامی و ترافیکی، نگاه ما به گشتی‌های پلیس تغییر یافت و بحث مراقبت از رفتارها و اقدامات مشکوک‌ نیز علاوه بر مأموریت‌‌‌های قبلی به گشتی‌های خودرویی و موتوری محول شد.

رحیمی یادآور شد: در این مدت افرادی داشتیم که با حالت روانی دست به این اقدامات دست می‌زدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی درباره مراقبت از افرادی اینچنینی که مشکلات روحی و روانی دارند نیز گفت: افراد ناهنجار در هر شهر و کشوری هستند طبیعتاً دستگاه‌هایی همچون بهزیستی مسئولیت دارند‌‌ و خانواد‌ه‌ها باید این افراد را به این مراکز معرفی کنند متهم این پرونده نیز ظاهراً مدتی در این مراکز نگهداری می‌شده است.

Share