عباسی در دیدار مشاور وزیر میراث فرهنگی؛

استاندار گیلان: جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله تشکیل می‌شود

استاندار گیلان شهر تاریخی ماسوله را منحصر بفرد و دارای شاخصه هایی ممتاز خواند و از تشکیل جلسه رفع موانع ثبت جهانی آن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی غروب امروز (چهارشنبه) در دیدار مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به سوابق غنی تاریخی استان ازجمله ماسوله، این شهر را منحصر بفرد دانست که دارای شاخصه های ممتازی است.

وی از تشکیل جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله خبر داد و گفت: در استان، حداکثر توان خود را برای فراهم آمدن ثبت جهانی این شهر تاریخی و دارای اهمیت، گذاشته ایم.

استاندار گیلان  ماسوله را دارای ظرفیت های زیادی عنوان کرد که در حوزه های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد و یادآور شد: ثبت جهانی ماسوله، اقتصاد محلی را تحت تأثیر قرار داده و زمینه های رشد آن را فراهم می سازد.

محمدحسین طالبیان مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این دیدار ماسوله را از منظر فرهنگی دارای اهمیت خواند و با اشاره به اینکه مطالعات تکمیلی و جامع این پرونده در حال تدوین، اصلاح و ویرایش مطابق با نظر کارشناسان دفتر ثبت جهانی وزارت میراث فرهنگی است، گفت: در هر سال، کشورمان دارای یک سهمیه برای معرفی به یونسکو به منظور ثبت جهانی است.

وی ادامه داد: باید نهایت تلاش برای ثبت جهانی ماسوله که دارای ارزش برجسته فرهنگی است، صورت گیرد.

وی وفاق و اتفاق نظر همه مسئولان استانی در بخش های مختلف برای تحقق این مهم و رفع موانع پیش روی آن را یک ضرورت خواند.

 ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. شهر تاریخی ماسوله دارای ۳۵۰ خانه تاریخی با قدمتی ۸۰۰ تا هزار ساله است که در سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

Share