در جلسه هم اندیشی تخصصی با حضور عضو حقیقی کمیته راهبری سند تحول قضایی

انتخاب زندان مرکزی رشت به عنوان اولین “زندان تحولی”

در راستای اجرای تکالیف مندرج در سند تحول قضایی (گام دوم انقلاب) و مطالبه صریح مقام معظم رهبری هفت ماموریت اصلی برای قوه قضایه مشخص گردیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در راستای اجرای تکالیف مندرج در سند تحول قضایی (گام دوم انقلاب) و مطالبه صریح مقام معظم رهبری هفت ماموریت اصلی برای قوه قضایه مشخص گردیده است. در ماموریت ششم سند مذکور به موضوع (اصلاح مجرمان) پرداخته شده است و بر همین اساس پس از مطالعات تخصصی و آسیب‌شناسی موضوعات مختلف، چالش‌هایی احصاء و راهکارهایی جهت رفع آن اندیشیده شده است.

به منظور اجرای دقیق مطالبات سند تحول قضایی از سازمان زندان‌ها پیشنهاد انتخاب یک زندان به عنوان “زندان تحولی” ارائه و مورد استقبال قرار گرفت.

در همین راستا جلسه هم اندیشی تخصصی با حضور دکتر جمشیدی عضو حقیقی کمیته راهبری سند تحول قضایی، دکتر اکبرپور مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش و دبیر کمیته راهبری سند تحول قضایی سازمان زندان‌ها، دکتر الهیان قائم مقام دادگستری استان گیلان، جناب آقای فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، جناب آقای محمدی اصل مدیر کل زندانهای استان و تعدادی از کارشناسان در زندان مرکزی رشت برگزار و نهایتاً زندان مذکور به عنوان نمونه اولین” زندان تحولی” انتخاب گردید.

محورهای اصلی این نشست بررسی مهمترین راهکارها در کاهش آسیب و بهبود وضعیت گذران حبس زندانیان و حمایت از خانواده‌های ایشان در راستای توسعه برنامه‌های اشتغال و حرفه آموزی و اقدامات اصلاحی و تربیتی عنوان شد که نقش مهمی در بازگشت سعادتمندانه زندانیان به اجتماع و آغوش خانواده دارد.

در ادامه جلسه مواردی از جمله: ۱- شناسایی ظرفیت‌های استان در زمینه اشتغال خرد و خانگی ۲- شناسایی بسترهای موجود اشتغال در داخل و خارج زندان اعم از کارگاهی، اعزام به کار ونشسته ۳ – طراحی سامانه هوشمند اشتغال ۴- جلب و جذب مشارکت‌های بخش خصوصی در زمینه کارآفرینی و اشتغال ۵- تعامل با ادارات و نهادها و ارگان‌های دیگر در چارچوب قانون طرح و مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت. در انتها شرکت‌کنندگان در جلسه ضمن بازدید از زندان مرکزی و بند نسوان از نزدیک در جریان روند اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مراکز قرار گرفت.

Share