معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

اُمیکرون در گیلان مشاهده شد | مردم گیلان باید بیش از گذشته مراقب باشند

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در گیلان دیده شده است، افزود: مردم گیلان باید بیش از گذشته مراقب باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده با اشاره به تاثیر پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع سویه ی اومیکرون ویروس کووید-۱۹ اظهار کرد: در استان گیلان موارد ابتلا از سویه اومیکرون مشاهده شده و انتظار می رود هم استانی ها بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و دورهمی ها می تواند مانع از شیوع سویه جدید کرونا در استان شود.

دکتر حیدرزاده با بیان اینکه علائم ابتلا به اومیکرون شبیه سرماخوردگی است گفت: برای احتیاط بیشتر و حفظ سلامتی اطرافیان، کسانی که علائمی شبیه سرماخوردگی مانند سردرد، گلودرد و خستگی در خود مشاهده می کنند، بهتر است از سایر اعضای خانواده دوری کرده و خود را قرنطینه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: اقدام به دریافت واکسیناسیون کووید -۱۹ (دزهای دوم و سوم) و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دوری از اجتماعات و مراکز شلوغ می تواند در کنترل و پیشگیری از شیوع اومیکرون بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با همراهی هر چه بیشتر مردم و اصناف، شاهد کنترل هر چه بهتر و بیشتر سویه اومیکرون کووید -۱۹ در سطح استان باشیم.

Share